Teveel voeding ??? (kan niet bijhouden met kolven)

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu 21 weken oud (2 weken overtijd niet meegerekend). Ze weegt nu zo'n 6,5 kilo.</p><p>Ze gaat nu zo'n 5 weken naar de opvang en daar krijgt ze gekolfde melk in de fles.</p><p>Vandaag kreeg ik de vraag of ze haar meer mochten geven want ze was vaak boos als de fles leeg was.</p><p>Nu blijkt, als ze de vrijheid krijgt, dat ze een fles van 180 leeg drinkt. Maar als ik kolf op het werk kom ik daar lang niet aan. Helemaal niet voor 4 flessen per opvang dag.</p><p>Als ik haar voor de opvang aan de borst voedt. En ze drinkt dan op de opvang 4 flessen a 180 ml. En voor het slapen voed in ook nog eens aan de borst. Krijgt ze dan niet te veel???</p><p>Ik lees graag jullie idee hier over. Anne</p>
 
Voor zover ze mij altijd hebben verteld krijgt een baby nooit de veel borstvoeding. Borstvoeding kan soms dun of dik in voedingsstoffen zijn, vandaag geen beperking.
 
Respect 4 flessen voor een opvangdag. Ik kwam max aan 3 van 140 tot 160.

Ben je al begonnen met andere dingen zoals een fruithapje of wortelpuree. Bij mijn zoontje ben ik op 4 maand daarmee begonnen omdat ik merkte dat hij echt ook wel meer wilde.
 
Misschien dat ze nu met 180ml mindert naar 3 flessen.
Maar ze krijgt soms (nog niet dagelijks) eens een proefhapje. Nu 2 smaken 3 dagen geprobeert. Maar dit vervangt nog geen flesvoeding en ze doen dit nog niet op de opvang.
 
ik herken dit wel, ik kon er ook niet 'tegenop' kolven. Ik ben toen na de ochtendvoeding een extra keer gaan kolven (ook de dagen dat ze niet naar de opvang ging) en zo kon ik het bijhouden. 
op een gegeven moment was het redelijk in balans en kolfde ik 1:1.
 
Kolf je dan direct na de ochtendvoeding? Of precies tussen 2 in?
Ik merk namelijk met kolven dat ik minder per keer kolf als ik korter tijd tussen 2x kolven neem. Elke 3 uur levert 100ml op. Als ik dat rek naar elke 4 uur kom ik aan 130/140 ml. 
Terwijl als ik haar aan de borst voedt op vrije dagen, ze elke 3 a 4 uur tot voldoening kan drinken en naar mijn idee ook veel drinkt. Ik hoor haar heel duidelijk grote slokken nemen.
 
Kolven kan minder geven dan als ze zelf drinkt omdat je lichaam er anders op reageert. De zuiging van je kind is anders dan het kolven. Dus wellicht vandaar dat je kind aan de borst sneller tevreden is.
Borstvoeding kan niet te veel van gegeven krijgen, dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.
Ik heb ook begrepen dat als je wellicht vaker en langer kolft, dat je dan meer ml kan kolven. Duurt wel enige tijd, geef je lichaam een paar dagen de tijd.
Succes in ieder geval!
 
Dankjewel voor je reactie. Dan ga ik dat maar eens proberen. Vaker maar langer kolven. Hopelijk doet dit iets voor de productie.
 
Terug
Bovenaan