Thomas en het kinderdagverblijf

Ik wil Thomas graag opgeven voor een kinderdag verblijf. Ik denk dat het heel goed voor hem is. Alleen.... het gaat nu maar om een paar maanden. Want als hij 2 is gaat hij naar de peuterspeelzaal. Ik heb net een kinderdagverblijf gebeld en die waren het niet echt mee eens dat het maar om een paar maanden gaat omdat een kind 2 maanden de tijd nodig hebben om te wennen.(hij gaat dan alleen op woe ochtend)  Heel begrijpelijk. Ik word zo terug gebeld. Ik kan anders ook de peuterspeelzaal bellen om te vragen of het vanaf 2,5 jaar mag of zo. Maar ik kan me herinneren dat Lydia van Rianet ook maar een paar maanden naar een kinderdagverblijf gaat.
Liefs Esther

Hoi,

Waarom laat je Thomas dan niet gewoon 2 ochtenden naar het KDV gaan, ipv naar de PSZ?
Ik stond ook voor die keuze. Thom is met veel plezier naar de PSZ geweest. Dus logisch dat ik Danae daar ook heen wilde doen. Maar... Ze kan geen 2 ochtenden. (dat wil ik graag) En dan is de PSZ bij ons ook nog een keer duurder dan het KDV. (Met de vergoeding van de belastingdienst) Dus de keuze was snel gemaakt. Danae is opgegeven voor het KDV. Voor 2 ochtenden. Ze hebben er een speciale peuter-plus groep. Daar doen ze met kindjes van 2,5 allerlei dingen die ze op de PSZ ook zouden doen.
Momenteel staat Danae op de wachtlijst. De PSZ loopt hier leeg, en het KDV vol. Maar rond de zomer word ze ws geplaatst. Dan is ze net 2.

Groetjes, Cathy

Klopt, Lydia is in eerste instantie 2 maanden geweest, nog ene keer verlengd met 2 maanden, dus 4 in totaal. Nu is er helaas geen plek meer  dus ze mag nog maar 1 x. Lydia is inmiddels helemaal gewend en ze vraagt de hele week om Noena (Luna), dus ze baalt dat het deze week Goede Vrijdag is...
Wat in het begin wel een probleem was was het slapen. Ik heb haar een aantal keer tussen de middag zelf op bed gelegd omdat ze anders helemaal over de rooie ging. Nu gaat dat dus perfect. Nu was Lydia altijd al heel gemakkelijk naar anderen toe, ze ging op zondagochtend ook zo nu en dan naar de creche, dat scheelde. Maar aan de andere kant was ze behalve door mij hooguit een enkele keer door papa naar bed gebracht, dus daar moest ze echt aan wennen.
Helaas was ze de eerste 2 maanden ook erg veel ziek, daar hadden wij niet op gerekend.
Nu ze niet meer gaat ga ik wel iets anders zoeken om haar uit te dagen, want dat heeft ze echt nodig, en hier is de PSZ pas vanaf 2 1/2.

Maar jij kent je kind het best, en met mijn ervaringen in je achterhoofd kan alleen jij (en je man) een beslissing nemen (als het KDV meewerkt). Anderhalf is best een lastige leeftijd voor iets nieuws, maar als jij denkt dat het goed is en Thomas het aankan zou ik het niet laten!
Succes ermee!
Groetjes, Rianne en Lydia

Oh ok. Maar je kon toch 2 maanden en dat is eigenlijk het zelfde als 4 maanden een halve dag toch?? Haha Ik ben hier ook echt een muts in. Ik regel altijd alles veel te laat. Maar ik wil Thomas wel naar een psz brengen alles is al geregeld en heb zelfs inschrijfgeld betaald. Ik heb ze nog even gebeld (psz) en ik kan Thomas ook brengen als hij 2,5 jaar is dus ach we zien het wel. Als het niet kan dan heb ik alle begrip voor het kdv. Eigenlijk ben ik hier op het idee gekomen toen ik er met cissy over had gepraat.

In eerste instantie 2 maanden, en toen dat goed beviel hebben we zelf om verlenging gevraagd, ook omdat het bijna niets kost, ik krijg het werkgeversdeel vd gemeente omdat ik studeer en geen baan heb...Met 1 ochtend per week hoeft ie ws niet te slapen, dat scheelt al weer...Succes met beslissen. Voor ons is de beslissing vopopr verlenging genomen, het KDV zit helemaal vol  Scheelt wel nadenken...

Terug
Bovenaan