hi momma's
Hier in amerika zijn er inderdaad programma's beschikbaar voor ouders die er voor kiezen om thuis te scholen (ehhm heb ik zojuist een werkwoord verzonnen?). Die programma's zijn ervoor om ouders de kans te geven om hetzelfde curiculum aan hun kinderen te onderwijsen als scholen doen OF juist het tegenovergestelde en dan wordt het volgens mij een beetje eng.
Wat ik bedoel is dit, het is hier meer en meer een trend om thuis te scholen vanwege geweld in school, er zijn steeds meer incidenten met wapens ook op de lagere school. Ook hangt hier veel af van in welke buurt je woont, je kunt je kind niet zomaar bij een openbare school van je eigen keus inschrijven, je hebt je kind maar naar de school te sturen die in het district ligt waar jij woont. En de kwaliteit van ieder "schooldistrict" kan enorm verschillen. Dus meer ouders kiesen om thuis te scholen vanwege die redenen, meer noodzaak dan ideaal. Nu dan de "enge" groep deze mensen sturen hun kinderen al generaties lang niet naar school omdat men het niet eens is met de leerstof, met name de evolutie therorie (daar geloven ze niet in) of het feit dat dinosaurusen bestaan en voor sommige is het europese geschiedenis (er bestaat een grote groep mafkesen die hun kinderen onderwijsen dat de holocaust absoluut niet heeft plaatsgevonden). Maar voornamelijk zijn het groepen die op basis van geloofsovertuiging gecombineerd met een wantrouwen voor "government run programs" die thuisscholen.
Ik stuur mijn zoon liever naar school, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me wel behoorlijk dwars zit dat hij straks via een metaal detector de basisschool binnen moet lopen, en dat ik hem thuis waarschijnlijk erg moet bijspijkeren omdat de kwaliteit van het basisonderwijs hier (in vergelijking met Nederland) nogal wat te wensen overlaat.
wel, dat was mijn bijdrage.
Ajuus, ilja