Tienermoeder

Hey!

Ik herken mijn situaties in een groot deel van jouw verhaal. Behalve dat ik meer dan 10 jaar ouder ben. Ik ben straks waarschijnlijk ook alleen met m’n kindje en ik ga ook 4 jaar terug fulltime studeren. Weet dat ook daar extra potjes voor zijn en dat je bijvoorbeeld meer stufi krijgt per maand als je alleen bent met een kindje.

Je word niet in je eentje zwanger maar met 2. Als hij dit niet had gewild had hij dat zelf kunnen voorkomen. Je kunt niet achteraf iets gaan eisen om terug te draaien. Er is immers al een kindje in je buik met een papa en een mama.

Verder neemt CoVo mij alle woorden uit de mond. Zo goed verwoord en de juiste punten.

Laat niemand je dwingen tot abortus als dit een keuze is waar je zelf niet achter staat. En laat je niet gek maken als hij iets gaat beloven uit wanhoop, bijvoorbeeld dat jullie samen blijven als je het kindje laat weghalen. Want in dat geval ga je er zelf aan onderdoor en je jezelf dat nooit kunnen vergeven. Een echte man zou dit nooit van een vrouw vragen.

Je bent je ex-schoonfamilie niks verplicht! Er zijn genoeg dingen die inderdaad gaan veranderen maar 'je leven vergooien' vind ik nogal een bizarre uitspraak van hun. Ik ben zelf 2 jaar geleden moeder geworden op m'n 20e, dan wel in een andere situatie als waarin jij nu zit, maar mijn kind heeft het prima ondanks mijn leeftijd ?‍♀️.

Zoals al gezegt is, doen wat voor jou goed voelt! Het klinkt voor mij of je echt voor dit kindje wilt gaan. En als dat is wat jíj wilt, gaat het je zeker lukken qua oppas/werk/etc. ?

Wat naar zeg nou ik was 19 toen ik zwanger was inmiddels is mijn dochter 3 ook ben nu bezig met de opleiding verpleegkunde ? en ja het was zeker in het begin pittig ik ben na een half jaar uit elkaar gegaan met de vader van de kleine uk ik heb letterlijk met een baby van 6 maanden op een luchtbed geslapen bij mijn moeder vanuit daar naar een camping en nu twee jaar een eigen huisje met een mooie kamer voor men kleine meid en een veilige plek na nu sinds 10 maanden een nieuwe partner en het gaat goed opleiding gaat goed ilana is gek op mijn nieuwe vriend en ze is compleet geaccepteerd door de ouders van mijn vriend dus ja het kan helemaal kies voor je eigen geluk en met de juiste mensen om je heen lukt het allemaal de liefde is groot genoeg voor jullie samen.mijn kleine meid is een dappere eigenwijze vooral lieve meid geworden heel veel geluk en wat je ook kiest blijf bij je eigen gevoel

Wat een super lieve en positieve reacties van jullie, echt dankjulliewel!!
mijn familie steunt mij hier zeker in en zijn er ook echt wel blij mee. Wel zitten hun er echt mee dat ik nu toch enigzins voor altijd aan mn ex vast zal zitten, hun zijn er dan ook wel bang voor dat er in de loop van de jaren toch gedoe ontstaat met hem ookal geeft hij nu aan er niks mee te maken te willen hebben.
Het probleem nu is gewoon dat ik nog zo verliefd op hem ben en hem gewoon niet kan vergeten ondanks zijn gedrag en ik zou er ook alles aan doen om hem nog bij me te houden, maar moet ik dat eigenlijk wel willen.. ik ga dan ook nu echt mijn best doen om mezelf erbij neer te leggen en hem proberen uit mijn hoofd te zetten, maar ik vind dit gewoon erg lastig na 2 jaar.
ik weet zeker dat er dingen zullen veranderen in mijn leven, hier sta ik ook zeker bij stil. Ik heb het geluk dat ik al iemand ben die graag thuis is en niet iemand die bij elk feestje wil zijn en naar elk festival gaat e.d. dus dat dat zal wegvallen is voor mij al geen probleem.
Ik ben echt heel blij met jullie reacties en verhalen, dit laat me gewoon echt weer inzien dat het gewoon kan en dat ik dit gewoon echt heel graag wil gaan doen.
als jullie verder nog tips hebben of dingen die ik echttt moet weten over zwangerschap/baby/etc. hoor ik het graag! :)

Er worden vanuit dit forum regelmatig whats app groepen gestart met anderen die in dezelfde maand uitgerekend zijn. Daar zitten vaak ook vrouwen tussen die al een kindje hebben en daarmee al veel weten.

En je kunt natuurlijk zelf ook zo’n groepje starten met andere jonge mama’s of wat jij leuk vind.

En er zijn ook Facebook groepen (besloten en afgeschermd) waar je veel vragen kunt stellen of gewoon meeleest met wat anderen vragen.

Misschien heb je hier wat aan :)

Hoi,
Het allerbelangrijkste dat een kindje nodig heeft is liefde. En als ik jouw berichtje lees, zit dat wel goed! Als je daarnaast ook voeding en een bedje hebt, ben je al een heel eind op weg! Met andere woorden: volgens mij kun jij dit! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar daar ben jij je zo te zien goed bewust van.
Je kan ook informeren naar clubjes voor vrouwen in jouw situatie bij de huisarts/praktijkondersteuner/verloskundige/maatschappelijk werk in jouw woonplaats. Altijd leuk om met meiden te kletsen waarbij je veel herkenning kan vinden.
We leven in 2021. Niemand kan jouw dwingen tot een abortus als jij dat niet wil. Laat je niet ergens toe bewegen waar je niet achter staat! Jouw ex-schoonfamilie klinkt als mensen die je prima kan missen in je leven.

Niemand kan jou beloven dat je jouw ex op een gegeven moment zal vergeten. Maar hoe pijnlijk het ook is, een gebroken hart kan wel helen en de verliefdheid zal langzaam slijten. Geef het de tijd.

Veel succes met alle keuzes die gaan komen. En dat er nog veel (nieuwe) liefde op jouw pad mag komen.

Liefs

Terug
Bovenaan