thuiszorg is niet langs geweest maar heeft vandaag gebeld voor een intakegesprek!?

Hallo Meiden,

ik heb zojuist een telefonische intake gehad.  .
Bij de eerste komen ze thuis maar bij volgend kindje gaat intake telefonisch. Vind dat ook wel makkelijk. Ze nemen gewoon even alles met je door. Waar je wilt bevallen, evt. vorige bevalling,  borstvoeding, hoe je woont, of je kinderen hebt, huisdieren, of je man thuis is tijdens de kraamtijd, wensen of zaken waarmee ze rekening moeten houden. of je medicijnen gebruikt. Hoe mijn zoontje is en of er wat hem betreft nog bijzonderheden zijn.  Heeft het verder niet gehad over wat je in huis moet hebben, behalve dan 2 kruiken, 2 thermometers,  het kraampakket en dat je bed op klossen moet en vanaf 36 weken een zeiltje in je bed. Ik vond  het een prettig gesprek.

Groetjes sabine  

Hoi ,hoi,

Heb vandaag het gesprek gehad. Nou stelde het eigenlijk weinig voor. Alleen het aantal uren is wel drastisch gewijzigd. Maar er zijn allemaal regeltjes waardoor je weer wat meer uren krijgt.
Ik heb nu een indicatie voor 60 uur gekregen. Evt nog 10 voor de bevalling (huishoudelijke hulp) of als reserve voor na de bevalling. Deze 60 uur is verdeeld over 8 dagen. Maar ik heb nog een uitbreiding tot 10 dagen. En als het echt nodig is, kan ik nog meer krijgen via het ziekenhuis. Hoe bedoel je overzichtelijk.
In principe moet ik in het ziekenhuis bevallen, dan mag ik als ik naar huis ga de kraamzorg tussen 8 en 1530 bellen. Ga ik 's avonds naar huis, dan tussen 1530 en 2000. Beval ik toch thuis (tja, het zou zomaar kunnen....??)dan moet ik weer een ander nummer bellen 24 uur per dag.
Ik kreeg zelfs twee kadootjes!!!! mini's van sebamed en bekertjs waar ze voorlopig toch niet uit kunnen drinken, spelen kan altijd!
En ik kreeg twee boekwerken die ik moet bewaren on het aankleedkussen. Die nu 10 cm hoger ligt daardoor hahahaha!.
Maar verder ging het wel goed!!!

Ik hoop dat ik alles nog weet als puntje bij paaltje komt!

Groetjes Bertine

Ik heb gister de intake gehad
ik krijg 44 uur verdeeld over 8 dagen als ik in me eigen huis beval tenminste
ik weet dus niet waar ik ga bevallen omdat we net 3 weken voor de uitgerekende datum de sleutel krijgen van ons nieuwe huisje en de vraag dus is of alles klaar is als de kleine er uit wil
ik en mijn partner slapen dan bij mijn ouders thuis als ik daar beval krijg ik wat uurtjes minder kraamzorg

hey hey tygertje

jij bent toch zwanger van een tweeling         dan krijg je zoiezo al meer uren

anders wil ik wel weten waar jij verzekerd bent

ik bij vgz uitgebreid aanvullend     ik krijg maar 40 uur

groetjes soraya

hoi hoi,

Ik krijg ook "maar"40 uur en evt 4 uur extra voor de bv.
die andere 16 uur voor een meerling
10 reserve om het feit dat ik het nu rustig aan moet doen en pijn klachten heb
2 dagen extra indien nodig op indicatie.

Heb om die reden ook een x aantal indicatie papieren gekregen om tussentijds wat extra aan te vragen.

Ben bij Menzis verzekerd incl pakket 4 (ik wist nl al van te voren dat het een 2-ling werd hahahaah) er staan in dat pakket wat extraatjes voor een meerling. Daarom dat i kdacht, ach doe er maar twee
Ik maak een grapje, maar zo reageerde de verz wel toen ik ze belde voor de kraamzorg.......

Groetjes Bertine

Hoi iedereen :)

Ik heb een paar dagen geleden ook een telefonisch intakegesprek gehad (dacht in eerste instantie ook dat ze weer thuis kwamen, ben zwanger van de tweede, maar goed, dat even terzijde..)
Het was een heel gezellig en vriendelijk gesprek, en er werd nergens moeilijk over gedaan. Ik zou iig 40u zorg krijgen, maar dat heb ik veranderd naar het minimale 24 omdat ik alleen maar controle voor mij en mijn zoontje wil straks. Ik heb een partner die goed kan poetsen, bedden opmaken e.d. dus dat scheelt een heleboel..
Verder geef ik ook afgekolfde borstvoeding, aanleggen doe ik niet (daar had ik bij de eerste al trauma's aan overgehouden omdat dat niet wilde lukken, dus daar ga ik niet nog een keer aan beginnen, belangrijker vind ik het dat deze bv krijgt) en daar heb ik ook geen extra tijd voor nodig.
Ook had ik vermeld dat ons bed niet op klossen kan vanwege de kastenombouw aan het hoofdeind, en zelfs dat was geen probleem omdat ik toch in het ziekenhuis ga bevallen, geen hulp nodig heb bij aanleggen en geen andere hulp bij het bedden verschonen.
En als het gaat krijg ik zelfs nog dezelfde kraamhulp als dat ik de eerste keer had!

Al met al ben ik eigenlijk hartstikke tevreden, en ik begin er nu al zin in te krijgen :)

Zowel bij de eerste als nu bij de tweede krijg ik een "telefonische" intake.
Er is nog nooit iemand bij mij thuis geweest. Vond het wel prima want ik had (en heb) geen zin in enig gecontroleer of ik iets wel of niet in orde heb.

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan