thuis of het ziekenhuis

Meiden ik zou graag willen weten waar jullie willen bevallen. Ik ben voor mijn eerste kindje in het ziekenhuis bevallen. Thuis lijkt mij nu ook wel prettig. Maar het ziekenhuis voelt gewoon veiliger, voor als er iets zou gebeuren. Ik heb ook een kleintje rond lopen van 2,5. Haar wil ik het eerst bij de baby hebben wanneer het geboren is. Dus ik wil haar in mijn buurt hebben.
Graag zou ik jullie gevoel, mening en/of ervaring willen horen.

Liefs..
 
Hoi Jannie,

Dit wordt mijn eerste bevalling en ik ga in het ziekenhuis (op medische indicatie) maar ook als die indicatie er niet was dan zou voor het ziekenhuis kiezen. Ik voel hetzelfde wat jij zegt, het voelt daar gewoon veiliger. Ik heb een rondleiding gehad en zo erg was het niet, zo'n verloskamer is een klein prive kamertje en ze proberen je zoveel mogelijk met rust te laten zeiden ze, dus ik ga vol vertrouwen in het ziekenhuis bevallen.

groetjes, Jane
 
Hoi

Dit is mijn eerste bevalling en ik wil graag thuis bevallen in mijn eigen omgeveing. Alles heb ik bij de hand, me eigen bed me eigen wc enz enz. Thuis is het net zo veilig als in het ziekenhuis, veel mensen denken in het ziekenhuis is alles en iedereen aanwezig, dit is gewoon niet zo een gynecoloog moet snachts ook opgepiept worden, die zit ook niet standaard in het ziekenhuis te wachten. Die ligt gewoon in ze bed (snachts dan) En als ik onverwachts naar het ziekenhuis zou moeten ben ik er in 10 minuten en heeft de arts of gyn ook de tijd om zich gereed te maken. Ik ga lekker voor thuis in me eigen omgeving. succes met je keuze
 
Hoi Jannie,

Ik ben van de eerste thuis bevallen en ik kies daar nu ook weer voor. Ik vind het heerlijk in m'n eigen omgeving te zijn en in m'n eigen bedje te bevallen. En je bent meteen lekker met z'n allen thuis. Na de bevalling blijf je niet alleen achter in een vreemd ziekenhuisbed. Je krijgt meteen kraamhulp, dus het grote genieten kan meteen beginnen. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om naar het ziekenhuis te moeten, maar als het moet dan moet het. Anders beval ik dus voor de tweede keer lekker thuis.

Groetjes,
Jacqueline
 
Hai Jannie,

Ik ben zwanger van de 1e en ik kies voor een bevalling in het ziekenhuis. In mijn omgeving zijn er te veel gevallen van mensen die alsnog tijdens de bevalling naar het ziekenhuis moesten en ik pas daar voor. Daarnaast voelt het voor mij 'veiliger'. Het maakt mij niet uit waar ik lig te puffen cq baren. Waarschijnlijk merk ik niets van mijn omgeving. Ik heb mijn man bij me en dat is het belangrijkste. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen wel kiezen voor een thuisbevalling hoor, alleen niet voor mij dus.
liefs
merijntje bijna 21 wk
 
Ik kan me niet voorstellen dat er in een ziekenhuis met een stuk of 8 verloskamers, er geen gynaecoloog aanwezig is. Dat kan volgens mij gewoon niet, volgens mij moet daar toch altijd iemand (een arts of arts assistent)aanwezig zijn. Er zijn toch genoeg mensen die naar het ziekenhuis gaan bevallen omdat ze een medische indicatie hebben, die kunnen dan toch niet wachten tot de gynaecoloog eens verschijnt?

groetjes, Jane36+1
 
Ik zou best graag lekker comfortabel thuis willen bevallen, maar heb een practisch probleem: onze slaapkamer is ten ene male ongeschikt. Dwz je kunt onmogelijk ons (erg grote) bed zo neerzetten dat je er aan 3 kanten bij kunt, wat nodig is tijdens de bevaling. Ik zou natuurlijk een bed kunnen lenen van de kraamzorg, maar de enige plaats waar dat kan staan is in de woonkamer, voor het grote raam direct aan de straat. Over etalages gesproken :)
Dus kies ik voor het ziekenhuis, met weliswaar een autorit van een kwartier, maar ook met rust en privacy :)
 
Ik hoop echt dat ik thuis kan gaan bevallen. Het lijkt me zo fijn om lekker in je eigen vertrouwde omgeving te blijven. Er zijn mensen die dan zeggen "ja, maar dan zit je zo met die troep achteraf". Nou die 'troep' kan me geen bal schelen en het word gewoon voor je opgeruimd. Dus......lekker thuis.

Liefs, Ank
 
Terug
Bovenaan