Thuis of in t ziekenhuis....

Hallo,

Ik ben 5 1/2 maand geleden bevallen van een gezoonde zoon, na een bevalling van 3 1/2 uur. Ik heb achteraf spijt dat ik op de baarkruk ben gaan zitten want het ging inderdaad veel te snel (alhoewel het persen volgens mij zittend wel makkelijker is dan liggend) en ik ben behoorlijk ingescheurd. Nog net geen total reptuur. Ik loop er nog steeds voor bij de fysio. Natuurlijk kan het ook goed gaan maar de gynacologen in het ziekenhuis zijn redelijk negatief over baarkruk bevallingen (vanwege de repturen). Bij mij ging het mis omdat ik op het moment-supreme half ben gaan staan (zegt de vk, ik kan het me niet herinneren). Wat wel een idee is, is om de eerste paar persweeen op de kruk te doen zodat je eraan gewend bent, en dan op bed verder. Ik vond het ook een nadeel dat ze daarna je kind niet op je buik leggen, hij werd op m'n benen gelegd. Op je buik lijkt me toch knusser...

Hoi Ik heb mijn eerste bevalling ook op de baarkruk gedaan.
Het feit dat jullie zeggen dat het te snel kan gaan ligt ook aan de begeleiding van je vk. Zij moet de boel onder controle houden! en niet niks doen omdat je op de kruk zit. Ruptuur als gevolg van de kruk is dus volgens mij meer als gevolg van slechte vegleiding van vk. Als je op je rug in bed gaat liggen sluit je ongeveer voor 30% je geboortekanaal af... denk daar ook maar eens over na. Een andere oplossing zou kunnen zijn om op de baarstoel te gaan zitten, maar niet elk ziekenuis heeft die. En je kan als je perse' op bed wil bevallen, ook op je zij gaan liggen met je bovnste been omhoog.

Terug
Bovenaan