Teveel voeding ??? (kan niet bijhouden met kolven)

4x180 ml vind ik behoorlijk veel op de opvang, zeker als je daar niet tegenop kan kolven. Veel kindjes drinken te snel uit de fles, waardoor ze na de voeding nog zuigbehoefte hebben en het signaal dat hun maatje vol is nog niet goed verwerkt is. Dat wordt dan verward met honger. Dit kun je voorkomen door de fles therapeutisch te geven. Kort gezegd komt dat er op neer dat je de kleinste maat speen gebruikt, je kindje rechtop houdt en de fles zo horizontaal mogelijk. Een voeding duurt dan ongeveer 20 minuten. Zo moet je kindje moeite doen om de melk uit de fles te krijgen waardoor zijn zuigbehoefte voldaan wordt en het signaal 'ik heb genoeg' tijd heeft om verwerkt te worden. Hier lees je er meer over: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/287-voeden-met-een-fles
 
 
Hallo!

2 jaar geleden had ik hetzelfde 'probleem' met mijn dochter. Ik kolfde de eerste 3 maanden toen fulltime, en dan kolfde ik steeds rond de 130 cc (dit dronk ze dan ook per keer en was dan ook gewoon tevreden). Als je haar echter meer gaf ging dit ook op (fles van 180cc bijv). Hierdoor raakte mijn melk voorraad heel snel op. Mijn lactatiekundige zei toen dat we haar echt niet van die grote flessen hoefden te geven, en gewoon die 130cc konden blijven aanhouden.
Succes!
 
Dankjewel voor de tip van therapeutisch voeden. Ik zal eens vragen op de opvang of ze daar voor open staan. Ik heb sowieso nog een kleinere speen die ik ook de fles kan zetten.
 
@korenbloem, had jou dochter dan geen last van boosheid na de fles? Soms wil een fopspeen nog wel eens helpen als ik het thuis probeer. Maar volgens de begeleiding is ze echt heel boos als de fles leeg is.
 
Dat weet ik niet meer zeker maar volgens mij was ze niet boos na een kleinere fles. Als jou kindje dat wel heeft is het wel vervelend. Wat anderen al zeiden; hij mag best meer drinken als hij wilt. Alleen is het dan lastig dat je steeds minder kolft dan dat hij drinkt. Dit is echter wel normaal, zeker als je pas net weer bent begonnen met werken.. Veel vrouwen hebben hier last van. Misschien ook eens een lactatiekundige vragen voor eventuele tips?
 
Terug
Bovenaan