Thuisblijfmoeder....

Hoi meiden,

Ik zag een topic staan bij het forum van najaar 2006 en ik moest toch effies lezen. De discussie loopt daar erg uiteen en dat is ook prima hoor!

Momenteel ben ik een thuisblijfmoeder (ontslag gekregen toen ze hoorde dat ik zwanger was...) dus blijf ik nu voorlopig even thuis. Heb met mijn 1e dochtertje gewoon altijd gewerkt voor 16 uur per week. Dus wat mij betreft maakt het niet uit wat iemand doet. Vind het allebei wel leuk.....

Maar goed... wat ik eigenlijk even kwijt wilde is dat heel veel werkende moeders er wel makkelijk gebruik van maken dat ik nu dus thuis ben. Mijn dochtertje van 4 zit dus op de kleuterschool en ik heb al meerdere middagen en tussen de middag diverse kindjes thuis gehad. Met de mededeling van ja jij bent toch thuis! Alsof ik niets te doen heb met een klein baby'tje.... Het gebeurt nog wel eens dat er een studiemiddag is oid en dan vallen de kleuters als eerste uit. Dan hebben de dames geen oppas en dan moeten ze iets anders verzinnen. Regelmatig ben ik dat dan ook!

Het stomme van mezelf is dat ik ook niet zo makkelijk NEE kan zeggen. Waarom zou je nee zeggen als je toch thuis bent??? Vandaag was eigenlijk de druppel voor me! Een moeder die vandaag dus lekker een dagje vrij had (wist ik niet toen ze het vroeg) of haar dochtertje tussen de middag bij ons mocht eten. Uiteraard zei ik weer ja. Dus meteen tegen de meisjes vertelt. Krijg ik te horen dat is wel makkelijk want ik wil even gaan winkelen en dan heb ik net even wat langer de tijd

Maar goed a.s. maandag moet ik voor controle naar de gyn en precies onder lunchtijd. Ja hoor ..... je raadt het al er is niemand aanwezig om even mijn dochter mee te nemen naar huis om een broodje te eten....

Volgende keer moet ik toch maar eens Nee gaan zeggen
Zo lucht even op, zit er toch wel mee!

Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Sorry, maar dat vind ik dus echt a-sociaal! Die moeder is toch niet moeder geworden om dat kind te dumpen als het haar even niet uitkomt! En dat jij je dochter dan niet even bij een ander kan laten eten als je echt iets te doen hebt!!!!!!!!!

Ik zou dus in het vervolg gewoon NEE zeggen als andere moeders het mij vroegen. Of er geld voor vragen net als een oppasmoeder. Mijn moeder had voor het gastouderbureau ook wel eens kinderen die alleen tussen de middag kwamen en dat was €2,50 per maaltijd en € 5,00 per kind per uur. Vast gesteld door het gastouderbureau.

Ik vind dat die andere moeders er wel makkelijk vanaf komen op die manier. Maar ja... ik zeg dit wel zo makkelijk, maar ik zou precies hetzelfde doen als jij!

Ik vind het wel heel vervelend voor je dat je je oudste dochtertje nu niet "kwijt" kan volgende week. Ik hoop dat je nog een oplossing vindt.

Groetjes Ilona

Hoi Ilona,

Thanx voor je snelle reactie!
Mijn dochtertje gaat lekker naar de buurvrouw. Zij heeft altijd opgepast toen ik nog wel werkte.

Maar ik had  gehoopt op een moeder van school. Idd wanneer ze de kindjes over laten blijven op school kost dat € 2,50, maar goed dat zou ik nooit durven vragen hoor!

Groetjes

Hoi Sandra,

Nou ja zeg, wat een lef, ze kan haar kindje toch wel meenemen als ze moet gaan winkelen..zou ze toch ook gedaan hebben als jij niet zo lief was geweest om op haar kindje te passen!!! Het is fijn als je elkaar kunt helpen maar dan moet het wel van twee kanten komen en niet alleen als het zo makkelijk is om even je kind kwijt te zijn.
Ik kan ook moeilijk nee zeggen, dus dat begrijp ik heel goed. Maar de volgende keer als zij weer iets aan je vraagt, dan denk je misschien wel twee keer na voor je ja zegt.
Gelukkig mag jouw kindje volgende week even naar de buuv. Is dat toch opgelost. Maar sommige mensen.....je zou ze toch....

groetjes Monique

fijn he dat je hier dan even je hart kunt luchten!!!

Hoi Sandra,
Ik had je reactie ook al op het najaar-forum gelezen, maar reageer voor jou maar even hier.
Ik denk ook dat het echt belangrijk is dat je NEE leert zeggen.
Wat a-sociaal van die moeder zeg om misbruik van jou te maken. Ik snap niet dat er zulke mensen bestaan, maar blijkt maar weer van wel. En vaak is het zo dat als je 1 keer ja zegt, ze dan elke keer bij je komt.
Dus ga nu alvast oefenen in wat je gaat zeggen.
Ik vind het zowiezo raar dat je je kind om die reden uitbesteedt, maar ja, da's mijn mening.
Veel succes met nee zeggen voortaan!
Sil

Als je het moeilijk vindt om nee te zeggen, kun je het wat anders verpakken: 'nee, ik heb wat anders te doen dan' ofzoiets. Op den duur wordt het steeds makkelijker nee te zeggen denk ik. Maar ppfff, wat voel je je dan genomen zeg, als je hoort dat ze gaat winkelen!

Hoi Sandra,

Jeetje, wat een types zeg! Ik zou inderdaad maar eens een beetje gaan oefenen in nee zeggen als je het vervelend vindt om altijd van alles in je schoenen geschoven te krijgen. Ik kan me voorstellen dat je je tijd en energie liever besteed aan je eigen kindjes... Misschien iets als 'nee, dat is te onrustig voor Madeleine' of zo?

Maar je zei dat de reacties erg uiteen liepen? Wat waren de andere reacties dan? Want daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen... Ander kijk ik zo wel ff op het najaar-forum.

Groetjes,

Eveline

ps: Overigens herken ik het wel een beetje. Mijn vader dumpte onze bejaarde, blinde, dove, incontinente hond bij ons toen ik net bevallen was, met de mededeling dat als wij hem niet namen, hij hem weg zou doen. Toen begon iedereen mij te bellen dat ík (ja, niet mijn vader, maar ík) het niet kon maken om hem weg te doen. Ik heb ook gezegd 'lekker makkelijk praten voor jullie'. Maar nee, bij ons moest dat maar kunnen, want hier was er toch altijd iemand thuis. Ja, lekker, met een pasgeboren baby door de regen in januari... Terwijl mijn vader een afgesloten garage heeft met een tuin met een hek erom heen waar de hond altijd naar buiten kan. Uiteraard hebben we hem toch gehouden (arm beest, kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen), maar inderdaad: als je thuis bent, word je overal mee opgezadeld.

Terug
Bovenaan