Thuisbevallen of ziekenhuis..

Ik moet in het ziekenhuis, moest ik bij de 1e al en nu weer. Gebruik bloedverdunners, dus wanneer de 1e wee komt moet ik direct die kant op.
Opzich wel fijn hoor, maar als ik de keuze had gehad had ik misschien voor deze wel gekozen voor een thuisbevalling. Om dat ook eens mee te maken.

thuis.

De vorige keer wilde ik poliklinisch bevallen. Uiteindelijk is het een klinische bevalling geworden in het ziekenhuis.

De poliklinische bevalling kan nu niet meer hier in het ziekenhuis. Ik kan wel bevallen in het geboortecentrum maar dat vind ik helemaal niets. Het enige voordeel wat het geboortecentrum heeft is dat het naast het ziekenhuis ligt.

Dus ik ga dit keer voor een thuisbevalling.Ben wel benieuwd hoe de bevalling verloopt en of mijn man er op tijd bij kan zijn.(internationaal chauffeur en een planner die zegt dat hij zal proberen hem in de buurt te houden maar dat hij mischien ook nog wel naar zuidfrankrijk kan rijden!)

XXX

In het ziekenhuis( als dat gaat lukken)

1e kindje en ben best bang en zenuwachtig voor de bevalling, dat ik in het ziekenhuis ga bevallen stelt me toch meer gerust en vind ik het minder eng. (ook door medische indicatie bij gynaecoloog)

Net terug van controle en echo gehad die kleine ligt lekker en beweegt goed ook al ingedaald. nou maar hopen dat alles goed blijft gaan. ik moet nu de geboorte plan gaan invullen en over 2weken weer terug

Liefs

@lahijan

Ik was bij de 1e ook bang voor de bevalling. Gelukkig kun je de keuze maken waar je gaat bevallen. Lekker hoor de veiligheid van het ziekenhuis opzoeken.
Trouwens erg fijn om te lezen dat alles goed gaat met de kleine.
Moet je nog veel puzzelen voor je geboorteplan? Of ben je er al wel redelijk uit wat je wilt?

Geniet nog even van je zwangerschap, straks mis je je buik nog ( na de bevalling).

XXX

@KatinkaJongma

En hoe is het uiteindelijk gegaan met je eerste? Gelukkig wel, nee hoef niet veel te puzzelen denk ik want ik weet al wel dat ik mijn man erbij wil hebben,, alleen twijfel heel erg over pijnbestrijding. ik wil het eerst zelf proberen en als het echt niet gaat dan misschien. Ik weet ook dat ik iniedergeval geen stagiaires erbij wil hebben, ik heb dan het gevoel alsof ze experimenteren op mij hahaha

er staan ook vragen over of ik foto's wil van alles en de moederkoek enzo ook wil zien (ik denk dat hun dan ook foto's maken als je het wilt) hoe heb jij dit gedaan?

xx Liefs,

Lahijan

Hier weer (bij de 1e ook) de voorkeur voor een thuis bevalling als het allemaal lukt. Vorige keer ging het na het strippen 's morgens bij de vk, het breken van het vruchtwater 's avonds razendsnel. Ik kon gaan persen toen de vk alles geinstalleerd had.... Ben erg benieuwd hoe het nu gaat. Ik vind het ook wel weer spannend, maar hik er ook wel tegen aan. Vorige ingeknipt en mijn stuitje gekneusd... Ik houd maar vast aan het feit dat het vorige keer verder wel harstikke goed en snel gegaan is. En uiteindelijk zijn er zoveel vrouwen ons voor gegaan....

@lahijan,

Bij mijn eerste ben ik naar het ziekenhuis gegaan toe nik om de 5 minuten weeen had. Toen ik daar aankwam werden mijn vliezen gebroken en bleek de kleine in het vruchtwater te hebben gepoept. Dus weg poliklinische bevalling,niet dat ik daar op dat moment mee kon zitten. Na een paar uur weeen wegpuffen ben ik aan de pijnstilling gegaan, wat een opluchting was dat. Uiteindelijk mocht ik gaan persen en zo'n 20 minuten later was mijn dochter er. Ben toen ook ingeknipt, maar daar merk je echt niets van. Alleen het hechten naderhand vond ik erg pijnlijk.

Had toen geen geboorteplan opgesteld. Had van te voren wel overlegd met mijn man over oppas voor de hond! Die is tijdens de bevalling naar mijn ouders gegaan. Bij de bevalling was alleen mijn man aanwezig plus de verloskundige en verpleegkundige van het ziekenhuis. Foto's zijn genomen door de verpleegster zodat mijn man er ook op staat, maar dat stelden ze toen zelf voor.
Er zijn alleen een paar dingen die ik nu anders zou willen. Bv, mijn man ging roken na de geboorte en toen moest ik nog gehecht worden, als ik nu gehecht moet worden dan wil ik dat mijn man erbij is.
Wat betreft het zien van de moederkoek, ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd met een enorme interesse in de anatomie van het menselijk lichaam dus ik wilde hem heel graag zien.Maar dat moet je voor jezelf bepalen wat je wilt.

Succes ermee.

XXX

Terug
Bovenaan