thuisblijfmoeder

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd wie er nog meer voor gekozen hebben om niet te werken buitenshuis en fulltime bij de kind(eren) te zijn. Ik ben fulltime bij Marissa en vind het helemaal geweldig!! Het is elke dag flink genieten. Mijn man werkt wel fulltime. We hebben flink in moeten leveren maar het is ons dubbel en dwars waard. Hoe zit het bij jullie? En als je thuis bent bevalt dit dan ook?

liefs

Linda

Hey Linda,

hier nog een bewuste thuisblijfmama!!
Wij zijn er iets van 50euro op achteruit gegaan, dus daar hoefde we het zeker niet voor te laten.
Ik geniet ook van elke dag, alhoewel ik het soms wel vermoeiend vind. Dylano zit echt in een fase dat je echt NEE moet blijven herhalen.
Vooral nu ik zwanger ben, valt het me soms toch wel zwaar. Huishouden, koken en Dylano verzorgen. Maar het is het me allemaal waard hoor! Iedere dag leer ik weer wat bij van hem, en hij van mij tuurlijk (althans, dat hoop ik).
Ik heb er geen moment spijt van gehad, maar af en toe zonder Dylano weg, doet me ook wel goed hoor. Nu begrijp ik de moeders die weleens zeggen: Ff geen mama zijn.

Liefs Debby.

hoi
ik ben ook thuisblijfmoeder,en ik vind het hardstikke leuk.heb wel verschrikkelijk moeten wennen omdat ik voor heen de hele week van huis was.maar nu vind ik het leuk,wel eens zwaar omdat ik een partner heb die de hele week weg is,en je er dan alleen voor staat.maar ik zou het niet willen missen allemaal,ik maak nu alles bewust mee van anouk.wie weet later weer eens aan de slag buitenshuis maar blijf nu eerst bij mn poppie.

groetjes petra

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2008 21:25:05'));

Wij zijn er iets van 50euro op achteruit gegaan, dus daar hoefde we het zeker niet voor te laten.

Wij zijn er hier 1300 euro op achteruitgegaan. Best een flink bedrag en we moeten nu ook echt wel anders leven. Niet alles kan maar meer zomaar. Maar ik heb het er super graag voor over. Zo fijn dat ik alles zelf kan beleven.

leuk om dit te lezen

morgen heb ik mijn laatste werkdag en dan stop ik ook met werken. het werken, huishouden en een kleintje vond ik geen handige combie. ik ga vanaf juni aan de slag als gastouder. ben erg benieuwd of dit gaat bevallen en of ik kinderen krijg...
ik sta ingeschreven bij het gastouderburo dus ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Hoi, ik was gestopt met werken! Maar ben sinds half maart weer 3 dagen p/w aan de slag. Kon mijn draai niet vinden thuis. I

Ik had (voordat onze zoon er was) een zeer goede, maar zeer drukke baan (ik leverde toen ik stopte met werken ruim 2600 euro netto  in) en die baan  was in combi met de komst van onze zoon niet te combineren (mijn man heeft ook een goede maar zeer drukke baan). Dus toen stoppen, pracht plan! Oke financieel even alles anders (niet meer zoveel impulsief kopen), maar prima te doen. Alleen ik vergat dat dit dus niet helemaal bij mij pastte, dus toen mijn oude werkgever belde en vroeg of ik niet voor drie dagen tijdelijk terug wilde komen heb ik dan ook gelijk ja gezegd!

Over een jaar gaan we verhuizen naar een andere provincie, en dan ga ik daar wat leuks zoeken voor twee dagen, want drie vind ik wel weer wat teveel. Ik moet er ook bijzeggen dat mijn zoon het enorm naar zijn zin heeft op het KDV. Toen hij zo klein was vond ik een KDV maar niets, maar nu hij 13 maanden is, zie je hem gewoon genieten daar met al die andere kindjes, hij slaapt en eet daar prima, en komt niet gesloopt thuis aan het einde van de dag. (Wij hadden gelukkig de inschrijving van het KDV gewoon door laten lopen al die tijd, anders hadden we geen plek gehad)

Mijn ik snap best dat sommige lekker thuis willen blijven!

Gr
Sandra

hoi

ook ik ben thuisblijf moeder, ook wij hebben wel wat in moeten leveren.
maar met verswchillende kortingen van de belastingdienst erbij redden we het wel.

verder heb ik dat ik 3 uurtjes in de week schoonmaak als mijn vriend thuis is (hij zit in ploegedienst.) dus das wel makkelijk. en toch heb we die 100 eoro extra in de maand.

als de kleintjes groter zijn wil ik wel weer gaan werken. maar dat ook grotendeels voor de sociale contacten, want die zijn nu niet al te soeps.

maar het bevalt me prima om thuis te zijn bij lorena, want het is elke dag weer genieten geblazen.

Leuk onderwerp!

Ik zou thuisblijven bij Feline, want als je voor kinderen kiest moet je thuisblijven en een kdv is niet goed.....etc etc
En puntje bij paaltje had ik eind juli al zoiets: Is dit het....
Toen ik dit op de pufclub zei (bij de laatste dag) dat ik het al zat begin te worden thuis was er iemand die d'r man zocht nog iemand voor op kantoor. En daar werk ik nu en het leuke is: Het is de leukste baan tot nu toe. Ik zit namelijk in mijn eentje op kantoor of met mannen. Ik heb namelijk in banen hiervoor gehad dat ik echt gepest werd door vrouwen en da's geen pretje.... Nu moet er nog iemand bij op kantoor t.z.t. en ik mag die gene kiezen. :)
Ik werkte aan het begin 2 dagen i.v.m. creche die nog geen plek had, maar nu dus 3 dagen (ma,wo,vr) en het is nu precies een leuke balans voor mij.
Wel leuk om te lezen dat de moeders die thuis werken (ja ik vind het werken als ik het huis doe en voor Feline zorg) en de moeders die thuis en buitenshuis werken het beide naar het zin hebben. En als je kind het er goed bij doet is het toch super!
Moet zeggen dat als Feline niet zou kunnen wennen op het kdv dan hadden we een andere oplossing gezocht.

groetjes Mariska

ps sorry voor het hele lange verhaal haha

Terug
Bovenaan