Teveel water drinken?

<p>Wellicht een wat vreemde vraag maar ik ben benieuwd of er meer ouders dit herkennen. Ons zoontje van 16 maanden is gek op drinken, hij drinkt zo'n 150-180ml halfvolle melk in de ochtend en verder verdeeld over de dag water. Ik ben het eens bij gaan houden en hij drinkt zo'n 5 bekers van 220ml weg. Hij krijgt 's avonds ook nog een schaaltje Griekse yoghurt (volgens het Voedingscentrum telt dit gedeeltelijk ook als vocht). Bij elkaar dus zo'n 1,3-1,5 liter vocht per dag. Ik las dat de richtlijn 0,75 liter is. </p><p>Nu ben ik benieuwd of dit iets is om zorgen over te maken of dat het gewoon een dorstig kind is. Hij heeft, zoals je kunt voorstellen, genoeg natte en enorm zware luiers. Minder water geven is trouwens geen succes, hij blijft dan bij de keuken staan en wijzen naar de kraan. Wij geven verder geen thee/diksap o.i.d. Toevallig meer ouders die dit herkennen?</p>
 
Heel herkenbaar! Drinkt wel alleen zoveel uit zijn fles hier en heeft vooral in de ochtend dorst... drinkt hier ook ruim 1 liter water... mijn zoontje is 18 maanden.
Wel een succes hierbij... het potje.. want een plasje lukt altijd en dus altijd feest ?
Geen idee of ik me er zorgen om moet maken eigenlijk ?‍♀️
 
Zo, wat veel! Hier ben ik blij als er twee bekers opgaan op een dag. Heb ooit een kindje in behandeling gehad dat ineens veel meer geen drinken en suikerziekte bleek te hebben. Maar dat was dus wel ineens. Als jouw kleintje altijd veel drinkt zegt het misschien niks? Ik zou het eens vragen bij het CB of de huisarts als ik jou was. 
 
Ik heb van de jeugdarts gehoord dat er een minimale intake moet zijn van 110-120ml per kg/dag. Daar komen wij nooit aan en leidt bij ons weer tot zorg ? 
Ik zou niet direct verwachten dat het vele drinken een probleem is maar wat @Zazousept zegt toch even checken?
 
Hier ook hoor!
Ookal wordt het nu wel minder met 22 maanden omdat hij heeft ontdekt dat er ook wat anders bestaat... Thuis krijgt hij alleen water maar van oma nog wel appelsap en dus een beetje verpest daarin
 
Wat veel Minni, daar komen wij ook never nooit aan. Dan zou hij iets van 1,4 liter moeten drinken. Ik denk dat hij die 0,4 of 0,5 aan thee en water binnen krijgt dus dat betekent dat hij uit 2 borstvoedingen nog een liter zou moeten halen, dat lijkt me sterk dat dat lukt ?
 
Ik dacht dus ook aan een kans op suikerziekte maar hij heeft geen enkel ander symptoom hiervan. Hij drinkt wel al sinds maanden veel en is ook wel een druk en beweeglijk kind. Ik ga maandag even het CB bellen, ook uit nieuwsgierigheid of we toch gewoon op een gegeven moment moeten stoppen met het vullen van zijn beker ?.

@Marjooww: haha daar had ik nog niet aan gedacht maar dat zal hier dan echt hetzelfde zijn. 2 minuten na een schone luier zit er al een nieuwe plas in.
 
Hier ook een zuiperd! Alle flessen moeten ook in 1 keer leeg. In de ochtend 200ml melk, en zeker nog 5/6 flessen water/thee. Regelmatig een natte romper door grote hoeveelheid plas in 1 keer.
Sinds ze water/thee aangeboden kreeg is dit eigenlijk al ontstaan dus maak me er niet druk om. Ben blij dat ze zoveel drinkt, ik zou er zelf een voorbeeld aan moeten nemen haha.
 
Terug
Bovenaan