Thuis moeder blijven of weer werken?

Ik heb ontslag genomen bij mijn oude werkgever! Voor mij was de keuze makkelijk, ik heb tijdens mijn zwangerschap een flinke burn-out gehad door gebeurtenissen op mijn werk, ik heb mijn plekje daar niet meer kunnen vinden.
Financieel is het voor ons haalbaar, dat ik thuis blijf. Mijn vriend en ik zijn van mening dat je kinderen neemt om ze zelf op te voeden. Beiden hebben wij familieleden waarvan de kinderen door meerdere volwassenen opgevoed worden (1 dag de ene opa en oma, dag 2 de andere, en dan ook nog een kdv). Hoewel dit vast ook goede dingen op zal leveren, hebben wij er bewust voor gekozen om hier niet voor te gaan.
Het is heerlijk om alle ontwikkelingen mee te mogen maken. Het is ook fijn, om na een gebroken nacht, samen met de kleine een dag rustig aan te doen voor zover mogelijk en ook een dutje te doen als de kleine slaapt.
Af en toe is het ook wel lastig, je wereld wordt heel klein en draait alleen nog om je kleine. Soms mis ik het wel om te werken, omdat ik de branche waar ik werkte erg leuk vindt en ik er ook goed in was. 
Maar mijn tijd qua werken komt wel weer... wij willen onze kleine jongen een stabiele basis geven, zoals wij deze zelf ook hebben gehad

Hier werk ik 2 dagen en mijn man is 1 dag thuis, dus we hebben maar 1 dag opvang nodig. Dan gaan mijn 2 dochters naar de gastouder.
Persoonlijk ben ik heeeel blij met 2 dagen werken, ik heb dit echt nodig. Zou nooit 7 dagen per week thuis willen zijn, zo fijn om 2 dagen even GEEN mama te zijn. Even geen huishouden, gehuil en de continue  zorg voor mn kinderen. Na een dag werken ben ik veel leuker en relaxter. Als ik 7 dagen thuis zou zijn, zou ik niet weten hoe ik mn dagen door zou moeten komen. Wéér naar de speeltuin of naar de supermarkt, pfff.. haha. Heerlijk om daar 2 dagen in de week niet te hoeven komen. Met kinderen kan ik geen uren binnen zitten,  zeker niet als ze wat ouder worden. Dus ga ik veel de deur uit,in ieder geval 2x per dag. Ik zou niet weten wat ik elke dag zou moeten doen, 7 dagen per week.
Gezien mn kinderen maar 1 dag naar de gastouder hoeven, vind ik dat zeker niet teveel voor ze. Ze vinden het super fijn om 1 dag in de week te spelen met ander speelgoed en andere kindjes. Dat doet ze echt goed. Persoonlijk zou ik ze nooit 3 dagen per week weg willen brengen, maar zoals het nu bij ons gaat vind ik perfect. 1 Dag papadag en 1 dag gastouder. Heerlijk! Ik zou niet anders willen! Zou mn werk voor geen goud willen missen. Zo fijn om gewoon even collega te zijn en normale gesprekken te kunnen voeren! ;) 

Ik ben ook thuis blijf (thuis werk) moeder.
Ik herken mezelf heel erg in wat je zegt! Het is heerlijk om alles van je kleine mee te maken en mee te gaan in zij / haar ritme. Als het aan mij en mijn vriend ligt doen we het voor altijd op deze manier. 
Ik thuis en hij werken zowel thuis als op ons bedrijf. [quote quote=10342026]Ik heb ontslag genomen bij mijn oude werkgever! Voor mij was de keuze makkelijk, ik heb tijdens mijn zwangerschap een flinke burn-out gehad door gebeurtenissen op mijn werk, ik heb mijn plekje daar niet meer kunnen vinden. Financieel is het voor ons haalbaar, dat ik thuis blijf. Mijn vriend en ik zijn van mening dat je kinderen neemt om ze zelf op te voeden. Beiden hebben wij familieleden waarvan de kinderen door meerdere volwassenen opgevoed worden (1 dag de ene opa en oma, dag 2 de andere, en dan ook nog een kdv). Hoewel dit vast ook goede dingen op zal leveren, hebben wij er bewust voor gekozen om hier niet voor te gaan. Het is heerlijk om alle ontwikkelingen mee te mogen maken. Het is ook fijn, om na een gebroken nacht, samen met de kleine een dag rustig aan te doen voor zover mogelijk en ook een dutje te doen als de kleine slaapt. Af en toe is het ook wel lastig, je wereld wordt heel klein en draait alleen nog om je kleine. Soms mis ik het wel om te werken, omdat ik de branche waar ik werkte erg leuk vindt en ik er ook goed in was. Maar mijn tijd qua werken komt wel weer… wij willen onze kleine jongen een stabiele basis geven, zoals wij deze zelf ook hebben gehad[/quote]
Ik ben ook thuis blijf (thuis werk) moeder.
Ik herken mezelf heel erg in wat je zegt! Het is heerlijk om alles van je kleine mee te maken en mee te gaan in zij / haar ritme. Als het aan mij en mijn vriend ligt doen we het voor altijd op deze manier. 
Ik thuis en hij werken zowel thuis als op ons bedrijf. 
Vooral doen wat voor jouw op dit moment het beste voelt en als ik het zo lees weet je volgens mij wel wat heg beste is ;)

