thuis of in het ziekenhuis???

hoi hoi mede zwangeren...

Ik wilde bij mijn eerste eerst ziekenhuis toen thuis en had ik besloten dat ik wel zou zien wat er ging gebeuren.. welnu na 42weken was er NIETS gebeurd en moest ik toch naar het ziekenhuis om ingeleid te worden.. dit werd spoed kz en ik ben blij dat ik in het ziekenhuis was want het ging vreselijk mis daarna...
hij is er met ruim 18dagen uitgekomen en ik na 8dagen.. nu moet ik dus weer in het ziekenhuis bevallen.. weer kz..
maar ik zou me als ik jullie was niet teveel zorgen over maken! kijk wat je gevoel je DAN zegt en neem dan een beslissing.. de beslissing kan ook genomen worden voor je.... gepoept in het vruchtwater.. dus hou in je achterhoofd dat het echt anders kan lopen!

succes en liefs Annemieke

he.. dat is ook zo...
bij mij hebben ze uiteindelijk ook een spoedkz gedaan...
het liefste hoop ik nu op een geplande kz maar helaas hebben we da tniet voor het kiezen he....

Hallo dames!

Thuisbevallen is hier in Griekenland 'not done', vinden ze primitief, waarom zou je risico's nemen. Mijn Nederlandse vriendinnen (in Ned.) zijn gewoon thuisbevallen zonder problemen. Nouja, en m'n Griekse vriendinnen vanzelfsprekend in t ziekenhuis.
M'n oudste is zo'n 3 jaar geleden in de kraamkliniek geboren met een ks in week 40 omdat ie niet wou indalen en de navelstreng om m verdraaid zat. M'n nu nog jongste is zo'n 18mnd. geleden in week 35 gehaald vanwege bloedingen. Ook in de kraamkliniek. En nu word beebje in de buik als bewuste keuze(deze keer wel)  met een ks gehaald.
Ik voel me prettig met 'een medisch team' om me heen. Je bent hier (als zwangere en wanneer je wilt)  sowieso onder behandeling van een gynacoloog. In de kraamkliniek loopt behalve verplegend personeel ook je gynacoloog en kinderartsen. Nu hebben we t wel over een privekliniek, in een 'gewoon' ziekenhuis sta je er veel meer 'alleen' voor, ben je afhankelijk van je familie en is t verplegend personeel en hygiene in mijn ogen flut...
Hoe dan ook, ik wens alle (a.s.) mama's een geboorte (uit t grieks vertaald) 'met 1 pijn! Waar je kindje(s) dan ook geboren wordt...
groetjes uit hot Kreta,Priscilla

Ik wacht denk ik ook af tot de dag zelf....ben wel van plan om te kijken of er een kijkavond is bij het ziekenhuis. Dan weet ik tenminste hoe de kraamkamer er daar uitziet.

Ik hoop deze keer ook weer lekker thuis te bevallen. Ik vond het heerlijk, lekker in mijn eigen bed en onder de douche.

Er blijft idd echt geen troep achter hoor. Je kv ruimt alles netjes weer op.

Wat ik er zo prettig aan vond is dat manlief dan ook niet alleen naar huis gaat en jij dus alle steun hebt als iedereen weer weg is.  

Terug
Bovenaan