thuis studie in onderwijs?

hoi hoi meiden.

ik zit erover na te denken om weer een studie op te pakken, dan heb ik ieder geval een diploma waar ik wat mee kan.
ik heb gestudeerd in de bloemen maar dat is te zwaar voor mijn knieen, en het is grillig als ik weet niet wat.
als ik daar weer in terug ga dan moet ik een studie volgen van 2 jaar en das geen thuis studie.
dat is dus niet mogelijk.
nu lijkt het me erg leuk om in het lager onderwijs te gaan, is eigenlijk altijd een droom geweest van me, stom dat ik dat nooit deed.
ik zou graag les willen geven aan groep 3 of 4 ofzo. of lager.
weten jullie of er misschien een thuis studie is in die richting? en ish et erg duur? hoelang duurt het?

ja een hoop vragen maar het zou wel leuk zijn als Alana naar school gaat en ik gelijk kan solliciteren.

groetjes Miranda

Hee Miranda,

volgens mij moet je Pabo doen voor die groepen en duurt die voltijd 4 jaar. Of die ook deeltijd mogelijk is, weet ik eerlijk gezegd niet.

Je kan ook nog denken aan de opleiding onderwijsassistent. Volgens mij heeft, als mijn geheugen me niet in de steek laat, Rosita die opleiding gedaan.

Groetjes Ilona

volgens mij heb je gelijk, en moet je idd pabo doen van 4 jaar,
en dan idd voltijd, en kwa kosten, denk dat het best prijzig is
mijn schoonzus is juf, en via haar hoor ik nog wel eens wat
lijkt me een zware studie met een baby

Hoi,
je moet in elk geval kijken naar wat je eigen vooropleiding is. Heb je een mavo of havo of vmbo-diploma? Afhankelijk daarvan kan je kijken op welk nivo je op het mbo kunt instromen of dat je hbo kunt gaan doen.
Om leerkracht te worden heb je pabo (=hbo) nodig. Dit kan deeltijd, maar je moet stage lopen en duurt 4 jaar ongeveer.