Thuis bevallen of in het ziekenhuis bevallen, wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Ik vond de eerste keer in het ziekenhuis een fijn idee en voelde me daar ook veiliger. Het idee dat je snel geholpen kan worden mocht er toch wat mis gaan gaf rust. Je ligt nou eenmaal sneller op de O.K. dan dat je met de ambulance nog daarheen moet.
Ik vond de begeleiding fijn na de bevalling, alles wordt super snel opgeruimd en voor je het weet lig je weer gedouched in een schoon luxe bedje die je in alle standen kan zetten.

Wij moesten uit eindelijk een nachtje blijven omdat de suikerwaarde van ons zoontje wat te laag waren en heb dat als heel prettig ervaren. Mijn man kon ook op de slaapbank op mn kamer blijven slapen, die was kapot dus kon in 1x lekker doorslapen zodat hij er de volgende dag weer helemaal voor mij kon zijn. De verpleegkundige waren lieve schatten en ik voelde me als een prinsesje behandeld. Ze kwamen snachts regelmatig kijken en hielpen me bij het aanleggen aan de borst elke 2 uur. Ik was toch wat onzeker met een eerste pasgeboren babytje en vond het heel fijn dat zij met hun bak ervaring overal antwoord op hebben en graag willen helpen. hoeft alleen maar op die rode knop te drukken en er staat zo een verpleegkundige in je kamer.

Ik weet wel dat als echt alles normaal verloopt zonder bijzonderheden dan mag je 3 uur na de bevalling weer naar huis en zul je het thuis verder op moeten pakken met de kraamzorg.
Maar nu bijna uitgerekend van de 2e en heb er weer voor gekozen in het ziekenhuis te bevallen:)

Terug
Bovenaan