thuisblijfmoeder

quote: lorena07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-05-2008 08:03:12'));

hoi

ook ik ben thuisblijf moeder, ook wij hebben wel wat in moeten leveren.
maar met verswchillende kortingen van de belastingdienst erbij redden we het wel.

verder heb ik dat ik 3 uurtjes in de week schoonmaak als mijn vriend thuis is (hij zit in ploegedienst.) dus das wel makkelijk. en toch heb we die 100 eoro extra in de maand.

als de kleintjes groter zijn wil ik wel weer gaan werken. maar dat ook grotendeels voor de sociale contacten, want die zijn nu niet al te soeps.

maar het bevalt me prima om thuis te zijn bij lorena, want het is elke dag weer genieten geblazen.

o ja mijn dochtertje lorena is nu 10 maanden
en ben nu 19 weken in verwachting van nummer 2

liefs wendy

Hoi,
ik ben geen bewuste thuisblijfmoeder maar omdat ik erg ziek ben geweest na mijn bevalling ben ik wel een jaar thuis geweest. Wel lekker om zo bij je kleintje te zijn en alles bewust mee te maken. Echter volgende maand ga ik weer beginnen met werken en daar heb ik ook wel weer zin in, ik ga dan 3 dagen per week werken en mn dochter gaat naar opa en oma.
groetjes van Sonja

Ha dames,

Hier nog een thuisblijf moeder. Tijdens mijn zwangerschap van Mike (08-11-04) hebben we besloten dat ik na de bevalling zou stoppen met werken. Dat is in augustus al vier jaar en het bevalt ons best, inmiddels  is Brian (25-07-07) ons gezin  komen versterken en dat ik thuis was tijdens de zwangerschap gaf mij wel een bepaalde rust.
Overdag heb ik volop de tijd om me met de kids bezig te houden en te zorgen dat het huis glad en schoon is en over het algemeen gaat dat heel goed.
Natuurlijk zit de riem wat strakker, maar naar eer en geweten kan ik zeggen dat de kinderen niets te kort komen en dat vinden wij het allerbelangrijkste.
Ik heb zelden de auto tot mijn beschikking dus ben aangewezen op de fiets. Als het weer het maar enigzins toelaat gaat ik er met de kids op uit, de kinderboerderij en de speeltuin is groot favoriet. Bepaalde uitjes, bijv het zwembad  hou ik achter de hand als bijzonder uitje.
Het is weer een heel verhaal geworden hé! Als je me de kans laat blijf ik kletsen

groetjes Achnita

ik ben wel over het algemeen thuis, werk 11 uurtjes in de week, waarvan 2 middagen en dan is mijn zoontje bij de oma's en een zaterdagochtend en dan is mijn vriend thuis.
Nu moeten we dit nog wel zo doen, financieel gezien.
maar ik moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind om naast mama van Dyary en vriendin van... ook nog mezelf te zijn

Hoi hoi

Ik ben een werkende moeder, niet omdat het perse moet, maar omdat ik het graag wil. Ik ben juf op een school voor kinderen met een licht verstandelijke beperking en dat is zo leuk!!!
Moet wel eerlijk zeggen dat als ik de mogelijkheid zou hebben dat ik een jaar thuis zou kunnen blijven en dan wel deze baan behouden dan deed ik dat.
Maar goed een collega van mij gaat nu een jaar onbetaald verlof nemen (ook om bij de kids thuis te zijn) maar die levert dus haar loon in (ruim 1300 euro) en ze moet maandelijk 250 euro betalen voor het werkgevers deel van het pensioen. anders is de dat kwijt, dus...................
vind dat wel erg veel geld.
Ik moet ook wel zeggen dat ik natuurlijk wel veel vakantie heb. heb er net 2,5 weken opzitten en over een week of 6 alweer 6 weken.
Daar komt bij dat Vera op de do en vr naar mijn moeder gaat en de wo om de week (want ik werk de wo om de week) naar mijn schoonmoeder.

