Thee

Hallo allemaal,

Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. (Sinds de eerste zwangerschap ben ik overgestapt van koffie naar thee). Ik drink nu veel smaken van clipper. Ik las alleen dat je geen venkel en zoethout mag hebben. Ik zie dit wel in de ingrediëntenlijst van mijn thee. Ik drink veel kruidenthee. Geldt dit dan ook of is dit puur als je zoethout thee an sich drinkt? Heb hier bij de eerste niet over nagedacht maar begin nu twijfelen.

Hoe "streng" zijn jullie hierin?

Ik heb het niet gedaan, ze zeggen dat niet voor niks en ik ben geen dan van nodeloos risico nemen als mijn lichaam een mensje aan het creëren is ?
Al is dat misschien omdat ik zwanger zijn best spannend vond met alles wat ik in mijn omgeving had zien misgaan en me niet achteraf schuldig wilde voelen over iets als verkeerde voeding als er iets met ons kindje zou zijn. 
Zoethout kan zorgen voor een hoge bloeddruk, dat zou ik dus sws niet doen. Een keer een kopje kan geen kwaad maar als je bijv kijkt wat ze over drop zeggen (ook ivm bloeddruk) is max 2-3 pd.
Kamillethee is dacht ik wel goed tijdens de zwangerschap. En verder dronk ik vooral rooibosthee want gewone thee is door de cafeine/ theïne ook weer niet goed.

Ik doe het ook niet, want er is genoeg andere (kruiden of vruchten)thee die ik lekker vind. Maar ik denk dat als je af en toe deze thee drinkt dat het echt geen kwaad kan, het risico gaat om grote hoeveelheden.. dus ik zou het niet dagelijks en ook geen liters drinken. 

Ik heb gewoon alle thee gedronken hoor en lekker afgewisseld met smaakjes dan kan het echt geen kwaad. De hoeveelheden die je van bepaalde  producten moet eten zijn wil het schadelijk zijn, zijn zo enorm... daar kom je normaal echt niet aan. Gerookte zalm (voorverpakt) alcohol en rauw vlees zijn uitzonderingen. Dat komt in je bloed of je kunt van een verkeerd hapje echt ziek worden.
Drop en zoethout kun je beter laten wanneer je een hoge bloeddruk hebt. Die van mij is juist heel laag en ik heb het dus gewoon kunnen eten. Het hangt dus ook van de persoon en omstandigheden af. 

Ik doe het ook niet. Ik drink altijd erg graag sterrenmix thee, maar inderdaad vanwege zoethout als ingrediënt sla ik het toch maar over. Er is een hele fijne app "ZwangerHap" hierin kun je heel makkelijk zoeken wat je het beste wel/niet kunt eten en drinken tijdens de zwangerschap met een uitleg waarom beter niet of beperkt. Soms twijfel je weleens en ik vind het fijn om dat dan even snel op te kunnen zoeken.

Dank jullie wel voor al jullie reacties. Ik neig zelf ook om het maar te laten. Helemaal als ik jullie zo hoor. Denk idd dat af en toe het niet kwaad kan (als in sleepy thee waarin dus venkelzaad zit). Voordeel voor mij is idd ook dat ik altijd meer aan de lage kant zit qua bloeddruk. Zal mijn verloskundige met 5weken ook eens vragen.

Hi, 
Wat wel verwarrend is theine is hetzelfde als caffeine (kijk maar is op de site van het voedingscentrum). Heb ik nooit geweten. Dus ik dacht beter koffie skippen en over op thee maar dat heeft dus geen/weinig nut. Drink nu wel theinevrije thee maar daarvan zijn de smaakjes wat beperkter. Maar op de site van het voedingscentrum staat een heel mooi overzichtje met hoeveel caffeine en theine er waar inzit. 

Terug
Bovenaan