thuis bevallen, bed op klossen....

Hoi hoi,

Ik vind eigenlijk dat je ook rekening moet houden met de verzorgsterdie je komt helpen tijdens je kraamtijd. Natuurlijk is het vervelend als het een onmogelijke klus word om je bed op klossen te zetten maar toch.
Als iedereen zou denken ik vergeet het maar zijn de mensen in de zorg met een jaar klaar met werken omdat hun rug naar de knoppen is.
En stel je voor dat je b.v een keizersnee hebt onder gaan en meer verzorging nodig hebt,
je kunt dan toch niet verwachten dat de kraam op haar knieen langs je bed gaat liggen elke dag om jou te verzorgen. En voor krassen op de vloer, leg gewoon b.v een stukje stof onder de poten. Maar iedereen zijn mening hierover en veelsucces met de klossen.

Groeten tine

na een paar kleine (ahum) aanpasingen kan ons bed op klossen.
Mijn moeder verklaarde ons voor gek, maar ja ik wil het de kraamhulp ook niet aan doen en de vk ook niet.   We hebben inderdaad onze matrassen op losse opzetpoten gezet. Wel wat schroef en boorwerk maar het is gelukt.

Nu kunnen we met jawel 9 bierkratten de boel omhoog krijgen. (tja dat krijg je met een lbed van  180  x 220)  Maar dat hoeft nog niet gelijk..... Mijn man gaat ze ook niet allemaal leegdrinken hoor die 9 kratjes hhahahaahaha. Ik werk in een supermarkt. Zo besteld die leg kratjes!

Wel vandaag uit voorzorg maar gelijk matrasbescherming aangebracht voor het eventueel vroegtijdig breken van mijn vliezen. Je weet het maar nooit maar ik moet er niet aan denken dat onze stik dure matrassen naar de haaien gaan door die rotzooi.

liefs gridje

Ik denk als je bij een supermarkt vraagt mag je die vast lenen, betaal je een borg en die krijg je dan weer terug. Te minst bij ons in de supermarkt kan het zo.

En anders prooooooooost

Groetjes Boontje

hoi meiden

haha wat een gedoe he die klossen kratten enzo,
ik heb ze voor de bevalling niet nodig maar voor me kraamtijd wel ik haal ze wel bij de thuis zorg ofzo ik heb gelukkig een bed waar ze makkelijk onder kunnnen,,,,
liefs cora

Ik ben het met Tine eens. Ik vind dat je het niet kunt maken om je bed niet te verhogen (met klossen, matrassen of anders). Er komen straks een flink aantal mensen voor je werken, die moeten hun werk gewoon goed kunnen doen.
Wij hebben in ons vorige huis een hoog/laagbed van de thuiszorg geleend. Ik ben in de woonkamer bevallen, daar kon alleen het bed staan. Was voor de kraamperiode wel handig, hoefde visite niet naar boven.
Ons vorige bed kon gewoon op klossen. Deze keer wordt het lastiger, maar we verzinnen wel wat, lukt het niet dan bestellen we weer een bed bij de thuiszorg.
Gr, marike

Zo wat ben ik blij dat ik al een hoog bed heb.
Nu ben ik een lekkere lange dame en ben maar wat blij met dat hoge ding.
Mijn bed hoeft dus niet meer op klossen. En na de bevalling van de eerste was ik ook blij dat ie zo hoog was. Dat was wel zo makkelijk in en uitstappen.

Ook de kraamhulp vond het hoge bed wel makkelijk.

Voor ons dus geen geklooi.

Groetjes Alma

even een vraagje van een onbevallen vrouw.. Hoe hoog moet je bed zijn? Ik denk dat als ik ons bed op klossen ga zetten, dat ik er dan niet meer inkom.. Kan iemand mij vertellen hoe hoog het moet zijn, dan kan ik misschien onze reservepootjes er onder zetten (die zijn 10 cm hoger dan de pootjes die we nu hebben)

groetjes, Lotte

Terug
Bovenaan