Tijd tussen voedingen (BV)

Tasja

New member
Ik geef BV aan mijn zoontje van morgen 4 weken oud.
De laatste week komt hij ieder half uur tot uur om te drinken. Ik bied beide borsten aan, echter krijgen mijn borsten dus geen tijd zich te vullen waardoor we in een cirkeltje blijven zitten. Ik hoor hem na 5 minuten ook niet meer slikken, en hij raakt gefrustreerd op een gegeven moment. Daarbij het vermoeden dat mijn productie verminderd. (Lactatiekundige is al geweest, heeft helaas naar mijn idee meer productie verminderd dan geholpen )

Hoe kan ik de tijd tussen de voedingen verlengen? Ieder half uur tot uur (ook in de nacht) is me echt op aan het breken na een week en zorgt ervoor dat ik onzeker word over mijn productie. Hij is ook vaker na een voeding nog onrustig op zoek naar de borst.
Ik doe ook al borstcompressies tijdens het voeden.
Tevens slaapt hij zeer weinig omdat hij ieder half uur tot uur komt voor een voeding.

Ik ben moe, ik ben op maar ik wil niet opgeven..
 
Om het hal uur voeden niet doen, en als je het wel doet, dezelfde borst blijven aanbieden.
Heb je alle een vitamine B complex geprobeerd? Om de borstvoeding te ondersteunen?
Kunstvoeding is in Nederland ook van zeer hoge kwaliteit, en er zijn vele baby's gezond op groot te geworden.
Geef 's avonds voor het slapengaan een fles, zodat hij in ieder geval voldaan gaat slapen. En jij goed kan rusten. Rust is ook van belang voor je melkproductie.
 
Kunnen regendagen zijn. Een volkomen normaal fenomeen. Vraag en aanbod moeten weer op elkaar afgestemd worden. Probeer voor jezelf rust te pakken. Blijf juist wel aanbieden als je kind hierom vraagt. Een fles kunstvoeding geven kan je productie in de war schoppen. Dat wil je niet. Schakel desnoods een lactatiekundige in voor advies.
 
Kunnen regendagen zijn. Een volkomen normaal fenomeen. Vraag en aanbod moeten weer op elkaar afgestemd worden. Probeer voor jezelf rust te pakken. Blijf juist wel aanbieden als je kind hierom vraagt. Een fles kunstvoeding geven kan je productie in de war schoppen. Dat wil je niet. Schakel desnoods een lactatiekundige in voor advies.
Regeldagen duren geen hele week.
 
Wat je ook kan doen, is voor de ochtend voeding kolven (dan heb je normaal overschot), en dat voor de avond voeding laten geven door je partner. Op deze manier gaat het niet ten kosten van je productie. En krijgt je partner ook gelegenheid de baby te voeden. En jij meer rust.
 
Terug
Bovenaan