Doe inderdaad wat voor jou het beste voelt. Ben daar sowieso wel voorstander van altijd ;).
Ikzelf werk 4 dagen en mijn vriend ook. Zoontje heeft 2 dagen kdv en 1 dag opa en oma. Dat gaat hier super, hij vindt het écht heel leuk op het kdv (is mij meteen vergeten als ik hem gebracht heb) en altijd blij als hij opa en oma ziet. Maar je hoort ook wel eens andere verhalen van ouders over hun kinderen, ik weet niet hoe 'makkelijk' ik het had gevonden als m'n zoontje wel heel veel moeite mee zou hebben als wij hem ergens heen brachten. 

Persoonlijk heb ik werken echt nodig, maar dit is voor iedereen anders is mijn ervaring. Ik word er echt een leuker persoon van (ook op de dagen waarop ik niet werk) en het geeft mijn leven een dimensie naast 'mama'. Ooit zou ik wat ik nu doe ook wel in 24 uur willen kunnen doen, maar gezien het feit dat ik bewust op wat jongere leeftijd begonnen ben met een kind is dit nu gewoon nog niet haalbaar (moet je eerst veel tijd investeren). Sinds Corona wel fulltime thuis en dat bevalt goed. Laptop dicht = klaar en kan dan meteen m'n zoontje ophalen.
Lang verhaal kort: zou dus goed nadenken wat bij je past. Met beide keuzes is niets mis!

Wij werken ook allebei 4 dagen en de kleine gaat dan 1 dag naar opa/oma en 2 dagen naar kdv. Voor ons werkt dit heel goed. Wij vonden het ook juist belangrijk dat hij naar een kdv zou gaan omdat we denken dat dit goed is voor zijn sociale ontwikkeling. Hij vindt het ook super leuk daar en is ons meteen vergeten als we hem brengen.
Ik denk ook oprecht dat ik gewoon een leukere moeder ben als ik ook mijn eigen werk nog ernaast heb. Ik zou ongelukkig worden als ik alleen nog maar thuis zou zitten. Maar dit is denk ik echt een persoonlijke keuze en beide is goed. Als je graag thuis wilt blijven en het kan financieel moet je dat lekker doen. Als de ouders gelukkig zijn straalt dit ook over op het kind denk ik.

hoi! 
Wij hebben ook een tussenvariant gekozen.
ik werk 10 uur per week (2x een ochtend) dan zijn de kids op  opvang. ik haal ze dan voor 13u weer op.
Wij delen de mening dat je zelf voor de kinderen kiest en moet opvoeden.  echter leren ze op de opvang ook veel waar ik thuis niet zo snel aan zou hebben gedacht. Bijvoorbeeld zelf op en af de commode klimmen(ze hebben daar van die trappen) waardoor ze weten hoe dit veilig kan. En het spelen met andere  kindjes . een andere omgeving doet altijd even goed voor iedereen. 
Ook vind ik het belangrijk dat ze vertouwen krijgen in andere grote mensen en niet alleen op papa en mama bouwen. Vooral mijn dochter vindt nieuwe mensen soms even lastig maar gaat hier wel steeds beter mee om. 
Voor mijzelf is het ook wel lekker om heel even niet mama mama mama te horen.  Mijn man werk meer dan fulltime dus het komt gewoon op mij aan.
succes met je keuze

Moet er niet aan denken om 7 dagen thuis te zijn en me volledig te richten op onze dochter.
Heb niet voor niks voor een HBO opleiding gekozen en heb een super leuke baan.

Ontwikkelingen zie je ook wanneer ze naar andere adressen gaan. Alle ontwikkelingen die ze doormaakt heeft ze allemaal thuis eerst laten zien. Ze is nu bijna 2 jaar en geniet ook echt van haar leventje bij KDV en opa's en oma's.
Hier moet je het dus totaal niet voor laten.

Mijn reden is ook dat ik niet continue thuis wil zitten, vind het ook gewoon heerlijk om even geen kind om me heen te hebben. Ze kan namelijk ook vervelend zijn, alle kids natuurlijk haha. Nou, hier oma, veel plezier vandaag ;-)
Het is een afweging, kun je het financieel goed aan en wil je heel de dag alleen maar je kind om je heen? Dan zeker doen! Wil je ook nog gezelligheid op het werk, contact met collega's en nadenken over andere dingen dan wat je gaat eten? Dan lekker 1, 2, 3, 4 dagen gaan werken.
Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan