Thee en zwangerschap

Ik drink een kopje groen of zwart, rooibos en in het begin heul veul gember. Ik was zo misselijk en dat hielp een beetje. Verder opletten met kruidenthee. Van sommige kruiden gaat je bloeddruk omhoog zoals zoethout en sterremunt.

Heb mijn 2 zwangerschappen. 3a 4 bakken koffie gedronken dagelijks. Verder me overal aan gehouden. Dus niet al te streng zijn. Mijn boy and Girl zijn helemaal gezond

Rooibos en veel soorten infusies mogen wel gewoon, al moet je ook weer opletten met allerlei kruiden. Zo zijn frambozenblad, kamille, lavendel en venkel bijvoorbeeld weer in verband gebracht met een verhoogde kans op miskramen en er zijn er meer waarmee je moet opletten, al wist ik dat van kamille ook niet bij mijn zoontje, dus heb ik dat gewoon gedronken toen. 

Als je houdt van vruchtenthee, dan zijn er best veel soorten die eigenlijk helemaal geen thee bevatten (en dus geen caffeine) maar wel vruchten die je dus wel gewoon mag hebben. (En een beetje caffeine mag natuurlijk ook, al geldt kennelijk wel hoe minder hoe beter.)

Er is inderdaad cafeïne vrije thee. Ik kocht deze bij de Jumbo. Lekkere fruitsmaakjes.
Verder hoef je inderdaad niet te streng te zijn... Je mag best wat cafeïne drinken, als je maar niet dagelijks liters koffie/thee/cola drinkt.
Ik heb de halve zwangerschap geen koffie gedronken en dronk dus thee, tot ik er achter kwam dat dat ook niet mocht hahah

Een beetje thee of koffie mag echt wel hoor. Ik ben nu zwanger van een 3e kindje en drink dagelijks 1 of 2 bakken koffie en 1 of 2 bakjes thee. Bij m'n eerste 2 zwangerschappen ook gedaan, ik geloof echt dat dit gewoon kan zolang je maar geen 10 bakken per dag weg drinkt. Anders mag niks meer en daar geloof ik niet zo in ;)

Tip: de zwangerhap app van het Voedingscentrum daar kun je alles rondom eten en drinken opzoeken, super handig! Ik dronk idd verse gember thee of rooibos of sterrenmunt (is zonder theïne).
Ik heb me aan dat soort richtlijnen altijd gehouden, je bent 9 maanden zwanger en als je het al lastig vindt om dat soort dingen op te geven voor je kindje, wordt het moederschap helemaal een uitdaging denk ik?

Terug
Bovenaan