@lahijan,
Bij mijn eerste ben ik naar het ziekenhuis gegaan toe nik om de 5 minuten weeen had. Toen ik daar aankwam werden mijn vliezen gebroken en bleek de kleine in het vruchtwater te hebben gepoept. Dus weg poliklinische bevalling,niet dat ik daar op dat moment mee kon zitten. Na een paar uur weeen wegpuffen ben ik aan de pijnstilling gegaan, wat een opluchting was dat. Uiteindelijk mocht ik gaan persen en zo'n 20 minuten later was mijn dochter er. Ben toen ook ingeknipt, maar daar merk je echt niets van. Alleen het hechten naderhand vond ik erg pijnlijk.
Had toen geen geboorteplan opgesteld. Had van te voren wel overlegd met mijn man over oppas voor de hond! Die is tijdens de bevalling naar mijn ouders gegaan. Bij de bevalling was alleen mijn man aanwezig plus de verloskundige en verpleegkundige van het ziekenhuis. Foto's zijn genomen door de verpleegster zodat mijn man er ook op staat, maar dat stelden ze toen zelf voor.
Er zijn alleen een paar dingen die ik nu anders zou willen. Bv, mijn man ging roken na de geboorte en toen moest ik nog gehecht worden, als ik nu gehecht moet worden dan wil ik dat mijn man erbij is.
Wat betreft het zien van de moederkoek, ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd met een enorme interesse in de anatomie van het menselijk lichaam dus ik wilde hem heel graag zien.Maar dat moet je voor jezelf bepalen wat je wilt.
Succes ermee.
XXX