Hallo,
Ik kan alleen maar zeggen, voorbereiden!!
Ik had zoiets van ik zie het wel en ben me kapot geschokken, ik wou in het ziekenhuis bevallen ivm gevaren voor de baby bij een thuisbevalling. Met heftige weeen stonden we in de file. Je zou het bijna niet geloven, het was vrezelijk en ik heb bijna heel de auto in tienen getrapt. Als je in het ziekenhuis bevalt stippel dan van te voren de beste routes aan. Ik had helemaal geen gezellige kamer en ik heb ook geen pijnbestreiding gehad, terwijl ik er meerdere keren om gevraagd heb. Heel vervelende ervaringen mee dus. Ik geloof echter nog steeds dat in het ziekenhuis bevallen beter is. Ik lag veel beter op dat bed dan thuis. Iedereen kon er goed bij en in mijn eigen bed zakte ik flink weg, ik had het daar moeilijker op gehad denk ik. Ook kwam mijn kindje er blauw en benauwd uit dus was het geweldig dat er gelijk een medisch team klaarstond om hem op te vangen! Ik ben zelf doodsbang voor ziekenhuizen, maar op dat moment kon het me allemaal niet schelen. Ze mochten alles met met doen als het maar snel voorbij was. Misschien helpt het je om te kijken, maar het boeid je dadelijk echt niet of er een fel of zacht lampje brand hoor... De kamers zijn nou eenmaal niet mooi dus misschien schrikt het je ook weer af. Ik ga bij mijn tweede in ieder geval zeker weer in het ziekenhuis bevallen. Dit keer plan ik mijn hele bavalling van te voren, evt pijnbestrijding of een geplande keizersnede. Ook heb ik het al een keer meegemaakt dus zal ik er als ik alles van te voren plan ook rustiger ingaan en raak ik hopelijk niet in paniek. Ik zal de laatste zijn die je zal zeggen dat het meevalt of dat je het weer vergeten bent op het moment dat die kleine op je buik ligt. Maar ik kan je wel vertellen dat het resultaat van je prestatie zo verschrikkelijk veel liefde geeft dat het, het achteraf wel waard is. Anders zou niemand meer dan 1 kind nemen en zou de mens dun bevolkt zijn. Het is nou eenmaal niet leuk, en voor het eerst vooral een sprong in het diepe. Plannen helpt echt waar, en laat je niet ompraten door verloskundige, als jij wil bevallen met pijnbestrijding moet je dat doen. Het is jou lichaam en daar ben jij de baas over. Je hebt meer rechten bij je eigen bevalling als dat je zou denken. Zoek het allemaal eens goed uit. Je bent nu nog een beetje in shock, maar hoe meer je heb afgesproken hoe duidelijker alles word en hoe zekerder jij je zal gaan voelen. Hou ons op de hoogte! Weet zeker dat je het kan!!!!
Groetjes Jemaima