Thuisblijfmoeders

Ik ben erg jaloers op jullie , helaas zit dat er bij ons niet in , net een huis gekocht , en vlak daarop kwam de kleine , mijn moeder zeurt vaak aan mijn hoofd of ik niet minder kan gaan werken , maar op ons werk zit dat er nu eenmaal niet in , en financieel kunnen wij dat ook niet veroorloven .
Gelukkig zegt mijn vriend dat het niet voor altijd is , maar tot nu toe zit dat er niet in , ik werk 5 volle dagen in ploegendienst , het is hard werken , maar ben altijd super blij om weer thuis te zijn

groetjes Sarina en baby Jenna

hoi,
mijn dag is niet het zelfde hoor!
en ben ook huisvrouw/en moeder van twee kinderen(3,5 jaar en 8 mnd)
de wereld wordt nu juist groter voor mij.
want toen ik werkte was ik altijd overal te moe voor, mijn sociale contacten verwaarloosde ik dan ook.
en nu......
heerlijk ik sport, doe de boodschappen , we wandelen met de hond(ook niet overdreven ver hoor)
de was ligt(bijna altijd) op tijd in de kast.
de huiskamer ziet er redelijk netjes en schoon uit.
ja wel geleefd met twee kinderen en een hond.
maar goed als er iemand onverwachts voor de deur staan kunnen ze nu binnen komen.
dat was wel anders voorheen.
ik ben blij dat het mogelijk is.
we beginnen de dag om 700(mag voor mij wel wat later hoor)
en ze liggen om 1900 in bed.
perfect dus! zo lang het kan geniet ik er van!
groetjes

Hoi,

Ik ben ook thuisblijfmama. Noodgedwongen, dat wel, maar ik vind het heerlijk tot nu toe. Ik zit in de ziektewet vanwege psychische klachten en zou nieuw werk moeten gaan zoeken om aan het werk te kunnen. Maar dat kan ik op dit moment niet aan.
Ik geniet wel van Julian en ben aan een kant ook heel blij dat ik in deze situatie zit.

De dagen beginnen wel op elkaar te lijken inderdaad, maar gelukkig komt het mooie weer er aan en kan hij straks mee op de fiets. Ik zou blij zijn als mijn wereldje weer wat groter wordt. Maar vervelen doe ik me nooit, ik vind juist eerder dat de dagen te kort zijn. Vind het wel heerlijk dat ik nu savonds, als Julian op bed ligt om half 8, niks meer hoef. Toen ik nog werkte, begonnen dan altijd mijn huishoudelijke dingen nog. En in het weekend eens lekker weg, daar heb ik nu ook gewoon zin in en dat zag ik voorheen nog wel eens als een verplichting.

Groetjes,
Daisy

Wat heerlijk als je de luxe hebt om thuis te blijven. In deze tijd is het bijna uniek om van 1 salaris nog rond te komen. Ik werk 20 uurtjes omdat het financieel moet, de rest van de tijd geniet ik dan maar dubbel van mijn ventje....

Esmeralda

Ik ben ook thuisblijfmoeder. Helaas in onze situatie noodgedwongen. Ik ben onverwachts bevallen van een zoontje met Down Syndroom. De eerste 5 jaar zijn zeer belangrijk voor zijn ontwikkeling, dus ja ik ben bijna de hele dag met de kleine bezig. 1 dag in de week gaat hij naar de KDV en dan doe ik de weekboodschapppn en andere kleine dingen waar ik niet aan toe kom als mijn zoontje bij me is. Het wereldje wordt inderdaad wel klein, al verveel ik me echt niet hoor. Nu zeker dat het zo lekker weer is. Misschien als er moeders uit Rotterdam zijn en hun kindjes zijn geboren in zomer 2006 is het leuk om af en toe eens af te spreken.  

Wij hebben ook de luxe dat ik thuis kan blijven bij mijn 2 kids. De andere kant is wel dat mijn man ook veel van huis is voor zijn werk. Maar de kids hebben in ieder geval een constante factor in huis.  
Ik vind het heerlijk en vermaak mij prima. Nu helemaal nu ik er 2 heb maar ook toen ik er nog 1 had.
Hoe onze week er nu uit ziet...
maandags gaat de oudste naar de pz en is een beetje mijn schoonmaak dag.
dinsdag gaat de oudste naar gym (zit hij al op sinds 15maanden)
woensdag hebben we niets maar ga ik zelf sporten savonds
donderdags hebben beide kids zwemles, we blijven dan tot 11.00 in het bad. Smiddags gaat de oudste naar de pz.
Vrijdags hebben we niets.
Op de dagen dat we niets hebben gaan we nar de kinderboerderij of een groot stuk wandelen/fietsen, afgewisselt door creamiddagen of samen koken.
Hoe ouder ze worden (mijn oudste is nu bijna 3) hoe meer je met ze kan doen.
Maar met baby;s kan je ook al veel. activiteiten zoals zwemmen of muziek op schoot. Lekker wandelen enzo is ook geen leeftijd aan gebonden.
Wij vermaken ons wel!  

ik ben gastouder dus ook een thuisblijfmama.....
heb vaak uren te kort op een dag en verveel me geen minuut en zou het helemaal niet meer willen missen. Groetjes Nessie

Terug
Bovenaan