Thuis bevallen of ziekenhuis.

Ha meiden!

Toen ik aan m'n gyn. vertelde dat thuisbevallen in Ned. heel gewoon is keek hij heel raar! Hij vond t maar raar... Ik niet hoor, en kan het me best voorstellen dat iemand dat graag wil. Nu heb ik 2keizersnedes gehad en ga voor de derde dus.... in de kraamkliniek!!! Ik laat me daar lekker in de watten leggen....
groetjes,Priscilla

Hoi Linda,

Zelf ben ik nu 12 weken en 6 dagen zwanger van ons eerste kindje. Gaat tot nu toe allemaal prima en je hoort mij niet klagen in ieder geval. Staat alleen een drukke periode voor de boeg aangezien wij een huis hebben gekocht waar we in juni pas inkunnen en dan kunnen we ook pas starten met verbouwen enz. Hopelijk dus allemaal klaar voor september, maar het zal druk worden :).
Leuk om te lezen hoe iedereen er toch weer anders over denkt. Ik doe op dit forum genoeg ideetjes op in ieder geval!
Groetjes plukdedagmama

Hallo,

Ik ben van de eerste thuis bevallen en van de tweede in het ziekenhuis, omdat mijn vruchtwater een vreemde kleur had (knalgeel!!). Mijn voorkeur gaat dit keer weer uit naar thuis, maar mocht ik toch ineens het gevoel hebben liever naar het ziekenhuis te gaan dan doen we dat gewoon. Ik laat het dus vooral van het moment en de situatie afhangen.

groetjes Paula
16,1 weken

Hoi Linda,

Ik ben zwanger van de derde en de eerste twee zijn thuis geboren.
Mijn voorkeur gaat nu ook weer uit naar thuisbevallen, heerlijk in mijn eigen omgeving.
Mocht het nodig zijn, zijn we zo in het ziekenhuis.
Het belangrijkste is denk ik dat je je zelf prettig voelt bij je beslissing.

Groetjes Kirsten

Hier ook eentje die thuis wil bevallen. Het lijkt me het fijnst om gewoon thuis te zijn in een vertrouwde omgeving waar ik me rustig voel. Van het idee in het ziekenhuis te moeten bevallen krijg ik nu al de zenuwen. Maar goed, het kan zijn dat het toch moet, dat weet je natuurlijk niet.

Mijn man vind het maar raar om thuis te bevallen: in Hongarije waar hij vandaag komt wordt dat niet gedaan. Hij vind het  nogal een eng idee, thuisbevallen -  maar ik  beslis, dus hij moet maar wennen aan het idee!

Ik wil ook weer thuis bevallen, als alles goed gaat natuurlijk. Ben van Ruben ook thuis bevallen en dat is mij prima bevallen.
Gewoon lekker in je eigen bedje.
De troep wordt gewoon weer opgeruimt dus daar hoef je je niet druk om te maken hoor. En je kindje ligt dan lekker in zijn/haar eigen wiegje.

Wat ik wel een beetje raar vond is dat iedereen op een geven moment weg  was en wij ineens met een baby thuis waren. Ik ben toen  's nachts bevallen en dan sta je er ineens alleen voor. Dat was trouwens gewoon meer mij gevoel hoor maar je staat na je bevalling stijf van de adrenaline. Ik liep gewoon te stuiteren door het huis.

Nog even iets grappigs; toen ik eindelijk is slaap viel werd ik op een gegeven moment wakker van een geluid. Ik dacht dat je kat voor de deur stond maar opeens ging er een lichtje branden, er lag een baby in de wieg te huilen.

Ik ga ook uit van een thuisbevalling, maar mocht het nodig zijn om naar het ziekenhuis te gaan, dan ben ik daar ook zo. Het is nog geen 5 min. rijden vanaf mijn huis.

Liefs, Twinkel3

Bevallen lukt nou eenmaal het best als je je min of meer "op je gemak voelt", en aangezien ik me thuis vele malen meer op mijn gemak voel dan in het ziekenhuis, is voor mij de keus heel simpel.
Lijkt me echt vreselijk om met hevige  weeën naar het ziekenhuis te moeten, en ik heb thuis ook veel meer het gevoel dat ik "de touwtjes in handen heb" in plaats van een zuster of iemand anders die ik niet ken. Voor mij is dat heel belangrijk.

Ik ben 2x thuis bevallen, en dat is me goed bevallen!

Wat mij trouwens destijds waanzinnig heeft geholpen bij het maken van een keuze, en sowieso bij het bevallen, is het boek "Veilig bevallen" van Beatrijs Smulders. Absolute aanrader! Ik denk dat ik misschien nog wel meer gehad heb aan dat boek dan aan de puf-cursus!

Terug
Bovenaan