thuis of in het ziekenhuis???

hallo zwangeren...

hoe gaat het allemaal met jullie??
ik heb echt even een  baaldag, en merk dat ik nu ook wat meer last krijg van mijn rug en benen.

maar even een vraag waar gaan jullie bevallen??
ik weet het nog steeds niet en ben erg benieuwd welke motivatie redenen jullie hebben om of thuis of in het ziekenhuis te bevallen...

doei doei groetjes annelies

Ik weet ook nog niet wat ik wil, thuis of in het ziekenhuis bevallen, het heeft allebei zijn voor en nadelen. In het begin van mijn zwangerschap neigde ik heel erg naar thuis bevallen, toen weer naar toch in het ziekenhuis bevallen, toen weer zoiets van toch maar lekker thuis en nu denk ik toch steeds weer meer om toch in het ziekenhuis te bevallen.
Het geen wat mij tegen staat van in het ziekenhuis bevallen is dat ik niet in de gemeente kan bevallen waar ik zelf woon, we hebben weliswaar hier wel een ziekenhuis in mijn woonplaats, maar daar doen ze geen bevallingen meer. Vroeger wel, want ik ben er zelf ter wereld gekomen, maar nu dus niet meer. Dat houdt in dat ik in Utrecht moet gaan bevallen, ons kindje ook bij het gemeentehuis van Utrecht moet worden aangegeven, dat kan niet in het ziekenhuis zelf (bij sommige ziekenhuizen schijnt dat wel te kunnen) dus moet mijn man echt de binnenstad van Utrecht in om daar zijn zoon of dochter aan te geven.
Aan de andere kant weet ik dat ze in het ziekenhuis alles lekker bij de hand hebben, alle bijkomende rotzooi heb je niet thuis. De enige reden waarom ik twijfel is dat ik dus niet in mijn eigen gemeente kan bevallen. Maar goed, we hebben nog even om te beslissen, mijn vk zei dat ik pas hoefde te beslissen als de weeën beginnen.

Alice

Hoi Annelies,

Als alles weer goed gaat, wil ik graag (voor de 3e keer) thuisbevallen.
Ik kan je niet vertellen hoe het is om in het ziekenhuis te bevallen, maar thuis was erg prettig.
Niet met weeën in een (zieken)auto, gewoon in je eigen omgeving met man, VK en evt.kraamhulp...
Troep heb ik niet gezien... de kraamhulp regelt alles...
Ik heb het als erg ontspannend ervaren en mocht het echt nodig zijn, zou ik ook zo in het ziekenhuis zijn...
Dus ik hoop erop dat ik weer fijn thuis mag en kan bevallen.
Succes!!
Kirsten

Hoi Annelies.

Ik ben de vorige keer (en zal ook deze keer) in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie. Ben ook bij de gyn onder controle.
In dit ziekenhuis hebben ze kraamsuites, een hele eigen kamer die geen uitstraling heeft van een ziekenhuis/verloskamer. Mijn man mocht de eerste 48 uur na de bevalling ook gewoon blijven. Er was zelfs koffie en beschuit met muisjes voor het bezoek aanwezig. Is mij erg goed bevallen om daar te bevallen.
Succes met de keuze, voor mij was die gemaakt dus dat was makkelijk
Groetjes nienke

Het verhaal van Kirsten zou precies dat van mij kunnen zijn, ook ik ga dus voor een 3e thuisbevalling als het allemaal meezit.

Ik denk dat bevallen het beste gaat op de plaats waar je je op dat moment het meest op je gemak voelt, en dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb een hekel aan ziekenhuizen, heb toch het gevoel dat je daar een beetje "geleefd wordt" en voor mij is het juist heel belangrijk om zelf de touwtjes in handen te houden. Oost west thuis best

Afgelopen maandag is mijn nichtje Fiene geboren. Gelijk na de bevalling bleek dat ze een open gehemelte heeften dat ze dus aan het stikken was. Gelukkig waren ze al in het ziekenhuis en is ze ontzetten goed geholpen. Ze ligt nu op de Intensive Care en vandaagkrijgt mijn broertje te horen hoe de behandeling zal verlopen. Gelukkig is alleen het zachte gedeelte van het gehemelte open dus dat valt dan nog mee.

Mijn vriend en ik wilden zowiezo al in het ziekenhuis bevallen maar nu na de geboorte van mijn nichtje vind ik het helemaal prettig om toch naar het ziekenhuis te gaan. Je weet nooit zeker of de baby helemaal gezond is. En als alles goed is dan mag je toch al weer naar huis na een paar uur.

Bij mijn eerste zou ik thuis bevallen, maar er zat geen vordering in het persen, dus toch richting ziekenhuis, waar het uiteindelijk een keizersnede werd. Daardoor had ik bij de tweede en nu bij de derde een medische indicatie, waardoor ik nu in het ziekenhuis moet bevallen. Ik had het leuk gevonden als het thuis was geweest, maar ik heb er ook vrede mee dat het bij de oudste zo gelopen is. En bij mijn tweede bevalling heb ik het ook niet bezwaarlijk gevonden om in het ziekenhuis te moeten bevallen. Ik wilde rond half 6 (in de ochtend) wel persé richting ziekenhuis, omdat ik bang was anders in de spits terecht te komen, maar dat is ook allemaal goed gekomen.
Ik denk wel dat het belangrijkste is om te doen waar je jezelf goed bij voelt!
Groetjes, J

Ik ga zelf in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie  omdat ik dat prettiger vind. Volgens mij is het voor iedereen verschillend dus luister goed naar je eigen gevoel.

Groetjes,
Nathalie

Terug
Bovenaan