Thuis bevallen ook op een etage (zonder lift) is in Nederland mogelijk.

Dag Sil,

Reuze interessant, inderdaad.
Het gaat over de wens van verloskundigen.
Dat is geen focus op de wens en de behoeften van jullie vrouwen.
Daar zit de crux.

Dat een praktijk dit soort dingen verkondigd heeft alles te maken met controle willen houden van die praktijk. De verloskundigen menen dit zo te moeten doen zonder wetenschappelijke onderbouwing en misschien gestuurd door emotie. Heeft weinig te doen met de ambulance diensten weet ik nu. Het kunnen behoeften zijn aan zekerheid of misschien angst voor iets dat niet een echt risico of gevaar is. Jammer, heel erg jammer.
Vrouwen zullen de moed moeten hebben, erop af te stappen om deze regels persoonlijk bij die verloskundigen te bevragen. Confronteer maar.

Ik ga vrolijk door met de TOP 10 en de workshops ‘Happy Birth’.
Ben je zover dat je kunt komen in en worskhop, geef mij dan bericht.

Veel dank voor je feed-back.
Lieve groeten,

Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.
midwiferybusiness@planet.nl

Hoi
Ik kreeg ook de informatie van mijn verloskundige dat je moet bevallen op de eerste verdieping of begane grond omdat anders de ambulance je in geval van nood niet mee neemt. Omdat wij niet eens een slaapkamer hebben op die verdieping was ik erg teleurgesteld. op de tweede verdieping hebben we namelijk alles bij de hand: toilet, badkamer etc. Ik had me erg verheugd op een thuis bevalling. ik heb zelf contact gezocht met de GGd waar de ambulancedienst onder valt en die zeiden dat het wel mee valt. natuurlijk zijn ze zuinig op hun mensen maar als er gene aanleiding is voor problemen (en dat is er niet als je thuis mag bevallen) en er gebeurd onverwacht toch iets halen ze je zelfs van de 10e gelukkig. (omgeving breda)
groetjes

Dag Anouk,

Prima gedaan! Inderdaad zoals ik ook vond bij ambulance diensten verdeeld over NL.

Het is goed in NL. Men is zeer thuisbevalling vriendelijk bij de ambulance diensten.
Altijd geweest trouwens.

Risico om vervoerd te moeten worden is laag en dat mogen verloskundigen niet ontkennen.

Goede bevalling!

Lieve groeten,

Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Terug
Bovenaan