thuis of ziekenhuisbevalling?

Willen jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Bij onze eerste wilde ik graag in huis bevallen en ben daar ook begonnen maar toen hij er naar 24 uur nog niet wasen ik langer als 24 uur gebroken vleizen had werd ik alsnog doorgestuurd naar het ziekenhuis Achteraf vondt ik dat heerlijk moest nog een nachtje blijven en kon zo de volgende heerlijk naar huis
Bij de 2de wilde ik absoluut niet thuis bevallen wat als het weer net zo lang duurde als bij Marek en ik weer te laat was voor pijnstilling Dus na 3 uur weeen wilde ik na het ziekenhuis en als het niet opschoot gelijk pijnstilling Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen ging het zo snel dat Jens er binnen 2 uur was 11.30 uur is hij geboren en om 1330 uur stond ik alweer buiten Verschrikkelijk vondt ik dat! Dat had ik ook wel thuis kunnen doen
Nu heb ik me dan ook voorgenomen om lekker in mijn eigen huis te bevallen Indien er natuurlijk geen complicaties zijn tijdens zwangerschap of bevalling

Wie van jullie heeft ervaring met een thuisbevalling en hoe is dat bevallen?

liefs mira

Hoi Mira,

Helaas hier heb ik geen ervaring mee. Heb zelf van de eerste een keizersnede gehad i.v.m stuitligging.
Dus ik mag helaas nooit meer thuis bevallen.
Ik hoop nu dat ik een gewone bevalling zal krijgen.

Mijn schoonzusje is wel 2 keer thuis bevallen en zij vond dit beide keren erg fijn en voelde zich helemaal op haar gemak.

Succes met je keuze maken.
Groetjes

Ik heb twee keizersnedes gehad en dus ook geen thuisbevalling meer voor mij, helaas. Ik hoor van andere dat het veel relaxter is in je eigen omgeving, lekker je eigen spullen om je heen en douchen of in bad wanneer jij dat wilt. Ik zou als ik zou mogen meteen voor een thuisbevalling kiezen.

Groetjes Nouky

Hoi Mira,

Ook ik ben van de 1e wegens complicaties tijdens de bevalling in het ziekenhuis bevallen en heb er nog 4 dagen moeten blijven, natuurlijk werd ik daar goed verzorgd en werd alles voor je gedaan. Ook vond ik het wel een voordeel dat de grootste drukte (bezoek) al in het ziekenhuis was geweest.

Van de 2e ben ik lekker thuis bevallen, dat vond ik wel erg fijn. Omdat ik natuurlijk al een dochtertje had, was het erg prettig om in je eigen omgeving te zijn en zij was dan ook al snel na de bevalling weer thuis. Alles was veel relaxter, je douchte in je eigen badkamer en lag lekker in je eigen bed.

Nu ik zwanger ben van de 3e ben ik ook deze keer weer van plan om in onze eigen vertrouwde omgeving te bevallen.

Het is me erg goed bevallen!!

Succes met je keuze!

Groetjes, Anne

Hoi Hoi,

Ik ben met de eerste bijna thuisbevallen. Het voornemen was om thuis te bevallen en de weeën heb ik thuis goed opgevangen. Heerlijk, in bad als je in bad wou, onder de douche wanneer ik dat wilde op bed of op de bank. Helaas bleken mijn persweeën niet voldoende waardoor ik mijn dochter er niet uit kreeg en alsnog naar het ziekenhuis moest met de ambulance. Maar dat heb ik niet als "naar" ervaren hoor. Het ging allemaal heel gemoedelijk.
Bij deze ga ik "gewoon" weer thuis bevallen hoor!

Groetjes Karin

Hoi,

Ik ben nu zwanger van de 1e en ik heb gekozen voor een ziekenhuis bevalling.
Eigenlijk omdat ik het een "veilliger" idee vind,en alles bij de hand is.
Heb ook de bevalling met mijn schoonzus meegemaakt in het ziekenhuis en dat is goed gegaan.
Zelf heb ik er ook alle vertrouwen in.

De verloskundige zegt wel dat je de eerste centimeters ontsluiting toch thuis moet hebben en pas dan word je door gestuurd.

Maar poliklinisch lijkt me wel fijn, bevallen daar en dan naar de volgende dag naar huis.

Groertjes Mama2be

In principe ga ik in het ziekenhuis bevallen. Ik heb zelf een klein hartruisje (zit in de familie) en vooral mijn man vond het een fijn gevoel als er allemaal apparatuur aanwezig is mocht er met het kindje of met mij wat fout gaan. Na 2 dagen iedere 6 minuten weeën wilde ik opeens niet met persweeën de auto in vorige keer. Maar toen moest ik wel want ik had geen stromend water op de verdieping waar het bed stond! Ik ga er nu dus wel voor zorgen dat alles klaar is voor een thuisbevalling als ik op het laatste moment toch thuis wil bevallen.

Ik wil thuis bevallen.

Bij mijn eerste had ik zwangerschapsvergiftiging en werd ingeleid. De gyn die me opnam, was niet erg spraakzaam en gaf verkeede info door.
De Vk was wel aardig, maar de verpleegkundige die hielp bij de bevalling wilde ik te lijf gaan met de infuuspaal, wat een ****** was dat!
Ik moest al vrij snel douchen van hun, manlief moest mee. Ging ik daar nog onderuit, was veelste snel!
Moest daarna nog 3 dagen in ziekenhuis verblijven. Verpleegkundig personeel had ik niks aan.
Ze zeiden allemaal wat anders bij borstvoeding geven, waardoor het totaal mislukt is.
Myrthe spuugde zelfs op gegeven moment allemaal bloed op van mij!
Ik was blij dat ik thuis was en heb me daarna 3 dagen opgesloten in mijn slaapkamer omdat ik bij moest komen.

In eerste instantie kreeg ik nu te horen dat ik weer in ziekenhuis moet bevallen. Naar overleg met verloskundige wordt ik nu door vk en gyn in gaten gehouden. En als deze zwangerschap tot einde toe goed verloopt dat mag ik thuis proberen te bevallen. Ik hoop het echt!
Scheelt ook wel dat we 5min van ziekenhuis vandaan wonen, dus zijn er zo als het nodig is.
Als het aan mij ligt, lekker thuis in eigen omgeving!

Liefs

Terug
Bovenaan