Thuis moeder blijven of weer werken?

Zoals al vaker gezegd: doe inderdaad wat goed voelt. 
Wij werken beiden 4 dagen. Ik kan oprecht zeggen dat ik geloof dat onze zoon niets tekort komt doordat wij beiden werken. Zie in een paar reacties hierboven toch iets terug van "zelf kinderen opvoeden omdat je zelf kiest voor een kind" en ik vind dat eerlijk gezegd nogal kort door de bocht. Vooral als je dan bedenkt dat één van de twee dus wel fulltime (moet) werk(t/en), omdat je moeilijk allebei volledig thuis kunt blijven.
Iedereen moet het zelf weten, als één van de ouders thuis wil blijven is dat ook prima! Maar laat het werken niet omdat je bang bent de opvoeding 'uit handen te geven' ofzo. Ik heb niet het idee dat ik iets mis van mijn zoon, hij heeft alle 'eerste dingen' in ons bijzijn gedaan (stapjes, kruipen, woordjes). Verder zijn wij zijn opvoeders; hij gedraagt zich op het kdv poeslief, maar bij ons heeft hij zijn driftbuien en daar dealen wij mee op een manier die past bij onze opvoedstijl. Hij groeit verder op met meerdere vertrouwde volwassenen om hem heen en andere kinderen om mee te spelen. Wij hebben de overtuiging dat we hier goed aan doen en hem hiermee ook goede dingen mee geven voor later, maar zoals dus al gezegd is hier m.i. geen goed of fout in - zolang je voor jezelf de keuze maakt die het beste bij je/jullie past. 
Ik ben een leuker persoon als ik werk en hecht waarde aan mijn eigen leven naast mijn kind. En vind het echt een verademing soms even 'bevrijd' te zijn van de fruithapjes en "klap eens in je handjes blij blij blij!" haha, maar dat ben ik!
 
Eigenlijk is het heel simpel: voel je je er,gelukkig bij om alleen thuis te blijven? En kunnen jullie dat financieel aan? Antwoord,beide ja dan lekker doen! Je kan altijd weer aan de slag als je kind op school zit! Is antwoord op,l 1e nee, dan lekker gaan werken. Is antwoord op de 2e vraag alleen nee. Bekijk dan of jullie ergens op,kunnen,bezuinigen en het dan wel redden. Zonniet dan moet je wel gaan werken. 
 
Ik denk dat eea ook afhankelijk is van het verloop van je loopbaan. Bij onze eerste waren we best jong en hebben we beiden best veel gewerkt; hij 5 dgn en ik 4 dgn. Wij hebben dit jaren op deze manier gedaan totdat onze zoon met de basisschool begon. Tot 1,5 jaar was hij bij opa en oma en daarna kdv. Eenmaal op de bs ben ik veel minder gaan werken; alleen onder schooltijd. 
Met onze andere kinderen hebben we het anders gedaan; mijn man is veel meer thuis en ik heb 2,5 jaar niet gewerkt; sinds kort weer begonnen met 2 dgn per week maar dit is heel uitzonderlijk in de sector waar ik werk. De planning is dat ik straks meer ga werken. 
Ik geniet nog steeds enorm van onze kinderen maar de 2,5 jaar fulltime mama zijn is het beste wat ik ooit heb gedaan. Ik vind het oppakken van het werken icm mijn gezin wel erg lastig, ik schrik er nogal van wat ik allemaal moet laten om te kunnen werken maar tegelijkertijd vind ik het ook weer geweldig om lekker te werken. Ik merk wel dat we een goede basis hebben en ik het makkelijker vind om m'n kinderen op te voeden en de omgang met z'n allen is gewoon goed. 
Eigenlijk vind ik dat we in Nederland een zwangerschapsverlof van minimaal een jaar moeten hebben. Zodat alle mama's de rust en tijd kunnen nemen voor hun gezin. Maar goed, da's een andere discussie. 
 
Ik werk 3 dagen en mijn man 4 dagen. Hierdoor hoeven onze kinderen maar 1 dag naar opa en oma en 1 dag naar kdv.
werken heb ik voor mezelf echt nodig. Lekker van huis, fijne collega’s en mezelf ook op een ander gebied ‘nuttig’ maken.
Daarnast vind ik het fijn dat mijn kinderen op deze manier een heel sterke band hebben met opa en oma. Het is echt hun tweede huis. En dag naar kdv vind ik goed voor hun eigen ontwikkeling. Omgaan met andere kinderen en andere volwassenen
 
Terug
Bovenaan