Thuis school!

A

Anoniem

Guest
Ik was van de week ' jouw vrouw mijn vrouw ' aan het kijken...
En ik zag dus dat een vrouw haar kinderen zelf les gaf...

Wat vinden jullie daar van?

In heel veel landen is dat de normaalste zaak...

Ik ben daar niet voor, ik vindt het belangrijk dat een kind goed onderwijs krijgt en leert omgaan met anderen. Op school leert hij veel en daarnaast maakt hij vriendjes en kan lekker omgaan met leeftijdsgenootjes.
Ik zou het trouwens ook niet kunnen mijn kinderen les geven, ik ben daar niet consequent genoeg voor.

Groetjes sandra

Ik kan er een heel verhaal over schrijven maar hou het dit keer eens kort.

Ik vind het helemaal niks!

Ik twijfel niet aan iemands vaardigheden om een kind iets te leren, maar sta er gewoon niet achter.. Een school bied buiten alleen de lesstof zoveel meer..

Esmé mv Kay

ik ben er ook niet voor
ik denk dat mijn   kennis al gauw te kort schiet
en daarbij ik ben moeder en geen schooljuf ik
denk ook dat je ongemerkt ook meer druk op je gezin legt
dus nee geen school in huis

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Het lijkt me echt niks. Ik geef zelf Nederlands aan anderstaligen en ik kan het af en toe niet laten om mensen in mijn omgeving  te corrigeren als ze echt hele erge fouten maken..... superirritant van mezelf hahaha. Dit omdat ik ook vind dat taal een middel is om te communiceren en het daarbij (vooral in gesproken taal) niet uitmaakt of je fouten maakt... maar goed, ik dwaal af. Ik kan me voorstellen dat ik op 'mijn' terrein mijn zoon wat kan bieden maar ik ga niet de prive-docente uithangen.... lijkt me verschrikkelijk.
Zoals Esmee al zei, school biedt nog zoveel meer dan alleen onderwijs. En daarbij vind ik dat je als ouder een andere relatie behoort te hebben met je kind dan die als onderwijzer.

Ik kan me voorstellen dat je dat doet uit noodzaak als je in de middle of knowhere woont. Maar in nederland echt niet. School is een sociaal gebeuren en daarbij denk ik niet dat ik als moeder de kwaliteiten heb die een geschoolde leerkracht heeft.

hoi hoi

nou ik sta er dus ook niet achter..

ik vind school heel belangrijk en vooral asl sophie enig kind zou blijven...
ze leren er idd heel veel meer als alleen lesstof..
en even weg van mama en papa is ook niet verkeerd.

liefs tobi

enne waarvoor zou anders een pabo in het leven zijn geroepen

Terug
Bovenaan