Thuiswerken met dreumes

<p>Hoo ouders,</p><p>hoe pakken jullie het thuiswerken aan icm met een dreumes die rondloopt en ook de nodige aandacht vraagt. Ik vind het heel moeilijk en zit ook steeds met schuldgevoelens naar mijn werk omdat ik maar een paar uurtjes effectief kan werken en schuldig naar mijn zoontje als ik hem moet afwijzen of voor de tablet zet. Det laatste wil ik dus niet non stop doen, maar is de enige manier om even te kunnen werken, want zichzelf vermaken vindt hij nog erg lastig. Alles is hooguit 10 minuten leuk om zich mee te vermaken, maar dan wil hij toch weer iets anders. Daarnaast ziet hij mij natuurlijk gewoon en verwacht ook gewoon dat ik hem wat aandacht geef, wat logisch is. Ik vind het echt heel lastig. Iemand nog een gouden tip?</p>
 
Mijn antwoord... Het gaat niet. Wij proberen elkaar wat af te wisselen en s avonds nog wat te werken. Tijdens de middagslaap zou ook nog kunnen, maar ik heb nog een 5 jarige rondlopen en tijdens de middagslaap werken we dan aan school. 
 
Ben je alleen? Een vriendin van mij heeft twee kleintjes rond scharrelen. Ze heeft met haar man een werkschema opgesteld. De een werkt, de ander zorgt voor de kinderen. Dat wisselen ze af. Je ontkomt er helaas niet aan om 's avonds nog wat uurtjes te pakken. Heel vervelend. Gelukkig is het van tijdelijke aard. Ik zou mij niet al te schuldig naar je werkgever voelen. Jij kunt er niks aan doen dat jij nu in deze situatie zit ?
 
Idd, het gaat niet. Is gewoon niet te doen... 
Hopelijk slaapt je kindje s middags nog een paar uurtjes en kun je dan ff doorwerken. Misschien een poosje buiten laten spelen terwijl jij aan de keukentafel werkt? Dat gaat hier nog het beste (15 minuten haha).
Binnenshuis vermaken de kinderen zich echt maar 5 minuten idd en dan hangen ze weer aan je been. Ze snappen natuurlijk niet dat je er wel bent, maar dat ze geen aandacht krijgen. 
Hoe laat is je kindje wakker s ochtends? T is heel vroeg, maar hier begin ik wel eens om 6.00 s ochtends al achter de laptop zodat ik 'al' 1 uurtje gewerkt heb die dag voordat de kinderen uit bed komen. En s avonds doorwerken idd. 
Kun je geen schema maken met je man? Jij kunt toch niet alle dagen voor je kindje zorgen en daarbij ook thuiswerken? Dat is geen doen... 
Succes, probeer het samen met je man te doen en zoek tijden waarop je wél kunt werken (dat is dus niet tussen 9.00-12.00! ;) )
 
 
Idd, het gaat niet. Is gewoon niet te doen... 
Hopelijk slaapt je kindje s middags nog een paar uurtjes en kun je dan ff doorwerken. Misschien een poosje buiten laten spelen terwijl jij aan de keukentafel werkt? Dat gaat hier nog het beste (15 minuten haha).
Binnenshuis vermaken de kinderen zich echt maar 5 minuten idd en dan hangen ze weer aan je been. Ze snappen natuurlijk niet dat je er wel bent, maar dat ze geen aandacht krijgen. 
Hoe laat is je kindje wakker s ochtends? T is heel vroeg, maar hier begin ik wel eens om 6.00 s ochtends al achter de laptop zodat ik 'al' 1 uurtje gewerkt heb die dag voordat de kinderen uit bed komen. En s avonds doorwerken idd. 
Kun je geen schema maken met je man? Jij kunt toch niet alle dagen voor je kindje zorgen en daarbij ook thuiswerken? Dat is geen doen... 
Succes, probeer het samen met je man te doen en zoek tijden waarop je wél kunt werken (dat is dus niet tussen 9.00-12.00! ;) )
 
 
Idd, het gaat niet. Is gewoon niet te doen... 
Hopelijk slaapt je kindje s middags nog een paar uurtjes en kun je dan ff doorwerken. Misschien een poosje buiten laten spelen terwijl jij aan de keukentafel werkt? Dat gaat hier nog het beste (15 minuten haha).
Binnenshuis vermaken de kinderen zich echt maar 5 minuten idd en dan hangen ze weer aan je been. Ze snappen natuurlijk niet dat je er wel bent, maar dat ze geen aandacht krijgen. 
Hoe laat is je kindje wakker s ochtends? T is heel vroeg, maar hier begin ik wel eens om 6.00 s ochtends al achter de laptop zodat ik 'al' 1 uurtje gewerkt heb die dag voordat de kinderen uit bed komen. En s avonds doorwerken idd. 
Kun je geen schema maken met je man? Jij kunt toch niet alle dagen voor je kindje zorgen en daarbij ook thuiswerken? Dat is geen doen... 
Succes, probeer het samen met je man te doen en zoek tijden waarop je wél kunt werken (dat is dus niet tussen 9.00-12.00! ;) )
 
 
Hier ook beiden thuiswerken en dochter van 16 maanden thuis. Bewust gekozen om familie oppassers niet in te zetten om hun geen risico te laten lopen. 
Wij verdelen de werkweek in momenten zorg voor dochter en werken. Gelukkig slaapt ze 's middags 2,5-3 uur dan kunnen we samen werken. Verder werk ik mijn 24 uur verdeeld over 5 dagen en evt wat in de avond of weekend. 

Onze dochter kan zich redelijk zelf vermaken maar echt werken (lees cliënten bellen of vergadering via beeldbellen) is niet te doen. 
Wij verdelen de ochtend en meestal gaan we dan met dochter naar buiten. Evt samen buiten spelen en met laptop buiten werken gaat redelijk. 

Een hele uitdaging die we met z'n allen moeten doorkomen door samen te werken in zorg en werk en flexibiliteit en vertrouwen dat we allemaal ons best doen. Dus coulance naar elkaar toe als partners maar ook naar collega's en werkgever. 
 
Terug
Bovenaan