Thuisbevallen of ziekenhuis..

Ik woon in de USA en iedereen moet hier in het ziekenhuis bevallen. Ik heb een zogenaamd 'birth plan' moeten opstellen waarin precies staat hoe ik het liefst zou willen bevallen, wie ik erbij wil hebben, aan welke medicijnen (of juist geen medicijnen) ik de voorkeur geef etc.
We gaan voor een waterbevalling in de tub, maar je weet natuurlijk nooit hoe het echt zal gaan lopen.
Het enige dat ik zeker weet, is dat het in het ziekenhuis gaat gebeuren.
Heb zelfs in de 19e week al moeten pre-registreren in het ziekenhuis. Dan hoeft dat straks niet meer!
Groetjes

Wij gaan naar het ziekenhuis (op een uur rijden van huis), altijd op tegen geweest en bij de eerste ook niet goed bevallen. Maar nu naar radboud en heb er een beter gevoel over. Anders is de start in het ziekenhuis in Helmond en wordt dan als het kan naar Nijmegen gebracht
Maar ben nu wel blij. Kunnen ze de kleine goed observeren. Als de situatie anders was geweest het liefst thuis, kan je gelijk genieten van je kindje en man. Dat gaat nu met beide niet lukken en daar zie ik wel tegenop.
Geboorteplan heb ik eigenlijk nooit gehad, wellicht idd een idee om nu eens op te stellen. Enigste wat nu in mij opkomt is dat ik de kleine in ieder geval 10 minuten wil vasthouden en knuffelen voordat hij door naar de kinderarts gaat, als hij dit aankan tenminste.

Hey,

Bij de eerste maakte het me niet zo veel uit waar ik ging bevallen, totdat ik hoorde dat ik niet boven mocht bevallen. Ik zag het niet zitten om beneden tussen katten en hond te moeten bevallen, dus werd het ziekenhuis.
Ik ben van te voren naar een informatie avond gegaan, zodat ik wist waar ik terecht zou komen en ik moet zeggen, het is me goed bevallen!
En toen ik na de bevalling onverwacht veel bloed verloor was er meteen de goede hulp. (Bovendien zaten tot twee keer toe de bloedspetters tot 1.5 m hoog tegen de muur/gordijn, en dus niet thuis tegen mijn muur/gordijn).
Nu wilde ik sowieso weer in het ziekenhuis bevallen. Later bleek dat ik vanwege de vorige keer een medische indicatie heb, al mag ik wel met vk bevallen.

Geboorteplan heb ik niet gemaakt. Ik heb het de vorige keer over me heen laten komen en dat ging heel goed. Ik neem alleen van te voren mobiel van man in, zoda hij niet direct via de whattapp alles wereldkundig gaat maken...

Liefs,

T

Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen. Omdat het de eerste is, vond ik dat wel een veilig idee. Omdat ik een schildklierziekte heb moest ik ook in het ziekenhuis bevallen. Vond ik dus geen probleem.
Omdat ik in week 34 zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben, was een ziekenhuis bevalling ook de enige optie.
Ik heb vantevoren wel een geboorteplan opgesteld, maar doordat alles ineens zo snel ging heb ik deze niet meer met de verloskundige besproken. Op het moment van de bevalling boeide me dat absoluut niet. Ook nu kan ik er niet wakker van liggen. Alles is goed gegaan en dat is toch het belangrijkste.

Terug
Bovenaan