thuis bevallen, bed op klossen....

hoi

heeft iemand hier al over nagedacht???
Ik had het er gisteren met mijn moeder over. Ons bed is heel moeilijk, zeg maar niet, op klossen te krijgen. Als dat moet, moet mijn hele bedombouw incl nachtkastjes en kist aan hetvoeteneinde mee omhoog. En ik ben erg bang dat het dan allemaal wat gaat wringen omdat het dan niet helemaal ondersteund meer is. Zoals nu door de vloer.

Mijn moeder zei dat je het dan gewoon niet omhog hoeft te zetten. Zij heeft dat bij de bevballing van mijn zusje ook niet gedaan omdat ze hetzelfde probleem had.

Maar nu las ik dat je het wettelijk verplicht bent, en dat je anders ergens in je huis een bed moet zetten wat wel op klossen is..... Maar ik zie mezelf al liggen op de zolder tussen de dozen, in mijn 'kraambed', Zonder verwarming in november en zonder daglicht......Ik heb ergens anders geen plaats voor een 1 persoonbed....

Hoe lossen jullie dat op??? Of kunnen al jullie bedden wel op klossen en ben ik de enige??

liefs gridje

Hoi,

Je bent het niet wettelijk verplicht, maar volgens de richtlijnen van de Arbo mogen kraamverzorgsters weigeren om je bed te verschonen en de controles uit te voeren als het bed voor hun niet op de goeie hoogte staat.

In dit soort gevallen worden bedden vaak op bier/frisdrank kratten gezet. Daar kun je er veel van onder zetten.

Syl
17 oktober 2007

Hoi,

ik weet niet hoe hoog jouw bed is, maar zou het niet voldoende zijn om er gewoon een extra matras op te leggen?
Mijn bed is met dubbele matrassen precies de juiste hoogte.

Groetjes Nika

Hoihoi...

Tis idd niet wettelijk verplicht maar idd ze kunnen je weigeren te helpen....
al zal dat echt niet zon vaart lopen...maar ja je zal dr maar 1 hebben die op
dr strepen staat! Maar nog een ander voordeel van hoger slapen
is dat jij makkelijker dr in en dr uit kan!
Ik heb erg last van mn rug en bekken ed. en had dus besloten
om dr een matras bij op te gooien....ik dacht, lekker zacht
(dream on) maar goed.....ik ga dus mn bed niet meer op klossen zetten.
Tis wel geen 76cm hoog maar vind het best zo.....

Laat je ff weten wat je gaat doen??

Liefs Jo

Hoi,

Ons bed kan prima op klossen, dat is ook al 5x gebeurd. Maar we hebben nu kamerruil gedaan om wat meer ruimte te creëren voor de kinderen, daardoor hebben wij nu een kleine slaapkamer, waar de verloskundige niet om ons bed heen kan lopen. Ik ga nu beneden bevallen. Alleen heb ik geen zin om al vanaf 37 wkn met een bed in de kamer te zitten, dat neemt zoveel ruimte in beslag. We moeten nog even kijken hoe we dat gaan organiseren.

Francien

Hoi Gridje,

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ook wij hebben een bed met complete ombouw, nachtkastjes etc. alles wat er aan vast zit.
Alleen hebben wij onze matrassen steunen op aparte poten. Dat hebben we apart zo laten doen voor extra stevigheid. Onze matrasbodem gaat straks dus met klossen omhoog, terwijl de ombouw dus blijft staan. Misschien is het een idee om te bekijken of dat bij jullie ook kan?

Succes!

Hoi, ons bed kan ook niet op klossen. Niet zozeer door de ombouw maar omdat ie op een soort gebogen buizen staat ipv op poten. Dus net als de vorige keer is mijn man nu aan de grote en zware (jaja,pfff) klus begonnen om 4 kratten bier op te drinken. Dan zetten we het bed daarop, gaat prima. Misschien net iets te laag maar ze moeten het er maar mee doen.
Maar van mij mag ie stevig doorzuipen!  Ik vond het de vorige keer heerlijk zo'n hoog bed. Ik begin er nu al als een  echte zwangere  uit te komen. Veel onhandig  gezwoeg en gesteun.

gr. Anne

Hoi hoi,

Nou sterker nog.... ik beval niet thuis maar in een kraamhotel...
Ik hoopte dus dat mijn bed niet op klossen zou hoeven, maar....helaas
de VK zei dat het toch moet omdat als je bevallen bent er thuis nog na-controles zijn en het dan wel zo prettig is voor de kraamhulp...

Nou ik baal er behoorlijk van want ten eerste denk ik dat mijn bed het begeeft als ik die op klossen moet hijsen en ten tweede ligt er net 1 week een splinternieuwe vloer in, ik zit niet te wachten op die metalen kraspoten en/of bierkratjes etc etc...

Nu hoor ik ook van meerdere mensen dat ze het gewoon niet hebben gedaan en hier geen problemen mee gehad hebben..... je ligt toch geen week meer plat op bed na je bevalling? dat was alleen vroeger zo toch?

voor het verschonen vind ik het echt onzin, dat wil mijn moeder dan wel doen!
Het is ook niet zo dat ze na de bevalling nog uren boven je bed moeten hangen toch??
en en en en...... pffff...... ik denk dat ik het gewoon 'per ongeluk ga vergeten'

xxx Snoopy

Terug
Bovenaan