Thee??

Hoi!

In 'gewone' thee zit caffeine en dat is niet goed voor kleintjes. Met kamillethee zit je altijd goed is supergezond zeker voor de darmen!
En als je geen zoetigheid wil geven zit je ook altijd goed met water.

groetjes,Priscilla

Nu we het toch over drinken hebben (anders dan melk); wat geven jullie je dreumessen? Hier al een paar kindjes die thee drinken, maar mijn dochter van 2 drinkt voornamelijk limonade.

We hebben haar als dreumes wel roosvicee gegeven; dachten dat dat wel gezond was met extra vitamientjes enzo. Totdat we eens goed op de fles lazen wat erin zit; bergen suiker!!! Toen zijn we maar over gegaan op gewone limonade. Flink verdund komt dat op minder suiker neer dan de roosvicee die we gaven.

Ik denk dat Mika ook aan de limonade gaat als hij meer "tussendoortjes" in z'n schema krijgt. Diksap ik natuurlijk ook een optie, maar die vind ik allemaal zo sterk naar appel smaken... En ik heb hier nog 2 flessen Friso fruitdrank staan; zat in een of ander boodschappen en/of babypakket en is vrij lang houdbaar. Die gaan eerst maar op, denk ik.

Nou, ben benieuwd wat jullie (gaan) schenken!

Hoi

Celeste heeft nog niet veel behoefte aan drinken behalve BV maar ik maak iedere dag een flesje met kamillethee waar zij af en toe wat van krijg. Meestal gaat er minder dan 5ml in per dag maar zij lijkt wel lekker te vinden. Ik wil zo lang mogelijk wachten met vruchtensap, diksap enzo. omdat zij nu best veel fruit krijgt en daar zij vlgs mij meer dan genoeg zuiker in. Een van haar favorieten is meloen en dat wordt redeleijk vloeibaar als ik de blender gebruik. Op die manier krijg zij ook aardig wat 'nat' binnen met de lepel.

Mor74

Bij mij op het CB zeiden ze dat 'iets anders' geven voor de dorst niet hoeft, dat BV dan beter is, maar als je flesvoeding geeft ligt dat natuurlijk anders.
Sophia wil ook altijd graag een slokje thee en dat mag ze ook van mij, ik biedt haar ook diksap en appelsap (olvarit = suikervrij) aan maar het liefst drinkt ze nog bij mij.

Gr. Mara

Hoihoi,

Maudy krijgt biologische diksap, sterk verdund. Of een vruchtensap, ook biologisch, zonder toegevoegde suikers, gewoon puur vruchtensap maar ook aangelengd met water.........gewoon om het niet al te zoet te laten zijn.
Ik heb ook kamille thee gekocht, in de hoop dat de ontlasting wat minder zuur zou worden, en de uitslag op haar billen dus ook.............ze lust het niet, nu maak ik af en toe een fles melk aan met kamille thee.................krijgt ze toch haar kamille binnen.......whahaha!
Verder, als ze haar flesje diksap van 150 cc op heeft krijgt ze water..............vind ze ook lekker.

Gr. Rimke

Terug
Bovenaan