Thuis?? Ziekenhuis??

Hoi,

Weten jullie al waar jullie gaan bevallen?
Wij willen graag in het ziekenhuis omdat we mensen met van die witte jasjes om ons heen willen hihi. Ik durf (en mijn man helemaal niet) het niet aan om thuis te bevallen.

Verder gaat alles super hier! Lichamelijk voel ik me ook een stuk beter (heb reuma), maar die klachten worden redelijk minder.
Ik groei ook al heeeeel hard, elke morgen wordt ik weer wakker met een dikkere buik! Zo geweldig leuk!
Behang voor de kinderkamer is er dus deze week beginnen we met behang krabben! Leuk hoor, heb er echt super zin in! Wordt het beetje echt allemaal! Zo vreemd, dat daar in dat kamertje straks een klein wondertje ligt!

Hebben jullie ook zo'n bezorgde (a.s.) papa?

Liefs Chantal

Hallo Chantal,

ik wil ook weer in het ziekenhuis bevallen.
Bij mijn zoontje had ik geen medische reden, maar goed ik heb altijd gezegd ik wil in het ziekenhuis bevallen (heb niks met een thuis bevalling) en maar goed ook want mijn zoontje kreeg het benauwd in mijn buik en moest met de vacuüm gehaald worden. En bij mijn dochtertje had ik zwangerschapssuiker en moest dus in het ziekenhuis bevallen.
Ik heb altijd gezegd dat het me vreselijk lijkt om volop in weeën hals over kop alsnog naar het ziekenhuis te moeten, dat wil ik niet en dat was anders wel bij mijn eerste bevalling gebeurt en nu lag ik er al en was de Vacuüm zo geplaatst en één pers later was hij er ook.

Ik heb er sowieso niks mee om in een vertrouwde omgeving (thuis dus) te gaan bevallen, en als er geen complicaties zijn mag je na je bevalling ook zo weer naar je (schone,hahaha) huis.
Kan me wel voorstellen dat veel vrouwen het wel prettig vinden om thuis te bevallen hoor maar voor mij gaat de voorkeur ook uit naar een ziekenhuis bevalling.

O ja en mijn vriend, nou dit is de 3e en hij weet hoe ik me gedraag tijdens de bevalling en wat ik over het algemeen fijn vind ,maar ja elke bevalling is anders, misschien ben ik deze bevalling wel lief voor hem en verander ik niet in een KENOU hahahahahaha.

Groetjes Anne

Hoi,
Ik heb het de eerste keer thuis geprobeerd, dat lukte helaas niet en uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen mbv de vauumpomp.
Daarna in het ziekenhuis omdat we nu in Belgie wonen, daar doen ze geen thuisbevallingen, dus ook deze keer weer ziekenhuis, ik mag/kan 5dagen blijven (geen kraamhulp hier) maar wil weer zsm naar huis, mijn moeder komt kramen de eertse week, die heeft ervaring genoeg (6kids)
Liefs MJ

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen hoor. Heb er wel over gedacht om eventueel thuis te bevallen, maar mn vriend wil het absoluut niet, lijkt hem niets. Bovendien wonen wij (buiten de spits) 25 minuten van het dichstbijzijnde ziekenhuis af, dus wil eigenlijk ook niet halverwege de bevalling eventueel nog 25 minuten onderweg zijn.

Mijn vriend overigens is heel rustig en heel bezorgd. Alles kan er niet op tijd genoeg zijn, zo veilig mogelijk zijn, en ik mag eigenlijk niet heel veel doen (dus heeft ie in zn eentje het kamertje van behang ontdaan), maar verder is het echt een koelbloedig mannetje die eigenlijk altijd heel rustig blijft. Ben benieuwd hoe hij straks tijdens de bevalling is, is toch weer een nieuwe ervaring.

Ik ga het wel thuis proberen!
Wel gaan we vanmiddag naar de open dag van het ziekenhuis hier, daar kun je gaan kijken op de verloskamers en zijn er voorlichtingen over kraamzorg en ziekenhuisbevallingen. Zo zijn we voorbereid mocht thuis toch niet lukken.

Voel me toch het meest op mijn gemak in mijn eigen bedje en kan tijdens de weeën lekker in de jacuzzi gaan zitten hier. Kijk er al helemaal naar uit hahahaha
Aanpassingen zijn bijna niet nodig op bescherming van het bed na. Hebben al een hoge boxspring, dus klossen hoeven ook niet.

Manlief is de rust zelve! Helpt me waar hij kan en samen hebben we het kamertje al geverfd en voorbereid. Was bang dat hij niet voorbereid genoeg zou zijn, maar merk nu toch stiekem dat hij al best veel weet over bevallen, borstvoeding en de verzorging van de kleine ;-) Lang leve internet!

xxx Juul

Ik ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen omdat ik een ruggenprik wilde. Na maanden van veel pijn (bekkeninstabiliteit) kon mijn lichaam een bevalling gewoon niet meer aan.

Nu wil ik weer in het ziekenhuis bevallen. Ik voelde me er prettig. Daarnaast speelt mee dat ik, als ik thuis wil bevallen, beneden moet bevallen. Dat zie ik niet zitten in mijn huiskamer. Dus wij gaan lekker naar het ziekenhuis.

Mijn man is overigens heel relaxed onder alles. Ik zelf ook (nog).

Gr Ingrid

het wordt hier waarschijnlijk ook een ziekenhuis bevalling.
ik wil wel graag thuis, maar mijn vriend ziet dat echt niet zo zitten. hij heeft zoiets van al die rommel hier in huis, en je moet er straks weer slapen. hihihihihihihi
en hij heeft zo iets van als het misgaat dan ben je alvast in goede handen in het ziekenhuis (al wonen we 5 min van het ziekenhuis af)
dus om mijn vriend een plezier te doen gaan we maar braaf naar het zekenhuis.

hij is soms wel wat overbezorgt,
we zijn ook nog met een flinke verbouwing bezig, maar hij heeft liever niet dat ik daar wat doe, maar hij vind het wel prettig als ik er ben als hij bezig is. maar als ik daar ben ga je vanzelf ook dingen doen, omdat ik me er anders ga vervelen.
maar ja nog anderhalve maand en dan kunnen we hopelijk eindelijk verhuizen, en dan kunnen we aan de baby kamer gaan beginnen.

groetjes angelique

Terug
Bovenaan