thuis bevallen en de huisdieren???

ja hond zit in bench en die staat in de woonkamer en de keuken is hiervan zelfs afgesloten..en ik beval boven (als t goed is) en als ik naar t ziekenhuis moet heb ik iemand geregeld die haar uit kan laten, mn hond kan daar niet heen omdat haar hond niet met andere honden kan en al helemaal niet in haar eigen huis! bedankt voor je reactie.

Bij mij mocht de hond gewoon thuiszijn tijdens de bevalling. Moest alleen alle 2 de keren naar het ziekenhuis, dus toen had ik idd ook opvang voor het geval dat...!
maar vind het wel een beetje vreemd, je hond kan idd wel wat nerveus van je worden, maar verder..? Ik zou het ook even navragen bij de vk. Want idd als je niemand hebt waar je je hond kunt brengen houd het al snel op he!!

Succes!

Bij mij mocht de hond gewoon thuiszijn tijdens de bevalling. Moest alleen alle 2 de keren naar het ziekenhuis, dus toen had ik idd ook opvang voor het geval dat...!
maar vind het wel een beetje vreemd, je hond kan idd wel wat nerveus van je worden, maar verder..? Ik zou het ook even navragen bij de vk. Want idd als je niemand hebt waar je je hond kunt brengen houd het al snel op he!!

Succes!

hoi,
sorry maar ik heb ik nog nooit van gehoord.
ik heb al 2 kids.
heb nu andere hond vorige is overleden.
maar alleen de verloskundige wil haar niet erbij hebben,omdat ze 1x is gebeten toen een kind wilde pakken.tijdens de bevalling.
zodra je hond dominant is gaat hij-zij over jouw waken en beschermen.lekker in zijn mand plek laten tijdens de bevalling.dat gaf de dierenarts ook als advies.
alleen de kraamhulp doet de zorg van je dieren niet maar wil niet zeggen dat die hond een week het huis uit moet.iemand anders zou hem moeten uitlaten en eten geven.
hou er alleen wel rekening mee stel dat je wel paar dagen in het ziekenhuis bent.me vriendin was wel 30 uur bezig.dan zou je iemand moeten hebben die even kan bellen om je hond te doen.
bij mij blijft ie gewoon in de huiskamer deur dicht of in zijn bench.
succes
gr marjan

Niks van aantrekken! Je mag zelf beslissen of je hond erbij is...al wil je dat íe bij jou in bed ligt!!! (hihihi, lijkt me trouwens niet echt fris...) Jij moet bevallen, daar heeft de kraam hulp niks over te zeggen, hoor!
Bovendien heb je het prima geregeld toch, met de bench en eventueel oppas?

Lekker relaxen, des te eerder zet de bevalling in!

Ik zou ook zeggen dat je zelf beslist daarover! Bij mij gaf de verloskundige wel aan dat als de honden heel druk zouden zijn of ze dan wel egens op hun plek konden zijn, ja dat zou bij ons gewoon in de huiskamer zijn. Bij ons vertelde ze erbij dat ze dat nl vragen ivm met hun eigen gevoel cq veiligheid, want sommige honden kunnen erg beschermend zijn ze voelen dat je pijn hebt, en een vreemd persoon staat bij jou. Kunnen ze soms dus verkeerd opvatten. Ik wist al dat ik in ziekenhuis zou gaan bevallen, en hadden mn schoonouders als achterban dat ze daar naar toe zouden kunnen gaan.
Maar mijn honden hadden eerder door dat er iets ging gebeuren want normaal super aanhankelijk maar de avond dat mijn vliezen braken bleven ze wat uit mn buurt, ze gaven mij de ruimte. Oh er bij mij onverwachts 5 weken tevroeg gebeurt. Dus ik was blij dat ik net zoals dat jij al hebt geregeld iemand voor het uitlaten ed. want ik moest toen met spoed naar het ziekenhuis en pas ong 24 uur later was er weer iemand thuis.
Maar uiteindelijk is het jouw leven, jouw huis en jouw bevalling!!!! Doe wat jouw hart je ingeeft en praat erover met je verloskundige.

Mag ik vragen wat je met je hond doet op het moemnet dat er vrienden, familie, collega's langskomen die bang zijn voor honden of katten? Je kan nog zo vinden dat mensen zich dan maar niet moeten aanstellen maar ik ben ook als de doods voor honden die ik niet ken. En zal als ik vk was ook vriendelijk verzoeken het beest op te sluiten in een andere kamer.
Ik vind de reacties dat je je er niets van aan moet trekken want het is jouw bevalling gewoonweg sociaal. Het is echt niet de eerste keer dat een vk door een dat-doe-ie-anders-nooit-hond is gebeten. Je weet gewoon niet wat je hond doet tijdens de bevalling. Onze kat was ook raar rond de bevalling die hebben we ook naar buiten gestuurd toen het eenmaal begonnen was bij beide meiden.
En als je naar het ziekenhuis moet en je moet blijven da is er toch ook nog een vader in de buurt die voor de hond kan zorgen?

Janita heeft duidelijk aangegeven in het topic dat de hond in een bench in een andere ruimte komt te zitten.
Een bench is een afgesloten hondenhok, dud niemand hoeft per se langs de hond als ze er bang voor zijn.
Ik vind dat je op dat moment voldoende rekening houdt met een ander.
Als iemand zo enorm panisch is voor honden dat het hem weerhoudt om zelfs maar een huis te betreden waar een hond in een afgesloten ruimte aanwezig is lijkt het mij dat je niet echt een handig beroep hebt gekozen.

Zoals ik het lees gaat het niet om angst maar om een voorzorgsmaatregel voor rust.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al bevallend aan je hond moet gaan liggen denken omdat hij de boel bij elkaar joelt of omdat je naar het ziekenhuis moet en het allemaal wat lang duurt.

Ik zou de hond lekker thuis laten maar wel zorgen dat je iets achter de hand hebt, mocht het nodig zijn.
Die van mij zijn ook thuis, maar zodra het nodig is kan ik mijn zus of ouders bellen en die regelen het dan wel.

Succes

Terug
Bovenaan