Tijd besparende huishoudtips

Lieve meiden,

Het gezinsleven met twee jonge kindjes vind ik pittig! Het huishouden schiet er vaak bij in, en daar erger ik me vaak aan. Een schoon/opgeruimd huis leeft toch prettiger. Onze kleine man tijgert geregeld over de vloer, tussen de kruimels en kattenharen... Dat kan echt niet denk ik dan!!!

Wie heeft er handige-tijdbesparende huishoudtips?

Ik heb er al een paar zelf ontdekt:

- niet meer strijken! Alles opvouwen, op een enkele blouse na
- de badkamer poetsen als de oudste in bad zit (ik blijf er graag bij, en zo kan ik toch wat nuttigs doen)
- een hulp in de huishouding, maar helaas is mijn portomonee daar niet voor geschikt...snif snif

Wie heeft er nog meer fantastische tips???

X Mutsje

 
Hi,

Die hulp in de huishouding hebben wij geprobeerd, maar zo'n vreemd ding in huis vond ik maar niks! Daarbij werkte ze wel zo langzaam (of ik werk te hard, dat kan ook).

Dat van die badkamer vind ik wel handig! Goed idee!

Gr. Tamara.
 
* hygienische doekjes
voor de wc en douche: even snel een lapje over de meest gebruikte delen en in de prullebak. geen sopjes en gesleep met emmers. En gewoon in de wc opbergen, zodat je ze pakt als je denkt dat er wel een lappie over de bril mag.

* veger/ swiffer bij een gladde vloer
die pak je sneller dan de stofzuiger en je veegt na het eten in ieder geval de kruimels weg. Ideaal met een kruipertje in huis

* kids leren opruimen
vaste plekken voor schoenen, jassen en tassen. en de kids pas in de kamer laten als ze de boel hebben opgeruimd

* vaste bakken voor het speelgoed. en pas iets nieuws mogen pakken als het andere is opgeruimd. kost wat doorzettingsvermogen, maar werkt echt.

* 1 keer in de week vunsvoer.
wij eten op vrijdag pizza uit de oven, of kant en klaar maaltijden

* tricot kleding
geen geweven stoffen, zoals bloesen; die moet je haast wel strijken. Maar tricot, zodat je kunt vouwen.
 
een kruimeldief.
Heerlijk om de kruimels na de lunch even snel mee op te zuigen. Of ff snel de bank ontdoen van hagelslag.....

Als er overal speelgoed zwerft dan pak in de bezem en veeg alles op een grote hoop (dus ook flesjes, schoenen, speelgoed, boeken, echt alles). Dan alles opruimen waarna alles vieze kattenharen, koekkruimels enz al bij elkaar geveegd zijn.....
 
Terug
Bovenaan