thuis studie in onderwijs?

hoi hoi meiden.

ik zit erover na te denken om weer een studie op te pakken, dan heb ik ieder geval een diploma waar ik wat mee kan.
ik heb gestudeerd in de bloemen maar dat is te zwaar voor mijn knieen, en het is grillig als ik weet niet wat.
als ik daar weer in terug ga dan moet ik een studie volgen van 2 jaar en das geen thuis studie.
dat is dus niet mogelijk.
nu lijkt het me erg leuk om in het lager onderwijs te gaan, is eigenlijk altijd een droom geweest van me, stom dat ik dat nooit deed.
ik zou graag les willen geven aan groep 3 of 4 ofzo. of lager.
weten jullie of er misschien een thuis studie is in die richting? en ish et erg duur? hoelang duurt het?

ja een hoop vragen maar het zou wel leuk zijn als Alana naar school gaat en ik gelijk kan solliciteren.

groetjes Miranda

Hee Miranda,

volgens mij moet je Pabo doen voor die groepen en duurt die voltijd 4 jaar. Of die ook deeltijd mogelijk is, weet ik eerlijk gezegd niet.

Je kan ook nog denken aan de opleiding onderwijsassistent. Volgens mij heeft, als mijn geheugen me niet in de steek laat, Rosita die opleiding gedaan.

Groetjes Ilona

volgens mij heb je gelijk, en moet je idd pabo doen van 4 jaar,
en dan idd voltijd, en kwa kosten, denk dat het best prijzig is
mijn schoonzus is juf, en via haar hoor ik nog wel eens wat
lijkt me een zware studie met een baby

Hoi,
je moet in elk geval kijken naar wat je eigen vooropleiding is. Heb je een mavo of havo of vmbo-diploma? Afhankelijk daarvan kan je kijken op welk nivo je op het mbo kunt instromen of dat je hbo kunt gaan doen.
Om leerkracht te worden heb je pabo (=hbo) nodig. Dit kan deeltijd, maar je moet stage lopen en duurt 4 jaar ongeveer.
Onderwijsassistentie is mbo en dit duurt korter. Dat kan je ook deeltijd doen. Dat heet dan de BBL (beroepsbegeleide leerweg). Ik zie vaker dat je deze studie ook via NTI, LOI of id. Ook kan doen. Om hier meer info over te krijgen, zou ik gewoon op hun websites kijken en eventueel contact opnemen met een mbo bij jou in de buurt.
Groetjes Veerle

Hoi hoi,
je kan deze studie idd thuis doen via de nti/loi, je moet alleen wel stage lopen.
een collega van mij heeft het via de inholland de telepabo gedaan (via internet).
Ik werk zelf ook in het onderwijs en vind het niet alleen geweldig maar die vakanties zijn ideaal joh,
over 2 weken ben ik weer 6 weken thuis bij mijn meisje hihihi.

bekijk idd gewoon even de websites van de inholland loi/nti.

succes meis.

gr tammy mama van jadey.

Je kunt ook de digipabo doen.
Ik had voor de pabo al een hbo studie gedaan en kon dus in 2 jaar de pabo halen met 2 avonden school en de rest thuisstudie en stage.

Snuffel eens rond op   www.paboforum.nl

Maak een account aan en stel daar je vragen. Een paar duizend juffen daar die je de weg kunnen wijzen (o.a. ik hihi).

ik ga eens rondneuzen voor pabo digitaal, lijkt me wel een goeie.
ehh tammy thanx voor je reactie maar ik kan em absoluut niet lezen. knalgeel is ie bij mij.
misschien ligt het aan mijn kleuren van de pc want de kleur rood mist

maar ik kan alleen zwart en blauw lezen.

groetjes Miranda

ohhh sorry, hierbij nog een keertje mijn reactie dan hihihi:

Hoi hoi,
je kan deze studie idd thuis doen via de nti/loi, je moet alleen wel stage lopen.
een collega van mij heeft het via de inholland de telepabo gedaan (via internet).
Ik werk zelf ook in het onderwijs en vind het niet alleen geweldig maar die vakanties zijn ideaal joh,
over 2 weken ben ik weer 6 weken thuis bij mijn meisje hihihi.

bekijk idd gewoon even de websites van de inholland loi/nti.

succes meis.

gr tammy mama van jadey.

Terug
Bovenaan