Thuisblijfmoeder....

Hoi,
ik vind dat je gewoon nee kan zeggen, zonder dat je daar een reden bij hoeft te geven waarom het niet kan.
Op zich vindt ik het niet zo vreemd dat andere moeders jou vragen als opvang, maar daar zou dan tegenover moeten staan dat zij ook jouw kind opvangen. Kan je dat niet afspreken? Zo van... ik wil best morgen op jouw kind letten, als jij volgende week op die van mij let. Als zij dat dan niet doen, dan heb je meteen een goede reden om nee te zeggen.
Goed dat je zelf al zegt dat je meer moet opkomen voor jezelf, want zo blijven die moeders dat doen. En al helemaal als ze niet door hebben dat jij het vervelend vindt.
Groetjes Veerle

goed punt van Veerle.

Nee zeggen is voor iederee moeilijk, zeker als mensen je op een onbewaakt ogenblijk om een gunst vragen. Maar jij weet inmiddels dat je vaak gevraagd wordt om op te passen. Je zou je dus op de vraag, en vooral ook het antwoord, kunnen voorbereiden. Dat helpt vast!

Maar eigenlijk mag ik niets zeggen want ik zit al de hele dag te werekn aan het werk van een collega omdat ik geen,....(je raadt het al) NEE kon zeggen. .

Ik weet niet van wie ik meer baal op dit ogenblik, van dei collega, of van mijzelf. Want uiteindelijk doe je het toch jezelf aan als je geen nee zegt....

Hallo,

Hier nog even een reactie. Ik hoop wel dat het duidelijk is dat ik het niet vervelend vind dat ik regelmatig kids over de vloer heb. Maar ik vind wel dat het dan van de kinderen af moet komen, dat ze dus even met elkaar willen spelen.... Als het mij dan even niet uitkomt dat ik het dan gewoon kan zeggen.

Maar goed, vanochtend dus dochter weggebracht en de desbetreffende moeder die zo graag even wilde winkelen kwam vanochtend binnen. Nou nog geen bedankje hoor! Ik ben dan ook weer totaal verbaasd. Heb me dus wel voorgenomen dat dat dus niet meer gebeurd. Ben niet snel teleurgesteld in de medemens, maar dit was toch wel echt een teleurstelling. Ze kon toch lekker winkelen. Dr dochter heeft lekker poffertjes bij ons gegeten... Nog geen vraagje van hoe ging het, ik heb dit en dat gekocht en wat was dat even prettig.. Noem het maar op! Misschien komt het nog hoor, maar dat is dan wel een beetje mosterd na de maaltijd!

Nu ga ik mijn meisje ophalen en vragen hoe ze het bij de buurvrouw heeft gehad. Vast heel leuk , ga ik zo even naar de buurtjes hoe het is gegaan. Ik vind dat nl. wel heel normaal
Groetjes  Sandra

Terug
Bovenaan