Thuis bevallen of in het ziekenhuis bevallen, wat heeft jullie voorkeur en waarom?

JetskeOvN

Forumleiding
Bevallen is een van de meest persoonlijke en belangrijke momenten in je leven en de keuze van de plek kan een grote impact hebben op je ervaring. Sommige vrouwen voelen zich het meest op hun gemak in de vertrouwde omgeving van hun eigen huis, terwijl anderen liever de medische faciliteiten en veiligheid van een ziekenhuis verkiezen. Wat zijn jullie gedachten en ervaringen?

Wat zijn voor jou de voordelen van een thuisbevalling? Of waarom kies je juist voor de zekerheid van een ziekenhuisbevalling? Heb je misschien al ervaring met één van beiden of beide opties? We horen graag je verhaal en tips.

En stel je bent zwanger en je hebt vragen betreft bevallen, dan kan je hier je vraag stellen! Wij helpen je graag.

*Ookal ben je het niet eens met de keuze/motivatie van een ander, iedereen is anders en heeft andere wensen en dat is oke! Respecteer elkaar en omarm verschillen. Dat maakt dit forum juist zo'n fijne plek, iedereen zijn menig is welkom(zolang het respectvol blijft).

Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen. Het is hier vlakbij en bij complicaties lig je gelijk op de goede plek. De bevalling van mijn eerste was erg heftig, dus bij de tweede ook weer in het ziekenhuis bevallen.

Ik ben na mijn thuisbevalling alsnog in de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis.
Los van dat, beviel de thuisbevalling goed. Ik kon herl goed ontspannen tussen de weeën door, met mijn favoriete serie op Netflix. En bij iedere wee de serie pauzeren. Terwijl mijn man de weeën timede.
Het was ook fijn de eerste nacht in het ziekenhuis te verblijven. Voor hulp met aanleggen 's nachts. Heel relaxed.

1e bevalling was in het zh, een spoedkeizer
2e 3e en 4e in het ziekenhuis
5e op eigen verzoek thuis…
De 5e bevalling vond in de fijnste. Je eigen plekje, de rust,

Eerste: thuis begonnen. Na een dag volop weeen en teruglopende ontsluiting uiteindelijk in Zkh beland.
Tweede: wegens medicatiegebruik medisch in zkh moeten bevallen. Achteraf blij om, anders was ik nu dood geweest.

Terug
Bovenaan