thuis of ziekenhuisbevalling?

Hoihoi,

Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Ik werk zelf in het ziekenhuis en heb teveel ellende gezien met thuisbevallingen dus voor mij was er geen enkele twijfel mogelijk. Ik woon ook te ver van een ziekenhuis vandaan als ik er alsnog met spoed heen moet. Misschien zeg ik ooit bij een 2e dat ik gewoon thuis wil bevallen maar nu bij de eerste weet ik absoluut niet wat me te wachten staat dus ik kies nu voor een beetje meer zekerheid in hoe verre dat dan kan op zo'n moment.

Groetjessss

Hoi,

De bevalling van mijn zoon was thuis, heerlijk vond ik het. En over de rommel:
daar heb je totaal geen last van, de kraamhulp zorgt samen met de verloskundige dat alles keurig netjes is opgeruimd en gewassen.
Omdat ik na de bevalling last heb gekregen van m'n schildklier moet ik nu in het
ziekenhuis bevallen. Eerlijk gezegd zie ik daar nogal tegen op maar ach het is voor een goed doel.

Groeten
Jama

Ziekenhuis, zeker weten ! Bij mijn dochter wilde ik dat ook, want ik ken een aantal griezelverhalen... Uiteindelijk moest het ivm stuitligging, wat maar goed was ook, want binnen vier uur na het breken van de vliezen zat op zon nacht was ze er. Als ik op de VK had moeten wachten... pfff...
Nu dus zeker weer ziekenhuis, als we het halen tenminste. Ik hoor iedereen zeggen dat de tweede meestal sneller gaat...

Vorige keer was het plan om thuis te bevallen, maar na het breken van de vliezen kwamen de weeen niet op gang. Dus moesten we  naar het ziekenhuis. We zijn daar 2 dagen geweest omdat dat verplicht is i.v.m. infectiegevaar na langdurig gebroken vliezen. Het is mij super goed bevalllen daar. Heel lief en zelf mijn vriend kon blijven slapen en kreeg eten. We hadden bijna een soort hotelkamer, met een eigen koelkast, magnetron etc. En we konden koffie maken voor visite etc. Dat is nieuw hier, het heet gezinsgerichte zorg. Echt heel goed.

Nu bij de tweede denken we toch weer aan een thuisbevalling. Als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis gaat bevallen moet je 2/3 uur na de bevaling weer naar huis, dat lijkt mij niet zo fijn. En omdat we al een dochtertje hebben lijkt het me voor haar ook fijn als we thuis zijn, kan ze een tijdje naar opa en oma en daarna thuis in een vertrouwde omgeving kennismaken met de baby.

thuis!!!!!!

ik wil echt niet in het ziekenhuis!bij aaron was ik ook thuis en dat ging gelukkig goed!(achteraf had ik in het ziekenhuis moeten bevallen omdat hij zo groot en zwaar was,maar dat wisten ze toen nog niet gelukkkig)
dus als het aan mijn ligt gewoon thuis in mijn eigen bed met alleen mijn mannetje om me heen:)

groetjes nienke

Terug
Bovenaan