Tienermoeder

Wat leuk om te lezen dat er nog meer jonge moeders op deze site zijn.
ben 2-3-2007 bevallen van een gezonde zoon, Senna Miguel
was toen 20 nu inmiddels 21...

het was niet helemaal gepland maar absoluut niet ongewenst, m'n vriend en ik hadden alles op een rijtje (huisje e.d.) en gaan het einde van dit jaar trouwen.

krijgen jullie vaak positieve reacties op jullie jonge moederschap of ook wel negatieve?

groetjes Gwendolyn.

quote: gwendolyn20 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-06-2007 22:44:16'));

Wat leuk om te lezen dat er nog meer jonge moeders op deze site zijn.
ben 2-3-2007 bevallen van een gezonde zoon, Senna Miguel
was toen 20 nu inmiddels 21...

het was niet helemaal gepland maar absoluut niet ongewenst, m'n vriend en ik hadden alles op een rijtje (huisje e.d.) en gaan het einde van dit jaar trouwen.

krijgen jullie vaak positieve reacties op jullie jonge moederschap of ook wel negatieve?

groetjes Gwendolyn.

hoi,
Ik krijg er eigenlijk vooral positieve reacties op. En jij? Indien ik eens een minder goede reactie krijg trek ik me dat trouwens echt niet aan eigenlijk...
Ik hoop wel dat er in de komende jaren toch ook enkele vriendinnen van mij aan kinderen beginnen, nu ken ik niet zo veel jonge moeders in mijn buurt (belgie, gent).
Heb jij wel al veel vriendinnen die ook aan kinderen beginnen?
groetjes,
jasm.

hoi hoi,

ja ik krijg eigenlijk ook vooral positieve reacties, toen ik nog zwanger was ook wel eens negatieve maar dan vooral van mensen van m'n eigen leeftijd.

Ik heb gelukkig wel een aantal vriendinnen die al kinderen hebben dus dat maakt het soms ook wel makkelijker want je praat toch over andere dingen dan eerst.

Heb jij helemaal niemand die al kinderen heeft van je leeftijd?

Groetjes Gwendolyn.

Hej wat leuk jonge moeders....
hihi ik ben  sinds mei  22. maar vorig jaar september is onze zoon geboren, dus ik was ook op mn 21ste mamma!
Heerlijk hoor, ik geniet ervan
Ik had net mijn verpleegkundige opleiding afgerond toen ik zwanger raakte, dus dat heb ik mooi op zak!
Ik heb het idee dat ik mn hele leven nog zat kan werken, veel mensen kiezen tegenwoordig voor eerst carierre maken en dan als ze tegen de 30jr zijn kiezen ze voor kinderen, met alle gevolgen van dien.... rond je 21ste gaat het gewoon allemaal het makkelijkst dus waarom zou ik wachten...
Ik ga nu genieten van mijn zoon en evt volgende kinderen als we die krijgen en later wel heerlijk werken!

Over vrijetijds besteding!: nou ik probeer 1 avond in de week heerlijk te gaan skaten met vrienden  en ik werk ook nog zo 12uur gemiddeld in de week. meestal s avonds en in het weekend, dat heb je in de WVP. maar is heerlijk hoor, ik blijf dus meteen lekker in mn werk.
En ik ga vaak overdag naar vriendinnen die ook een kleine hebben... ook wel eens naar vriendinnen die nog geen kinderen hebben en dat is soms wat minder... zij hebben toch een heel ander leven en kunnen zich soms een leven en de verantwoordelijkheden met een kindje niet voorstellen...maar niet getreurt hoor... zat vrienden!!
En onze zoon is nu inmiddels dus 9 maanden en slaapt meestal van 19.00u totohalf 9 de volgende morgen, dus savonds kijken we lekker samen een filmpje ofzo iets of die buren passen op met babyfoon en gaan we lekker samen weg.
Ik vind het heerlijk jong moeder zijn!!
Geniet goed van je leven en je kinderen, voor je het weet zijn ze groot en wordt je zelf alweer oma.....haha
Groetjes G en zoon M

hallo
ik ben op mijn 17de bevallen van mijn dochtertje laila 2 weken daarna werd ik 18.
ik ging niet meer naar school en ik werkte ook niet meer. ik woonde toen ook nog bij mijn ouders. vorig jaar sept heb ik me eigen huisje gekregen nu woon ik samen met mijn vriend en laila. ze is nu alweer 19 maanden en het gaat super goed.
ik heb best veel nagatiefe reacties gehad gelukkig ook positief. mijn moeder heeft me ook veel geholpen en is nooit negatief geweest.
ik ga nu natuurlijk minder met mijn vrienden maar zie ze wel regelmatig.
1 vriendin is nu zelf ook zwanger zij is 19 en heeft nog 3.5 maand te gaan.
ik ben heel blij dat ik jong moeder ben geworden en misschien als laila 2 is gaan we voor een 2de.
groetjes samantha

hoi,

ik was bijna een jonge moeder, maar kreeg uiteindelijk toch een miskraam op mijn 16e. Inmiddels ben ik bijna 2x zo oud (30) en moeder van een jochie van 5 maanden. Fantastisch!

Van mij had het eerder gemogen maar toch ben ik blij  dat ik op mijn 16e toch  geen moeder ben geworden. Hierdoor was o.a. studeren toch makkelijker en ik heb nu geen last van de vooroordelen over tienermoeders. Alhoewel, ik ben klein en zie er jong uit, dus ik krijg nog wel eens opmerkingen en afkeurende blikken van vreemden!!! Belachelijk.

Problemen met vrije tijd hebben volgens mij alle moeders, ik in ieder geval wel. En ook op mijn leeftijd wordt je vriendenkring kleiner, sta je er doorgaans alleen voor, is zorg lastig te combineren met studie en of werk, heb je zorgen, maar  vooral HEEL VEEL LIEFDE voor je kleintje.

Misschien zijn de vooroordelen over tienermoeders wel groter dan de daadwerkelijke verschillen.

groetjes,
Janneke

oh ja, wat ik er nou eigenlijk mee zeggen wou.

zet hem op tienermama's!
Laat die mensen met vooroordelen maar in elkaar zakken.
moederschap heeft niets met leeftijd te maken!

Hoi

Ik ben net 22 en zwanger van mijn 2e kindje.Dit is al mijn 5e zwangerschap.Mijn eerste zw was toen ik 18 was en niet de bedoeling maar zeer gewenst.Toen ik 19 was ban ik weer zwanger geraakt(toen wel de bedoeling)maar helaas weer geindigd in een miskraam.Daarna ben ik zwanger geraakt en bevallen van een prachtige zoon(ik was 20).Toen hij 9 maand was ben ik weer zwanger geraakt maar helaas weer een mk.Nu ben ik weer zwanger en alweer ruim 31 week.Ik ben 22 als dit wondertje word geboren.Ik heb heel veel respect voor jonge moeders.Ook ik loop tegen vooroordelen aan.Toen ik net bevallen was ben ik heel vaak gevraagd of hij wel gepland was(nee g*tver kinderen plan je niet)Nu ik zwanger ben van de tweede heb ik dit nog niet gehad maar wel wildvreemden die ik zie kijken van goh zo jong en zi=on klein kindje en zwanger????????????

Meiden zet hem op en ik ben er van overtuigd dat wij het net zo goed kunnen als de oudere dames.

Terug
Bovenaan