thuis of zh bevalling?

A

Anoniem

Guest
ik ben op dit moment 17 week zwanger van de tweede, ik kreeg nu dus de vraag of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.
bij de eerste wilde ik graag in het ziekenhuis bevallen, toen het zover was en de vk kwam bij ons thuis had ik al 9 cm en mocht ik niet meer naar het ziekenhuis. dat vond ik eigenlijk wel leuk. uiteindelijk wou mijn kleine mannetje er niet uit en moest ik met spoed naar het zh om hem met de vacuum te halen. ik was teleurgesteld dat ik toch naar het zh moest.
nu moet ik dus kiezen waar ik nu wil bevallen en dan zou ik graag thuis willen bevallen. maar dan zit ik met mijn zoontje. als het snachts begint dan vind ik het zo zielig om hem wakker te maken dat hij naar mijn moeder toe moet, maar ik heb ook geen zin om mijn moeder bij mij in huis te hebben om mijn zoontje op te vangen. als ik hem gewoon laat slapen ben ik bang dat hij wakker word en ineens naast mijn bed staat.
dus dan denk ik toch maar ziekehuis, dan kan ik mijn moeder bellen als we weg gaan en kan ze bij ons verder slapen.
hoe hebben jullie dat gedaan met een tweede? want het lijkt me zo leuk om thuis te bevallen, lekker in mijn eigen bed.

liefs

Hoi hoi,

Ik heb gekozen voor het ziekenhuis. Ik ben 2 x bevallen in het ziekenhuis terwijl ik gekozen had voor thuis...maar het ging totaal niet en heb echt hele rottige bevallingen gehad. Nu durf ik gewoon niet meer voor thuis te kiezen dus ik ga maar gewoon gelijk naar het ziekenhuis. Ik vind het wel jammer maar goed ik durf het niet aan om thuis te blijven.

Groetjes Petra

Hoi,

Ik wilde de eerste keer thuis maar omdat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept moesten we naar het ziekenhuis. Op zich beviel dat erg goed en wilde de tweede keer in het ziekenhuis bevallen. Toen de VK kwam had ik 4-5cm ontsluiting en wilde niet meer weg. Toen is mijn zoon thuis geboren, een heel fijne ervaring. Al had ik wel steeds de angst te moeten verkassen naar het ziekenhuis maar goed.

We hadden met mijn ouders afgesproken dat ze zouden komen als ik naar het ziekenhuis zou gaan. Wat ik vooral niet wilde was mijn moeder en vader in huis terwijl ik boven aan het bevallen was. Ze zouden er sowieso niet bij zijn, dat was een duidelijke afspraak. Maar goed, toen het eenmaal zo ver was interesseerde het met totaal niet meer. Ik heb me niet ingehouden, was alleen maar bezig met mijn weeen en het kind eruit werken.

Ik zou zeggen, laat de keus lekker over tot het moment daar is. Ik begrijp dat je moeder niet heel ver weg woont?

Succes,
Ingeborg

klopt mijn ouders wonen hier 200 meter vandaan. dus ze vangen mijn zoontje op zodra het zover is. maar zoals jij ook zegt heb ik geen behoefte aan mijn ouders bij mij in huis als ik boven lig te bevallen. ik denk ook niet dat mijn moeder dat aan kan
moeilijke keuze hoor. ik wil als het kan lekker thuis blijven.

Hoi Joke,

Als je moeder in de buurt woont kun je allicht met haar afspreken dat je haar alleen            's nachts belt als je naar het ziekenhuis moet. Ik heb in de kraam gewerkt en moet je eerlijk zeggen dat ik haast nooit mee maakte dat een ouder kindje 's nachts wakker werd. En werden ze wakker, dan was het vaak omdat de baby al geboren was en begon te huilen.
Ik ben zelf in oktober uitgerekend van de 4e. Mijn oudste 2 kinderen zijn nu 11 en 9 en de jongste 17 maanden. Ik ben van plan om ook dit keer thuis te bevallen en heb iemand achter de hand die ook alleen komt als ik toch naar het ziekenhuis moet.

Groetjes,

Suus

IK hoorde van mijn gyneacoloog dat 80% van de bevallingen  van eerste kindjes, uiteindelijk toch in het zikenhuis bevalt. Bij die wetenschap heb ik dus... het ziekenhuis!
Ik ken genoeg verhalen van vrouwen die mochten persen en waarbij het kindje niet geboren wilde worden. Dan moet je dus met persdrang en soms een koppie wat al staat... nog naar het zieknhuis vervoerd worden.
Vreselijk! Mijn 1e eindigde ook in het zikenhuis.
Ik voelde me daar veel veiliger. Het hartje wordt continu in de gaten gehouden en er zijn proffesionele mensen en hulpmiddelen aanwezig. Mijn 2e gaat ook in het zieknhuis geboren worden. Gelukkig!   Ik vind dat een thuis bevalling vaak Onterecht geromantiseerd wordt. Tuurlijk is het een wonder en de mooiste dag uit je leven. Maar er gaat veel pijn aan vooraf.   En dan niet te spreken over de "viezigheid" achteraf. Maar goed.. dit is mijn mening.. ook naar aanleiding van mijn eerdere ervaring. Als alles mee zit en alles gaat goed is thuis fijn, omdat je dan meteen alleen met je gezinnetje bent. En dat is natuurlijk wel heel romantisch! Succes allemaal!

Ik ben 2 x huis bevallen en vond het prachtig,dus de 3de wil ik als het gaat ook thuis krijgen:D

Groetjes Franny

hoi hoi
bij mijn vorige zwangerschap ging het allemaal prima (zwangerzijn) tot mijn vliezen braken en ons mannetje had in het vruchtwater gepoept dus moest ik alsnog naar het ziekenhuis tot het moment dat ik mocht persen ging het ook prima maar toen werdt hij tot en met zijn neusje geboren en toen paniek in de tent ik zal je de rest besparen maar wat ik wil zeggen is als ik niet in het ziekenhuis was was ons kindje overleden!
dus voor mij nooit een thuisbevalling.....
ik wil je niet bang maken maar mijn mening.... er is geen veiligere plek dan het ziekenhuis/...
sandra

Terug
Bovenaan