Teveel speelgoed ?? Wat is teveel ??

Ik wissel elke keer weer af. Ik ruim het speelgoed wat niet bij haar leeftijd past op (daarvan bewaar ik alleen de mooiste dingen, rommel gooi ik weg of doe ik naar de kringloop). Als je elke keer ander speelgoed geeft blijven ze het leuk vinden. Geeft 3 speeldingen en als ze het zat zijn wissel je weer, zo blijft het leuk. Loïs is nu helemaal gek van een educatief huisje van Nijntje Pluis met dieren, vormen en getallen. Daar kan ze zo een uur mee spelen. Ze snapt er nog niet veel van, maar alleen het praten van de stem en de reactie van het huisje als ze ergens op duwt.... ze geniet er zo van. Een duur ding, maar we hebben er zoveel plezier van... je moet je oren wel sluiten voor alle geluidjes en muziekjes (als je er niet tegen kan) maar ik vind het juist wel gezellig!
 
Ik lees nog even dat verhaal van die Nintendo. Te zot voor woorden! En helemaal dat ouders daar aan meedoen. Niet te geloven. Laten kinderen maar weer eens bellentrekkertje gaan doen (ik moet altijd wel lachen hoor als ze bij mij voor niets aanbellen want ik kan door het glas zien dat er niemand staat! of ik ga voor hun lol kijken! ) of elastieken... zo werk je dus echt luie en dikke kinderen in de hand. veel zittend spelen, op de computer terwijl er zat spelletjes zijn die niets kosten, waar ze enorm mee in beweging zijn en die heel heel erg leuk zijn! Wat heb ik veel buiten gespeeld.... en ik vond lezen altijd geweldig... kinderen komen aan dat soort dingen niet toe als ouders Nintendo's gaan geven en ze er alle dagen achter mogen zitten! Echt een groot luxe probleem. Kinderen die niet meer aan rollenspellen toekomen en niet meer buiten spelen! Heel jammer!
 
Ok, ik heb dus een dochter van 4-en-een-half, die afgelopen sinterklaas een nintendo ds gekregen heeft. Zie er niet zoveel kwaad in. alle vriendjes en vriendinnetjes hebben er een, en ze vroeg alleen maar of ze er bij iedereen even mee mocht spelen. Nou ja, dan zelf maar eentje. Wel duidelijke afspraken gemaakt over hoe en wanneer, en ze speelt nog steeds heel graag buiten of met andere dingen hoor! Het is gewoon een toevoeging aan het speelgoed. De letter- en cijferspelletjes zijn hier errug populair, omdat ze zo graag wil leren schrijven..
 
Terug
Bovenaan