thee voor buikkrampjes????

Hallo Dames,

Ik ging net venkelthee halen omdat ik had gehoord dat dat ook zou werken tegen buikkrampjes. De vrouw uit de winkel vertelde me dat ik er ook rooibosthee bij moest doen. Ik moet nu dus volgens haar een zakje venkel en een zakje rooibosthee tegelijk in een glas doen.

Ik heb het idee dat ze me maar wat heeft aangesmeerd, ze vertelde dat venkel alleen te heftig zou zijn. Wie heeft hier ook wel van gehoord??????

Ik hoop op jullie reactie.

Liefs, Ank
 
Hoi Ank,

Je kunt inderdaad venkelthee geven bij buikkrampjes.

Ik heb echter ook druppels van VSM gehaald (er staat dan niet venkeldruppels op, maar cinababy druppels), omdat ik vond dat thee niet afdoende hielp. Ik heb de indruk dat de druppels sterker zijn.

Deze druppels kun je bij acuute krampen 3x daags 5 geven en daarna kun je het afbouwen, maar dat staat ook in de bijsluiter.

Ik hoop dat het help, bij mijn zoontje in elk geval wel.

Succes er mee.

Groetjes,
Nancy

 
Hoi Ank,

het klopt dat venkelthee goed helpt bij buikkrampjes, alleen moet je dan weer oppassen als je teveel hiervan neemt, want teveel venkelthee veroorzaakt juist weer buikkrampjes.

Ik drink dagelijks 1 kopje venkelthee, zodat dat via de borstvoeding bij mijn zoontje terecht komt. Ik heb gehoord dat als je op deze manier werkt, 3 kopjes thee al teveel zou zijn, maar ik weet niet of dat klopt, heb daar geen ervaring mee.

Groetjes Marjon
 
hoi

ik heb zelf een zoontje van bijna 8 mnd en geef hem al vanaf zijn geboorte rooibos thee.
ik maak van die thee zijn voeding.
hij had erg veel last van buikkrampen en was erg onrustig en toen ik rooibos thee ging geven waren die buikkrampen bijna gelijk weg en werdt hij  een stuk rustiger.
ik heb via het consultatie bureau uit laten zoeken of het op langere termijn geen schade aan kon richten, dit hebben ze aan voedingscentrum gevraagd en volgens hen kon het geen kwaad.
in afrika groeien alle kindjes op met rooibos thee.
veel succes
 
Hoi
Mijn zoontje van 7 weken heeft ook erg last van zijn maag. Ik had venkelthee gekocht om hem te geven, maar hoorde van een bevriende kraamhulp dat dat niet zo goed was. Ikzelf moest juist die thee drinken. Weten jullie wat nu de bedoeling is en geld dat ook voor rooibosthee?

groet emmeken
 
Hoi Emmeken,

vreemd dat zij dir zei want het is bekend dat je venkelthee zelf mag drinken maar je mag het ook aan je kingje geven. Mijn vriendin geeft haar kindje elke dag wat venkelthee en hij heeft geen last van krampjes ondanks dat zij alles  eet - de bofkont!
Je kunt ook "kabouterfeest" van Piramide(.nl) geven; dit is speciaal ook voor zuigelingen en mama's. Het zegt de bv te stimuleren en ook de spijsvertering van de kleintjes...
 
Hallo,

Ik wil even reageren op de buikkrampjes. Ons kindje, nu 4 mnd, had en heeft veel last van krampjes. We hadden ook van alles al geprobeerd. Niets hielp. Later zijn we er achter gekomen dat zij de krampjes kreeg door veel lucht in haar darmpjes die ze binnen krijgt tijdens het drinken. Het advies van een lactatiekundige die we op bezoek hebben gehad was: laat je kindje tijdens het drinken met zijn hoofdje hoger dan zijn buikje liggen (zodat de lucht er makkelijker uit kan) en laat hem goed boeren. Desnoods tussentijds vaker afhalen en goed laten boeren.

Mensen vergeten hoe belangrijk het boeren is vertelde ze me. Het heeft bij ons goed geholpen en ik ben erg blij met dit advies. Op het CB hebben ze ons ook druppels etc aangeraden (hielp dus niets) maar ons niets verteld over boeren. We lieten haar wel boeren maar schijnbaar niet vaak en lang genoeg.

Ik hoop dat dit wat mensen kan helpen.
 
Terug
Bovenaan