thuis of het ziekenhuis

ik ga ook weer voor een thuisbevalling. Helemaal als je al een kindje hebt, lijkt me dat ideaal. Want wat doe je met je kind als je naar het ziekenhuis gaat? (Voor noodgevallen zul je een scenario achter de hand moeten hebben).
 
ik heb de hele zwangerschap geroepen dat ik het liefst thuis wou bevallen en dat wil ik nog. Lekker intiem en relaxed. Alleen hebben we besloten toch in het ziekenhuis te gaan bevallen met de verloskundige, omdat ons kindje aan de kleine kant is. Bij een thuisbevalling heeft de vk geen CTG apparaat en in het ziekenhuis wel. Voor mij gaat nu de veiligeheid van onze kleine voor mijn eigen wens. Maar jammer vind ik het wel.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Bij de eerste was ik maar een korte tijd in het ziekenhuis. Ze hadden alsmaar geen plek. Tot aan 7 cm ontsluiting zelfs. Dus toch grotendeels tuis gedaan. Daar eenmaal aangekomen, werden mijn vliezen door geprikt en na mijn bevalling eigenlijk gelijk weer geloosd. Niet helemaal een prettige ervaring hoor.
Ik wil mijn man, mijn moeder en mijn zus bij de bevalling hebben. Mijn zus gaat het voor de tweede keer opnemen.Echt een aanrader. Mijn vader, broer en/of schoonzus zouden dan op onze kleine passen, wel in het ziekenhuis dan he...
Als ik denk dat ik de hele weeen storm en de tijd erna in het ziekenhuis moet blijven lijkt mij dat ook niet zo prettig. Dan liever thuis...
Ik vind het echt een moeilijke beslissing hoor...
Heeft iemand hier ook al een kindje die de keuze heeft gemaakt om thuis te bevallen. Ik heb het idee dat dat alleen maar lastiger is. Ze weet dat je boven bent en ze hoort je misschien, wie weet op een onprettige manier (pijnkreet ofzo).
Moeilijk moeilijk moeilijk. Graag hoor ik nog van jullie. Ik laat het weten als ik eruit ben.
Oh, ps. Hoe zit dat met knippen en hechten thuis? Kan en mag dat... hebben ze bij een thuisbevalling alles bij de hand zoals verdoving en/of pijnstillers oid. Voor als het niet allemaal zo soepel zou lopen....

liefs...
 
ik ben twee keer thuis bevallen en nu ga ik dat weer doen,ik vind het in een woord geweldig....ik ben de eerste keer ook gehecht trouwens (3 steekjes maar)maar ook dat kan allemaal thuis!!!in principe zijn ze op heel veel ook voorbereid thuis hoor!!! echt een aanrader!!!
 
Terug
Bovenaan