Teveel speelgoed ?? Wat is teveel ??

Hallo Moeders,

Ons dochtertje is 15 maanden en ik heb de laatste tijd veel speelgoed voor haar gekocht. Zo heb ik laatst een volle doos boekjes van iemand over genomen omdat ze gek is op lezen. Nu ik merk dat ze het leuk vind om met little people te spelen, ga ik weer achter 2e hands little people aan. Educatieve puzzels ... en elke keer zeg ik "nu is het genoeg" ... !? maar struin ik weer MP af.

Op de een of andere manier ben ik bang haar tekort te doen, wil ik haar in alle opzichten helpen zich te ontwikkelen. Onze familie is erg schaars dus nee ze krijgt weinig van familie, moet het dus echt van haar mamma hebben!

Overbodige dingen ruim ik tijdelijk op of verkoop ik.

Wat vinden jullie?

Gr Esther
 
Hoi!

Ik denk dat het belangrijk is om het juiste speelgoed op het juiste moment aan te bieden. Als wij merken dat onze dochter ergens aan toe is dan kopen wij dat voor haar als er geen verjaardag/sinterklaas of kerstfeest in de buurt is. Zoals nu (ze is 14 maanden) is ze erg bezig met dierengeluiden en het herkennen van dieren. We hebben toen de duplo dierentuin gekocht. Maar het neemt niet weg dat kinderen vaak juist met 'niets' tevreden zijn. WC-rollen gevuld met rijst, pannen, houten lepels, papier, prop aluminium folie. Nog goed voor de fantasie ook! Ik koop niet te veel voor haar hoor want het kind komt om van de rotzooi dan! Een enkele keer kopen we iets. We hebben overigens met haar verjaardag voornamelijk kleding gevraagd en expres geen speelgoed. Ik ben van mening dat kinderen al vlug TE veel speelgoed hebben.

je merkt toch wel aan je kind dat ze vaak een aantal 'lievelings' spulletjes hebben. Vandaar dat wij dat altijd in het zicht houden en de rest opruimen. Zo wisselen we af en toe af.

Voel je niet schuldig...je doet haar echt niet te kort als je geen speelgoed voor haar koopt hoor!!
 
Wij kopen niet zoveel speelgoed. Er staat 1 doosje beneden met wat speelgoed + een doos duplo en een doos met blokken. De duplo heeft ze voor haar verjaardag gehad (ze is nu 17 maanden) en de blokken van sinterklaas. Met kerst krijgt ze nog een paar dingetjes, maar niet te veel. Ze kan toch niet met alles spelen.

Eigenlijk speelt ze alleen met de duplo en de blokken. Verder vindt ze lege foto-rolletjes, doosjes, dobbelstenen, walnoten, onderzetters e.d. erg leuk. Ze kan de hele dag bezig zijn met dingen in een doosje doen en er weer uit halen.
 
Ik heb 2 zonen. Een van 8 en een van 8 maanden. Die van 8 heeft een kamer vol staan, hij speelt alleen met zijn lego. die van 8 maanden heeft een box met lade eronder daar past al zijn speelgoed is. Hetgene wat hij heeft speelt hij mee en met sinterklaar en kerst krijgt hij speel goed of kleertjes. Het speel is dan wel voor vanaf een jaar.

Groetjes,

Miriam
 
Fijn om te lezen ... en ook hoe een kindje kan genieten van een paar walnoten, doosjes of lepels.

Ons dochtertje heeft idd ook bakje waar ze steeds van alles in doet en weer uit haalt. Zo druk als ze er mee is.

Sjaan83 ,,, ik denk ook dat kinderen al gauw teveel speelgoed hebben anderzijds is er ook zo ontzettend veel tegenwoordig.

Gr Esther
 
Hoi Esther,

Dat is het ook het probleem. Onze maatschappij overlaad ons met allerhande speelgoed. En al het speelgoed is natuurlijk uitstekend voor de ontwikkeling. Alles ziet er leuk uit, en veel speelgoed bevalt elementen waar kinderen dol op zijn. Het is ook leuk om iets te kopen voor je kindje. Maar ja.....het kost veel, je kindje heeft er 'niets' aan en je huis staat zo ineens helemaal vol met fel gekleurde apparaten! Haha...straks zijn ze een jaar of 4 en dan ontkom je er niet aan. Dan weten ze zelf veel te goed wat ze voor hun verjaardag vragen of van Sinterklaas.....hihi!

Succes!
 
Een huis vol met fel gekleurde apparaten is wel het laatste wat ik zie zittem. Eerlijk gezegd stuiten al die grote apparaten me juist tegen de borst. Zo'n klein kind en zo oooo' n groot ding?! Voor mijn gevoel klopt dit al helemaal niet. Leuke deuntjes ipv heel veel goedkoop ge-pingel?! Van die kermis muziek hahahaha. Brrrrrrr.

Het houdt me wel bezig dat speelgoed want laatst was ik op een kinderverjaardag. Het meisje van net 6 jaar kreeg een heuze nintendo Dsi, een make up koffer enz ... ik stond verbijsterd naar het tafereel te kijken. Tussen de kinderen is de nintendo dsi een hot item en nu heeft ze al enkele spelcomputers !!! Ze hoort erbij !!!

Het lijkt me voor ouders heel erg lastig ... kinderen worden er om gepest met wat ze wel/niet krijgen. Belachelijk!
 
hallo

het is ook leuk om allerlei spulletjes voor je kindje te kopen, en ze lekker te verwennen
maar ik zou ze niet teveel tegelijk aanbieden en te vaak, ik denk dat ze daar wat verwend van worden en gaan denken dat ze altijd alles wat ze willen mogen hebben,

als je wel leuke dingetjes koopt en ze hebben heel veel speelgoed zou ik ook even wat dingen apart leggen, stel over een tijdje vind ze die little pony even wat minder dan kan je die andere dingetjes weer pakken en dan is dat weel even nieuw
 
Terug
Bovenaan