Thomas en het kinderdagverblijf

@ Rianne: wat grappig om te zien/lezen hoe behalve Lydia ook JIJ aan het kdv bent gewend. In het begin schreef je er over als een noodzakelijk kwaad en nu vind je het jammer dat ze "maar" 1 dag mag. Leuk hoor om te lezen hoe zich dat ontwikkelt!!

Ellen mv Julian (die ook 1 dag in de week naar het kdv gaat)

@ Esther: (, tis natuurlijk wel jouw topic!)

Wat fijn dat Thomas toch terecht kan! Ik denk ook dat het bezoeken van een kdv bijdraagt aan de ontwikkeling van kleine kinderen, ondanks dat het geen "schoolse" instelling is (zoals de psz).
Wanneer gaat hij voor de eerste keer??

Groetjes,
Ellen m v Julian

Linde gaat ook een dag en vindt het geweldig, nooit te laat om mee te beginnen toch!!
En dan wennen verschilt ook per kindje natuurlijk.
En de psz is ook geen verplichting natuurlijk.
Al vond ik dat wel echt superleuk met Roos, superleuke leidsters en een leuke locatie.
Bij ons is het inschrijven pas met 2 jaar en ze starten dan met 2,5 jaar.
Ik ben benieuwd hoe Thomas (en jij!!!) het gaat vinden.
Wanneer mag  'ie komen?

groetjes Daniëlle.

Bedankt voor jullie leuke reacties!!!

Thomas mag as vrijdag voor 2 uurtjes proefdraaien en volgende week woensdag. Maar net als wat Ellen zegt psz is voorbereiding op het onderwijs en daarom wil ik hem toch naar de psz brengen.
Liefs Esther

Hey Es, wat goed dat het zo snel al is gelukt!! Het zal zeker wennen zijn voor jullie allebei. Fabio huilt nu nog steeds als ik weg ga, maar is na 5 minuten alweer afgeleid door de andere kinderen en dan is het over. Tis dan wel heel erg moeilijk voor mij om weg te gaan (met pijn in mijn hart) maar dan bel ik na 15 minuten op om te vragen hoe het gaat en krijg altijd te horen dat ie alweer lekker aan het spelen is.

Ik merk wel aan hem dat het goed is voor hem:hij is superlief voor andere kinderen, kan ook goed alleen spelen, probeert heel veel woordjes te zeggen waarvan ik weet dat die van het KDV komen : beebie, spelen, jas, bed.

En, ook niet onbelangrijk: mamma heeft een hele dag vrij om het huis lekker te soppen.
Alleen, wil ik dan alles op één dag doen (wat natuurlijk niet haalbaar is) waardoor ik dus helemaal gesloopt ben op woensdagavond! hahaha

Laat je nog wel ff weten hoe het is gegaan?

Groetjes van Cissy

Wat ontzettend goed van je!
Thomas zal het er erg naar zijn zin hebben!!

Ze leren er idd erg veel dingen zoals delen, samen spelen, voor zichzelf opkomen  en heel belangrijk.. op hun beurt wachten!

En net wat Cissy zegt; Kay zegt vaak woorden, of zingt delen (incl gebaren hahaha) van liedjes die ik nooit met hem zingt etc.. érg leuk om te zien wat hij in die twee dagen daar toch leert!

Ik weet niet of je die dag moet werken, maar anders is die dag "vrij" zijn ook een luxe!! Heerlijk!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan