Thuis of in het Ziekenhuis bevallen??

Hallo

Omdat ik in België woon moet ik in het ziekenhuis bevallen
Maar moet zeggen dat ik er helemaal geen problemen mee heb
Hoor wel vaak van mensen uit nederland dat het thuis heerlijk is in je eigen omgeving
Ik heb geen keuze maar als dat wel zo was zou ik ook twijfelen

Ik ben met de eerste thuis bevallen en als het even kan wil ik dat weer. Ik vond het zo ontzettend lekker om thuis te bevallen. Geen rumoer om je heen, heerlijk rustig, ik kon doen wat ik wilde en helemaal mn eigen gang gaan. Daar komt bij dat ik met Charlotte echt een weeenstorm heb gehad en ik moet er niet aan denken om dan in de auto te zitten. Ik heb er ooik maar 7 uurtjes over gedaan en de tweede komt eigenlijk altijd sneller en dan zouden we ons nog moeten haasten ook. Nee zoals ik er nu over denk...gewoon lekker thuis.

Toch gaan we hier wel in het ziekenhuis kijken. Bij Charlotte woonden we in Haarlem en daar zijn we toen ook bij de verloskamers gaan kijken. Nu wonen we oin Groesbeek en het ziekenhuis in Nijmegen ken ik nog helemaal niet, dus wil wel graag even kijken hoe het er uitziet.

gr Linda

Bij onze Teun moest ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik al zwangerschapsuiker had en met 33,4 wk de vliezen braken. Ik ben toen met 34 wk ingeleid.
En het ziekenhuis is me goed bevallen.
Wij moeten ruim een half uur rijden om in het ziekenhuis te komen dus als je dan pas met 7 cm ontsluiting mag gaan tja wie weet ben je te laat.
Ik verwacht dat het deze keer toch wel Ziekenhuis word ivm terugkomende suiker.
Ach ik maak me er niet zo druk over er kan nog vanalles gebeuren waardoor je geen keus hebt. En je bent er ook goed op je plek.

Groetjes Mikkie.

Ik hoop ook weer thuis te kunnen bevallen. Bij de eerste is dat ontzettend goed gegaan, heb nu weer dezelfde verloskundigepraktijk en woon in de stad Utrecht en ben eventueel zo in een ziekenhuis (behalve als ik in de spits ga bevallen)

Maar voor iedereen die het niet weet: praat er over met je verloskundige maar volgens mij zit het zo:

Als je niet om medische redenen in het ziekenhuis moet bevallen (dus polikilinisch), dan ga je pas naar het ziekenhuis als je al een aardig eind op dreef bent (ik les net 7 cm ontsluiting.) Tot die tijd ben je gewoon thuis. Als je je dan heel goed voelt en je wilt thuis blijven terwijl je eerst hebt gezegd naar het ziekenhuis te willen. Dan kan je toch thuisblijven volgens mij. En hetzelfde geldt als je tijdens je bevalling denkt: ik wil toch naar het ziekenhuis want ik ben onzeker of bang. Dan kun je volgens mij nog gewoon gaan.

Bij een poliklinische bevalling is trouwens over het algemeen je eigen verloskundige aanwezig, geen medisch personeel van het ziekenhuis: als er complicaties zijn dan moeten die (zeker 's nachts) gewoon van huis komen.

Anne

Vandaag heb ik bij de verzekering gemeld welk kraamzorgbureau ik wil. Ze vroegen mij of ik in het ziekenhuis wil bevallen of thuis, en of ik dat wil onder begeleiding van een gyneacoloog of verloskundige... ?
Geen idee dat je dat ana mag geven, ik heb maar voor ziekenhuis met mn eigen verloskundige gekozen... Je mag geloof ik idd tot op het laatste moment beslissen, ik zou het liefst naar en kraamhotel gaan maar die heb je hier niet in de stad... Daar ga ik toch nog mar eens achteraan aangezin je dat soort zaken van tevoren moet regelen.

Hallo,

Door een medische indicatie ga ik zeker in het ziekenhuis bevallen. Ik vind het wel zo'n prettig idee en zou, ook al mocht het, niet thuis willen bevallen.

Groetjes

Voor mij geen twijfel - wist het al lang voordat ik zwanger werd: Ziekenhuis!!! Ik heb ook gehoord dat ca. 50% van de eerste-keer-bevallingen die als thuisbevallingen waren gepland toch in het ziekenhuis gaat bevallen voor verschillende reden. Als ik twijfels had zou die statistiek mij wel overtuigen. Maar ik heb zeker respekt voor jullie  met een voorkeur voor  om thuis te bevallen!!!  

Terug
Bovenaan