Thuis of in het Ziekenhuis bevallen??

Het schiet me af en toe wel door het hoofd. De eerste keer moest ik in het zhuis en dat is me goed bevallen. Ik vind het wel zo'n veilig idee. Alleen als mijn 2de bevalling ook zo snel gaat, heb ik dan nog wel tijd om rustig naar het zhuis te gaan. Lastig. Ik stel de beslissing nog maar even uit.

Ik wil weer heel graag thuis bevallen! Het was bij de eerste super goed bevallen, dus dat wil ik weer. (als het kan he!) Bas was 3 weken te vroeg geboren, terwijl ze 2 dagen eerder vertelde dat hij wel eens 2 weken later zou kunnen komen, omdat hij achter liep in zijn ontwikkeling. Nou hij kwam lekker spontaan 3 weken te vroeg en woog 2860 gram. Dus het viel allemaal nog al mee. Ik vond het gewoon super om thuis te zijn, dus daar gaan we weer voor!

Groetjes Lia

Ik ben bij mijn zoon met een keizersnede bevallen en hoef dus nu niet na te gaan denken waar ik wil gaan bevallen. Ik moet dus naar het ziekenhuis.
Zelfs als ik geen keizersnede gehad had was ik weer naar het ziekenhuis gegaan. Ik voel me daar net iets zekerder dan thuis. Maar dit ligt aan mijn erg jonge verloskundige.

Indien mogelijk weer lekker thuis. Van ons zoontje Tijs ben ik ook thuis bevallen en dat vond ik erg fijn. Lekker rustig in mijn eigen slaapkamer waar ik me goed op mijn gemak voel. Ook heb ik erg fijne verloskundigen, allemaal goed ervaren, waar ik het volste vertrouwen in heb. En bij de geringste twijfel gaan we dan toch naar het ziekenhuis, dat maar 5 minuten rijden is.

Verder ook om praktische redenen. Mijn man heeft geen rijbewijs, wegens een aangeboren aandoening aan zijn ogen. Dus dan moet er zoveel geregeld worden aan vervoer. Dus als het niet nodig is, dan niet.

Groetjes,
Leeuwtje

hoi allemaal,

ik heb toevallig dit keer geen keus moet in het zh bevallen, maar ook bij de eerste wilden ik in het zh bevallen ik vind het gewoon een veiliger idee stel dat er wat fout gaat ik woon namenlijk zeker een half rijden van het zh vandaan en met de tweede zelfs nog verder.

groetjes tineke

Ik denk er steeds aan. Ik twijfel zo!!! Bij de eerste wilde ik thuis bevallen en dat is ook gebeurd. Toch moest ik na de bevalling naar het ziekenhuis, omdat ik mogelijk een totaal-ruptuur had (bleek achteraf sub-totaal te zijn gelukkig).

Bij de tweede wilde ik weer thuis bevallen, maar moest op voorhand al naar het ziekenhuis, omdat het vruchtwater geel (??) was. Uiteindelijk bleek alles goed te zijn en mocht ik naar huis. Dat was een opluchting, totdat ik rechtop ging zitten  en ik ineens persdrang had. Het ging ineens zo snel dat  ik niet meer   naar huis kon. Ook was het zo heftig dat ik blij was met zoveel mensen om me heen.

Bij deze zwangerschap twijfel ik. Het liefst thuis, maar door de ervaring van de afgelopen zwangerschap weet ik het niet meer. Als ik dan toch steeds weer naar het ziekenhuis moet, dan kan ik er net zo goed al zijn, maar thuis is toch wel wat meer ontspannen. Moeilijk, gelukkig hebben we nog ff.

Groetjes Paula
12 weken

Terug
Bovenaan