Ik ben niet zo streng met geen thee drinken. Ik ben altijd al een enorme theeleut geweest en drink normaal rustig 10 koppen per dag.
Ik hou er nu ik zwanger ben wel rekening mee dat ik geen 10 koppen drink maar max 3/4,maar wat voor thee dat dan precies is hou ik geen rekening mee. Nu ben ik een lichte theedrinker, dus haal ik zoiezo niet alles eruit wat in een theezakje zit..
Rooibos heb ik geprobeerd maar doordat ik de eerste tijd enorm misselijk was gaf ik elke keer die thee over en vind ik het daardoor heel erg vies nu.
Eerder was het advies schakel over van koffie naar thee, dat is beter, en nu is het advies om verschillende ingredienten niet meer te drinken en zo min mogelijk thee.. Ik snap dat er theïne in thee zit, wat misschien niet perse goed is, maar zo lang je alles met mate doet geloof ik er niet in dat het kwaad kan..
Voor mijn gevoel worden de regels steeds strenger! Zo kreeg ik laatst een mail waarin stond dat kruidnoten eten slecht zou zijn tijdens de zwangerschap, met als reden dat het eten hiervan zou kunnen zorgen voor gedragsproblemen bij je baby op latere leeftijd! zwangerHap zegt dat het prima kan.. Voor mij is zwanger zijn bijna een straf en ik word er heel onzeker van als ik me bij elk ingredient moet afvragen wat dit nou weer doet(op latere leeftijd) dus ik doe gewoon alles met mate, behalve natuutlijk de voor de hand liggende dingen als rauw vlees eten..
In chocolade zit trouwens ook een kleine hoeveelheid cafeïne waar veel mensen niet eens van op de hoogte zijn en zich helemaal suf aan eten