thuisbevalling alleen op begane grond?

Hoi Meiden,

Wat ik nog even wilde aanvullen.
Als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische indicatie hoeft je niet altijd een eigen bijdrage te betalen.
Dit is ook afhankelijk van de soort zorgverzekering die je Hebt.
Ik heb bv het gezin en zekerpakket van VGZ en zij vergoeden de eigen bijdrage, kraampakket enz enz dit is dus zeker met kinderen en geboorte een erg fijn pakket.

Groetjes
Anita

Nieuw onderwerp 'Lichaamsgewicht, BMI, zwanger zijn, groeien en thuisbevallen'.

De informatie geeft  steun om je wens om thuis te bevallen waar te maken.

Succes…..
Lieve groet,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

ben naar aanleiding van dit onderwerp en de kans dat ik idd over die gewicht'grens' heen ga eens gaan zoeken en viel me op dat er behoorlijk wat VK-praktijken in hun online info al hebben staan dat iedereen thuis kan bevallen (mits medisch verantwoord natuurlijk) maar dat als je 100 kilo of meer gaat wegen je beneden MOET bevallen.... goh dat geeft je moed om het aan te kaarten bij je praktijk.... ga het overigens wel doen volgende keer.

Weet nog niet eens zeker of ik deze keer wel thuis wil bevallen (1e keer medisch geworden en dus zhuis, 2e keer poliklinisch in het zhuis en ergens wil ik het nog een keertje thuis doen, maar weet dit nog niet helemaal zeker). Mijn verzekeraar vergoed het trouwens ook wel als ik poliklinisch beval, maar het gaat me ook een beetje om het principe dat ik nu toch van het naadje van de kous wil weten.

groetjes,
Marije

Maar je kan het in je woonkamer toch ook heel sfeervol maken? Op bed bevallen in je slaapkamer is echt niet de enige mogelijkheid van een thuisbevalling. Lijkt me heerlijk om in de woonkamer te bevallen, vooral 'snachts, lekker muziekje aan, paar kaarsjes aan, heen en weer lopen als ik daar zin in heb, zitten of leunen op mijn birthing ball, of misschien zelfs een bevallingsbad huren / kopen en een watergeboorte hebben.

Hallo,

In de eerste instantie moest ik er om lachen.. maar als je erover na denkt, wordt het toch wel stukke minder. Bij mijn eerste lag ik met 96 kilo op de eerste etage. Ik moest dus tijdens de persweeen met de ambulance naar het ziekenhuis. Maar in een oerhollandse rijtjeshuis, heb je van die leuke trappen met een wending. Ook daar kan geen bed doorheen. Na een paar minuten vroeg ik wat er aan de hand  was, en 2 broeders kwamen binnen lopen. Ze wilde me van de trap gaan tillen... nou echt niet!!!!
Ja maar mevrouwtje, je kan toch niet naar  beneden lopen....

Moet je  zien! Met een handdoek om mijn heupen en een t-shirt aan ben ik eraf gelopen. En beneden op de brancard gaan liggen. Maar goed, dat is mijn aard...  

Nu woon ik in een land waar je in het ziekenhuis bevalt. En de verloskamer is op de tweede verdieping. Dus als je aan komt, wordt je met een rolstoel naar boven gebracht... Daar was ik  ook uit binnen 2 stappen. Lopen, naar de lift, naar de verloskamers. Wel mijn man met de papieren vooruit gestuurd... hi hi hi.. we waren net op tijd...  in de kamer begonnen de persweeen.  

Maar doe vooral wat je zelf  wil, jij weet wat je kan en niet.  

Succes!!!

Eva        

Terug
Bovenaan