Ik vind het trouwens wel stoer als je de keuze maakt om thuis te blijven, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik er een leukere moeder van wordt. ik heb de afleiding van mijn werk echt wel nodig.
nou een heel verhaal :)

groetjes Daniela

Hoi,

Twee jaar geleden verhuisde we van Enschede naar Wijchen (voor het werk van mijn man). Ik heb toen mijn baan opgezegd (ik werkte 20 uur in een boekahndel). Ik zou eerst hier weer de boel op de rit zetten en dan zou ik weer werk gaan zoeken......

Wat ik totaal niet had verwacht is hoe heerlijk ik het vind om thuis te zijn. Ik genoot zo van al die tijd met mijn kleine meid (Eva is nu ruim 3,5), terwijl toen ik nog werkte, me de dagen thuis heel zwaar vielen.
Ik ben dus nooit meer werk gaan zoeken.
Uiteindelijk durfde ik, waarschijnlijk juist omdat ik het thuis zijn zo heerlijk vond, het aan om een tweede kindje te willen. Bas kwam uiteindelijk wat eerder dan gepland (we hadden net bedacht dat we zouden wachten totdat Eva op de Basisschool zat, toen ik al zwanger bleek te zijn), maar het is nu meestal dubbel genieten.

Ik zeg meestal omdat er zeker ook dagen zijn dat ik 'jaloers' ben op mijn man. Hij trekt het 's morgens de deur achter zich dicht en komt 's avonds thuis als het eten op tafel staat. Niks geen gedonderjaag met de kids, geen klusjes in en om het huis.....

Maar zo lang ik thuis meer geniet dan niet, blijf ik lekker thuis.
Werk zoeken kan altijd nog.

Groetjes, Karin

hoi,

Ik ben al sinds dat mijn zoon zo,n jaar was al thuisblijf moeder en heb er altijd van genoten, altijd de kinderen halen en brengen van school, lekker tuttelen, pruttelen en vragen hoe de dag ging, lekker ouderwets kopje thee en koekje en op mn gemak koken. smoken, etc etc.
Mijn man had vroeger een eigen lasbedrijf dus ik hoefde voor het financiele plaatje niet te werken, tot drie jaar geleden toen is het bedrijf failliet gegaan en toen kwamen de GROTE geldzorgen, schulden etc etc.
Dus toen hadden we zoiets van wat moet moet, en ben ik bij een reintegratie bedrijf terecht gekomen, maar toen ik daar net mee bezig was was ik al voor 50% arbeids ongeschikt verklaard vanwege mijn chronische hypertensie, mn rug nek en schouders, en voor een aantal andere dingen die in het erleden gebeurt zijn, en toen bleek ineens dat ik zwanger was en van een tweeling, waarvan er later een van is overleden, toen heb ik besloten dat ik toch niet aan het werk zou gaan hoe moeilijk het finanancieel ook is, liefdeaandacht en dat kleine beetje extra daar kan geld tegenop, we wonen in een huurhuis dus gelukkig hebben we geen enorme verplichtingen zoals hypotheek of dergelijks, en zo het nu is denk ik dat totdat de kleinste 4 jr is en naar de kleuterschool gaat ik niet gaat werken, en daarna zie het wel, het werk waar ik voor opgeleid ben adm medewerkster dat kan na allerlei bijschilings trajecten misschien wel weer wat worden maar goed we zien wel, nu genietik voorlopig nog van mn kids,   en heb er veel plezier in, niet op de spellingsfouten letten maar ik probeer de kleinste telg steeds van de com weg te houden want ze zit mee te tikken. haha

gr bianca

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2008 21:44:09'));

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2008 21:25:05'));

Wij zijn er iets van 50euro op achteruit gegaan, dus daar hoefde we het zeker niet voor te laten.

Wij zijn er hier 1300 euro op achteruitgegaan. Best een flink bedrag en we moeten nu ook echt wel anders leven. Niet alles kan maar meer zomaar. Maar ik heb het er super graag voor over. Zo fijn dat ik alles zelf kan beleven.

Ik verdiende ook zeker meer dat 50euro hoor. Maar met alle toeslagen en heffingskorting, kwamen we op 50euro minder uit. Niet dat je denkt dat ik voor 50euro deed werken, haha!

Terug
Bovenaan